Hei.
Jeg har nylig kjøpt meg en Saab 9-3 2.0t cab, 2001 modell. T7 150hk.
Jeg lurer på å bytte ut den eksisterende orginale 2-din spilleren i bilen, men jeg kvier meg litt fordi jeg har multifunksjons ratt.
Jeg ser på flere forum at det finnes spilere som passer overens med min bil, hvor man fortsatt får brukkt alle knapper på rattet.
Kan dere hjelpe meg med å fortelle hvilke modeller som vil fungere?
Jeg vil gjerne se flere forslag, både blandt 1 din og 2 din spillere. Største ønsket ligger vel i en 2din media avspiller med litt størrelse på skjermen(dvd+divx+mp3+++?), men jeg er også interessert i 2din, samt 1din vanlige spillere.
Det viktigste er at jeg ikke mister multifunksjons rattet!
Takker på forhånd for svar.
Montere ny stereo i Saab 9-3 2.0t 2001 Cab.
Moderator: Moderatorer
Montere ny stereo i Saab 9-3 2.0t 2001 Cab.
9-3 2001 Cabriolet - BSR steg 1+2 - Snart steg 3
Re: Montere ny stereo i Saab 9-3 2.0t 2001 Cab.
Det er kanskje et litt dumt spørsmål, men håper alikevel på svar.
Må jo få meg litt ordentlig lyd til sommern!
Har snakket med Saab forhandler, som fortalte meg at det er mulig å kjøpe saab orginal forsterker, hvor multifunksjons rattet vil fungere på, men det blir jo fort litt for dyrt muligens...?
Må jo få meg litt ordentlig lyd til sommern!
Har snakket med Saab forhandler, som fortalte meg at det er mulig å kjøpe saab orginal forsterker, hvor multifunksjons rattet vil fungere på, men det blir jo fort litt for dyrt muligens...?
Morsomt å skrive forum innlegg med seg selv
Fant ut at alle Pioneer spillere med modellnavn AVIC og AVH-P har muligheter for multifunksjons ratt.
Nå mangler bare alle andre merker
Fant ut at alle Pioneer spillere med modellnavn AVIC og AVH-P har muligheter for multifunksjons ratt.
Nå mangler bare alle andre merker
Har på følelsen av at ingen leser mitt inlegg fordi den samme tittelen har blitt brukt så mange ganger før
Men jeg har finni ut at jeg skal prøve å få i en rimelig http://www.pioneer.no/no/products/25/10 ... index.html.
Noen som har noen innvendinger ?
Hva trenger jeg av utsyr utover denne og monterings ramme?
Setter pris på svar ^^
Men jeg har finni ut at jeg skal prøve å få i en rimelig http://www.pioneer.no/no/products/25/10 ... index.html.
Noen som har noen innvendinger ?
Hva trenger jeg av utsyr utover denne og monterings ramme?
Setter pris på svar ^^
Finnes mange muligheter till dette! hvor mye skal du legge i dette? Spiller, høytallere, kabler og forsterkere?
Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å legge allverdens i det.
Jeg har ingen planer om å sette inn sub f.ex.
Hovedsaklig bytte ut spiller og MULIGENS sette inn en forsterker, HVIS det er nødvendig.
Egentlig har jeg mest lyst til å bare bytte ut høytalere og spiller, hvis det er mulig å få god lyd på den måten?
Hovedsaklig bytte ut spiller og MULIGENS sette inn en forsterker, HVIS det er nødvendig.
Egentlig har jeg mest lyst til å bare bytte ut høytalere og spiller, hvis det er mulig å få god lyd på den måten?
YTM skrev:Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å legge allverdens i det.
Da mener jeg du bare kan kjøpe en bra spiller fra Pioneer. Så bytter du ut org. høytallera mot noe som er lett drevet. Letteste metoden å gjøre det på:D
Regner med dette er metoden jeg gjør det på ja.
Noen som har bra forslag til type høytalere?
Som spiller skjorta av deg på en varm sommerdag, men som man slipper å måtte koble til en forsterker.
Nå har jeg ikke sjekka hva størrelsen på høytalerne er orginalt, men det er vel bare 2 foran og 2 bak?
Takk for svar
Noen som har bra forslag til type høytalere?
Som spiller skjorta av deg på en varm sommerdag, men som man slipper å måtte koble til en forsterker.
Nå har jeg ikke sjekka hva størrelsen på høytalerne er orginalt, men det er vel bare 2 foran og 2 bak?
Takk for svar
- N1612
- Medlemsnummer: N1612
- Bil: 9-5 Estate HPT
- Sted: Oslo
Bytt ut høyttalerne i dash og i frontdører. På elkparts ser du ohm og db ratinger for det som er orginalt. Bruk dette til å matche de nye høyttalerne, dvs hvis dash orginal gir 85 db/1w og dør 88db/w så bør dette forholdet være inntakt også for de nye høyttalerne. Tipper du har 4 ohms i dash og 2 ohms i dør. Du må ikke ha 2 ohms i dør da en 4 ohms er lettere last for forsterkeren. Jeg har satt inn erstatningshøyttalere i 9-5. Kjøpte diamond audio M Coax(Dash) og Hex Component (Dør) serie. Begge er 4 ohms med hhv 88 og 91 db/1w. Dette er en fantastisk oppgradering ift stock. Du får bra høyttalere fra Focal, MB Quart, Diamond Audio, Infinity, JBL, Boston og Polk. Infinity kappa serie er fantastisk effektive 95 db/1w.Inifinity reference i dash og infinity kappa i dør kan være en bra match på db forhold. God og høy lyd