Hei. Er det noen som kan sei meg korleis eg hentar ut konstant 12V i sigaretttennaren.? Bilen det dreier seg om er ein 2005 mod 9-3 1.9 tid
Geir J
Konstant 12V på uttak i baksete /dashbord
Moderator: Moderatorer
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Re: Konstant 12V på uttak i baksete /dashbord
Dvs strøm med tenningen av? Noen biler jeg har vært borti har det ligget klart bak sigarettenneren, en ledning med konstant 12v, og en som går på tenningen, bare å bruke hvilken du vil. Verdt en kikk i hvertfall. Om det ikke er sånn så har du hvertfall åpnet opp litt og kan kanskje se/måle et annet sted å hente konstant 12v fra. Litt kjedelig å drive å lodde og tjuve strøm på en 05mod, men må man så må man.
Jo, har forresten også vært borti biler med to sikringsholdere for sigarettenneren, hvis du bruker ene plassen har du konstant 12v, og tenningsstyrt ved bruk av den andre.
Jo, har forresten også vært borti biler med to sikringsholdere for sigarettenneren, hvis du bruker ene plassen har du konstant 12v, og tenningsstyrt ved bruk av den andre.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Konstant 12V på uttak i baksete /dashbord
Er vel slik på 9-3 at en kan slå på stereoen uten at nøkkelen er i har eg for meg?
I tilfelle er stereoen kopla på +30-kursen, sigarettennaren er vel på +15.
Det du reint praktisk gjer er å opne sikringsboksa i kupeen og flyttar straumtilførselen for sikring 22 (sigarettennar) til +30 straumforsyninga.
OM det er lurt å gjere dette er ei anna sak, kursen til sigarettennar er vel på 30A, so om ledningsnettet på +30 er dimensjonert for opptil 30A ekstra last tør ikkje eg svare på.
I tilfelle er stereoen kopla på +30-kursen, sigarettennaren er vel på +15.
Det du reint praktisk gjer er å opne sikringsboksa i kupeen og flyttar straumtilførselen for sikring 22 (sigarettennar) til +30 straumforsyninga.
OM det er lurt å gjere dette er ei anna sak, kursen til sigarettennar er vel på 30A, so om ledningsnettet på +30 er dimensjonert for opptil 30A ekstra last tør ikkje eg svare på.