Så var det mannen med 98 9-5 der sentrallåsen streika.
Virker verken fra nøkler (fjernkontroll eller i nøkkelhull) eller med låseknappen inne. Bagasjeluka fungerer fint.
Sikring er fin og har testet uten batteri koblet til. Noen tips? Relé?
Noen tips?
Sentrallåsen som sluttet å virke
Moderator: Moderatorer
-
- Bil: MY2001 9-5 2.0t Estate
Re: Sentrallåsen som sluttet å virke
Hva skjer når du trykker på låsknappen inni bilen? Hører du ett klikk? (utenom knappen) Funket bagasjeroms knappen på nøkkelen?
2001 9-5 2.0 stv
Hører nada når jeg trykker på knappene inne i bilen også. Hører ikke noe som helst.
Jepp, knappen til bagasjerommet fungerer helt fint!
Jepp, knappen til bagasjerommet fungerer helt fint!
-
- Bil: MY2001 9-5 2.0t Estate
Hmm, høres nesten ut som at du har en defekt TWICE enhet, altså...
Om du har lyst å undersøke litt mer på egenhånd, så tok jeg dette fra Haynes manualen til 9-5en min:
Om du har lyst å undersøke litt mer på egenhånd, så tok jeg dette fra Haynes manualen til 9-5en min:
2001 9-5 2.0 stv
Så idag... jeg skulle skru ut ECU for å finne nr på de (skal endelig få meg trim! ). Så... koblet fra batteri, tok ut ECU. Satte så inn ECU og satte på batteri igjen. Vips så fungerte sentrallåsen igjen.
Om jeg ikke hadde hatt av strømmen lenge nok sist eller om ECU trengte å få et kakk i siden vet jeg ikke, men får vel holde en knapp på batteriet.
Om jeg ikke hadde hatt av strømmen lenge nok sist eller om ECU trengte å få et kakk i siden vet jeg ikke, men får vel holde en knapp på batteriet.