Hvordan koble om grøftelysa...

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
audun-eg N228
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N228
Navn: Audun Eggen
Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt

Legg inn av audun-eg N228 » 27 okt 2007, 12:16

Tor N12 skrev:Det som skal skje når du setter inn den sikringen er at kjørelysene skal virke når lysbryteren står i "off"/helt til venstre...
Skjer ikke dette så må noen ha tuklet med det elektriske da dette er standard på 9k i allefall fra M91

Funket ikke det nei, men det kan kanskje ha med å gjøre at dette er importert bil med U.S specs...

Til opplysning bruker jeg ikke grøftelys på kveld/natt da jeg vet hvor irriterende det er, men kunne tenkt meg å ha de som kjørelys på dag.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 okt 2007, 14:21

EdHunter N815 skrev:
Isdahl N1069 skrev:Park/tåkelys kjørestilen er praktisk og fett :D :P
På dagtid er jeg enig, bortsett fra at du mener det er praktisk...?
På kvelds/nattestid hadde jeg lett gått bort og knust tåkelysene dine med en skiftenøkkel. Er det noe jeg ikke kan fordra så er det tåkelys, kanskje spesielt i kombinasjon med nærlys, etter mørkets frembrudd. Makan til egoisme og mangel på respekt for medtraffikanter skal man lete lenge etter. Jeg lurer på hvordan det kan forsvares å blende andre fordi bilen ser fetere ut? Det er en grunn til at det er ulovlig.
Etter det mørkt blir slike belønna med fjernlyset midt i fleisen (om en ikkje blender andre traffikantar). Same behandlig får også dei som absolutt skal køyre med skoddebaklyset på i tide og utide :evil:

Brukeravatar
audun-eg N228
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N228
Navn: Audun Eggen
Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt

Legg inn av audun-eg N228 » 28 okt 2007, 19:57

Hjelle, N6 skrev:
Same behandlig får også dei som absolutt skal køyre med skoddebaklyset på i tide og utide :evil:
Helt enig! Nesten mer irriterende enn de som har tåkelysene i front på!

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 28 okt 2007, 23:41

Daniel N683 skrev:
Tor N12 skrev:Da skal det holde å sette inn sikringen som står øverst til høyre i sikkringholderen, det er den som er for kjørelys...

Men... den metoden Daniel beskriver stemmer bare for nyere 9000 (fra M94 eller M95 og oppover)
Mener det var slik på OG 900:an min også - den 3-pols-kontakt-varianten.. på 9000 CC:an min husker jeg faktisk ikke hvordan det var.
EdHunter N815 skrev:
Isdahl N1069 skrev:Park/tåkelys kjørestilen er praktisk og fett :D :P
På dagtid er jeg enig, bortsett fra at du mener det er praktisk...?
På kvelds/nattestid hadde jeg lett gått bort og knust tåkelysene dine med en skiftenøkkel. Er det noe jeg ikke kan fordra så er det tåkelys, kanskje spesielt i kombinasjon med nærlys, etter mørkets frembrudd. Makan til egoisme og mangel på respekt for medtraffikanter skal man lete lenge etter. Jeg lurer på hvordan det kan forsvares å blende andre fordi bilen ser fetere ut? Det er en grunn til at det er ulovlig.
Det har nå mye å gjøre med idioter som kjøper seg kurvelys på biltema - ettermonterer dette, stiller lyset etter hvor nabo-katta sist pissa.. og ellers gir F***.. Orginale kurvelys er strengt tatt ikke så ille som du skal ha det til å være..
Må si meg enig der, om dagen spiller det egentlig ingen rolle. På OG'en min kjører jeg mest mulig med bare parklys... Om natta blir det park/tåkelys. Må si jeg savner å ha det på bilen min, spes nå på denne årstiden når det er en del tåke. Umulig å se noe med nærlys/fjernlys.
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Svar