Forslag til stereo i og900?
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Forslag til stereo i og900?
Jeg har da fått meg en og900 (-92) som første bil, og har i den anledning lyst til og bytte ut anlegget som sitter der orginalt. Så da lurte jeg på om det var noen som hadde forslag til hva som burde gjøres og hva som burdes settes inn hvor.
Jeg vil helst unga og ha bass kasse i bagasjen.
Budsjettet er på 6000,- maks.
Jeg vil helst unga og ha bass kasse i bagasjen.
Budsjettet er på 6000,- maks.
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Jeg kjøpte en pakke til 4000,-. Da fikk jeg med basskasse. Men det kan du jo bare droppe. Du kan heller kjøpe en bra spiller, en bra forsterker og 6x9 i hattehylla. Gir brukbar lyd det også. Var ingen problem å strekke kabler heller.. Jeg er i hvertfall svært fornøyd med resultatet i min-
-Gisle
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- 1,5 bar
Har sett litt på denne pakken: http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md ... Id%3D30445
Noen som har erfaring eller noen meninger om det?
Noen som har erfaring eller noen meninger om det?
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
du får sikkert lyd og for alt eg vett så kan det ver bra.
men mine erfaringa seie at pris og kvalitet går ofta hånd i hånd med få unntak.
http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... as=dynabel
disse kan sakene sine. iallefall når det komme te lyd i hjemmet.
bilstereo produktene har og fått møye skrøyt. E fleire her i klubben som har handla hos de og e fornøyd.
Eg ska og handla forsterkar og nytt frontsett hos de når den tid komme.
hvis du ser i prosjekttråden min så ser du at eg har montert Rockford Fosgate 6,5" komponentsett i Power serien i sjølbygd hattahylla.
Foreløpig e eg ikkje fornøyd sjøl om eg har bygd kasse te de med retta volumet. Ska gjør litt forandringa som eg håpe vil forbedra det ein del.
Hvis ikkje ryke de ut te fordel for Produkter fra ovennevnte butikk.
Grunnen te at eg plasserte de bak va at eg ikkje ville ødelegga dørtrekkå framme. Men eg ska prøva å få tak i nye dørtrekk som eg kan montera settet i.
Høytalara bak e bare tull med mindre du har plana om å ha folk baki ofta.
men mine erfaringa seie at pris og kvalitet går ofta hånd i hånd med få unntak.
http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... as=dynabel
disse kan sakene sine. iallefall når det komme te lyd i hjemmet.
bilstereo produktene har og fått møye skrøyt. E fleire her i klubben som har handla hos de og e fornøyd.
Eg ska og handla forsterkar og nytt frontsett hos de når den tid komme.
hvis du ser i prosjekttråden min så ser du at eg har montert Rockford Fosgate 6,5" komponentsett i Power serien i sjølbygd hattahylla.
Foreløpig e eg ikkje fornøyd sjøl om eg har bygd kasse te de med retta volumet. Ska gjør litt forandringa som eg håpe vil forbedra det ein del.
Hvis ikkje ryke de ut te fordel for Produkter fra ovennevnte butikk.
Grunnen te at eg plasserte de bak va at eg ikkje ville ødelegga dørtrekkå framme. Men eg ska prøva å få tak i nye dørtrekk som eg kan montera settet i.
Høytalara bak e bare tull med mindre du har plana om å ha folk baki ofta.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Harald N1080
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 1018
- Navn: Harald Halvorsen
- Bil: '02 9-3 SE 2,0t
- Sted: Sadness
- Kontakt:
Kjøp ihvertfall en bra spiller.
Jeg har bare erfaring med Blaupunkt, JVC, Kenwood, Clarion, Pioneer og Panasonic selv, og hadde aldri kjøpt noe annet enn Pioneer igjen.
Forsterker er også en bra ting å ha. Husk å få en med nok kraft til å drive høyttalerne du ender opp med.
Er forsterkeren for svak så kan du faktisk "sprenge" høyttalerne. Noen mener tilogmed det er lettere da enn hvis du har for mye guff i forhold til hva elementene tåler.
Når det gjelder høyttalere så ville jeg heller investert i et bra sett framme fremfor bak. Det er framme du sitter, regner jeg med. Man kjøper ikke et fett anlegg hjemme, og setter det på gangen, liksom.
Jeg vet det er litt tricky med høyttalerplassering framme i en og900, men det lar seg gjøre med litt planlegging og modding. Gøy å ha noe litt annerledes også.
Jeg har bare erfaring med Blaupunkt, JVC, Kenwood, Clarion, Pioneer og Panasonic selv, og hadde aldri kjøpt noe annet enn Pioneer igjen.
Forsterker er også en bra ting å ha. Husk å få en med nok kraft til å drive høyttalerne du ender opp med.
Er forsterkeren for svak så kan du faktisk "sprenge" høyttalerne. Noen mener tilogmed det er lettere da enn hvis du har for mye guff i forhold til hva elementene tåler.
Når det gjelder høyttalere så ville jeg heller investert i et bra sett framme fremfor bak. Det er framme du sitter, regner jeg med. Man kjøper ikke et fett anlegg hjemme, og setter det på gangen, liksom.
Jeg vet det er litt tricky med høyttalerplassering framme i en og900, men det lar seg gjøre med litt planlegging og modding. Gøy å ha noe litt annerledes også.
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
eg og kan gå god for pioneer. kjøpte Sony nå og syns ikkje den kan måla seg.
grunnen te eg kjøpte Sony va at det va den billigaste spelaren eg fant som hadde de specs så eg ville ha.
og for alt i verden. ikkje la deg lura av fancy farga og imponerande display. ska du se film i bilen kjøpe du skjerm for det. ska du bare ha musikk så klare du deg med ein som har svart/kvitt display. bare sørg for at det e lett leseligt.
grunnen te eg kjøpte Sony va at det va den billigaste spelaren eg fant som hadde de specs så eg ville ha.
og for alt i verden. ikkje la deg lura av fancy farga og imponerande display. ska du se film i bilen kjøpe du skjerm for det. ska du bare ha musikk så klare du deg med ein som har svart/kvitt display. bare sørg for at det e lett leseligt.
2017 Huyndai Ionic
- Henrik N449
- Overload!!!
Jeg har kjempegod erfaring med spillere fra JVC!
Veldig enkle i bruk, har aldri hatt noe å utsette på lyden, og ENORMT med tilkoblingsmuligheter!
På den forrige cd/mp spilleren til ca 1700,- hadde jeg doble rca linjeutganger pluss subwoofer og minijack/aux.
På den jeg har nå med dvd har jeg aux bak, usb, doble linjeutganger, subwoofer, line out 2 (blir det triple linjeutganger da?) og audio in (rca).
Pluss noe digital inngang greier, sies å være veldig bra, men har ikke forsterkere som støtter det.
Så: Minnebrikke i usb, data på line in, mp3 spiller på aux og cd/dvd på spilleren.
Pluss to forsterkere baki uten å trenge å splitte noen kabler + at jeg har enda en linjeutgang hvis jeg vil ha dobbelt frontsett noe jeg vil investere i snart
I den pakken du viser er det altså ikke noe forsterker, og da vil du jo i teorien ikke ha "oppgradert" stereoen" noe særlig.
Å finjustere lyd på spilleren kan være noe herk, og det er sjeldent en spiller blir levert med ordentlig innebygde innstillingsmuligheter.
Så fortell oss heller hva du ønsker å få ut av stereooppgraderingen din?
Om du ikke er misfornøyd med lyden i orginalhøytalerene så behold dem! Og kjøp en god spiller for pengene du sparer, det kommer du ikke til å angre på.
Og en ting til, om du skal bytte høytalerne, og de orginale bak funker, så ikke bytt dem! Med mindre du er veldig glad i passasjerene dine, eller er av typen som liker å få musikken i bakhodet når du er på konsert
edit: Får vi ikke rabatter på lydfabrikken eller noe sånt?
De reklamerer jo ofte i "leverandør tilbud/info" delen.
Veldig enkle i bruk, har aldri hatt noe å utsette på lyden, og ENORMT med tilkoblingsmuligheter!
På den forrige cd/mp spilleren til ca 1700,- hadde jeg doble rca linjeutganger pluss subwoofer og minijack/aux.
På den jeg har nå med dvd har jeg aux bak, usb, doble linjeutganger, subwoofer, line out 2 (blir det triple linjeutganger da?) og audio in (rca).
Pluss noe digital inngang greier, sies å være veldig bra, men har ikke forsterkere som støtter det.
Så: Minnebrikke i usb, data på line in, mp3 spiller på aux og cd/dvd på spilleren.
Pluss to forsterkere baki uten å trenge å splitte noen kabler + at jeg har enda en linjeutgang hvis jeg vil ha dobbelt frontsett noe jeg vil investere i snart
I den pakken du viser er det altså ikke noe forsterker, og da vil du jo i teorien ikke ha "oppgradert" stereoen" noe særlig.
Å finjustere lyd på spilleren kan være noe herk, og det er sjeldent en spiller blir levert med ordentlig innebygde innstillingsmuligheter.
Så fortell oss heller hva du ønsker å få ut av stereooppgraderingen din?
Om du ikke er misfornøyd med lyden i orginalhøytalerene så behold dem! Og kjøp en god spiller for pengene du sparer, det kommer du ikke til å angre på.
Og en ting til, om du skal bytte høytalerne, og de orginale bak funker, så ikke bytt dem! Med mindre du er veldig glad i passasjerene dine, eller er av typen som liker å få musikken i bakhodet når du er på konsert
edit: Får vi ikke rabatter på lydfabrikken eller noe sånt?
De reklamerer jo ofte i "leverandør tilbud/info" delen.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
-
- 1,5 bar
Ønsker jo og få god lyd uten og tømme kontoen min helt. Er ikke ute etter et standard ungdoms annleg som bare dunker. Jeg vil ha god og realistisk lyd (så lang som det er mulig med mitt budsjett).Henrik N449 skrev:Så fortell oss heller hva du ønsker å få ut av stereooppgraderingen din?
Har vært på Strømmen Bilradio og fått et tilbud:
Spiller: http://strommen-bilradio.no/product_inf ... cts_id=854 1490,-
Front: http://www.mbquart.com/en/produkte/car/ ... nr=rua_210 1990,-
6x9 bak: http://strommen-bilradio.no/product_inf ... cts_id=129 990
Pluss en forsterker til 1290,-
Så er jo spørsmålet om det hadde vært lurt og bare kjøpt spiller og front høytalere og kanskje en forsterker hvis fronthøytalerene trenger det?
Også oppgradere annlegget senere?
Takk for alle svar så langt!
- Henrik N449
- Overload!!!
Er det en mono forsterker??
Ser ut som planen her er å bare drive de bakerste høyttalerne på ekstern forsterker, iom. at de blir oppgitt til 5x mer watt max enn frontsettet...
Spilleren ser helt fin ut den egentlig, eneste kjipe er hvis du skal ha subwoofer noen gang så må frontsettet og 6x9 dele på samme kanal på forsterkeren, for at suben skal få plass. Med mindre "Direct Sub Drive" er en egen rca utgang for sub, noe jeg tviler på siden de oppgir 2 par RCA utganger (Front+Bak ELLER SubWoofer).
Ser ut som planen her er å bare drive de bakerste høyttalerne på ekstern forsterker, iom. at de blir oppgitt til 5x mer watt max enn frontsettet...
Spilleren ser helt fin ut den egentlig, eneste kjipe er hvis du skal ha subwoofer noen gang så må frontsettet og 6x9 dele på samme kanal på forsterkeren, for at suben skal få plass. Med mindre "Direct Sub Drive" er en egen rca utgang for sub, noe jeg tviler på siden de oppgir 2 par RCA utganger (Front+Bak ELLER SubWoofer).
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-
- 1,5 bar
Det var en 4-kanals forsterker.
Han sa at den forsterkeren skulle drive høytalerene foran også, han påsto at de var tunge og drive.
Men hvordan blir lyden med bare de?
Er det dyrt i forhold til hva man får eller er det en god pris på noe som vil spille bra(hvis jeg dropper 6x9 og forsterker)? Må jeg ha forsterker for og drive 4"?
Så kan man jo altids bygge på med mere etter hvert...
Han sa at den forsterkeren skulle drive høytalerene foran også, han påsto at de var tunge og drive.
Men hvordan blir lyden med bare de?
Er det dyrt i forhold til hva man får eller er det en god pris på noe som vil spille bra(hvis jeg dropper 6x9 og forsterker)? Må jeg ha forsterker for og drive 4"?
Så kan man jo altids bygge på med mere etter hvert...
- Henrik N449
- Overload!!!
Har aldri sett det merket der av høyttalere før.. Frontsettet.
Men om vi lar prisen bedømme så er det nok et frontsett som er mer enn godt nok! Hvorfor det er 8 poler på delefilteret skjønner jeg ikke
Doble spoler på midbassen muligens?
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1809
Ser ut som et godt kjøp! Dette er et annet frontsett som kan spille litt dypere og også litt høyere, men se på prisen det har ligget på før da :S
Om førprisen på Bilradiospes faktisk var 6990,- så bør det være kvalitet.
Men om vi lar prisen bedømme så er det nok et frontsett som er mer enn godt nok! Hvorfor det er 8 poler på delefilteret skjønner jeg ikke
Doble spoler på midbassen muligens?
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1809
Ser ut som et godt kjøp! Dette er et annet frontsett som kan spille litt dypere og også litt høyere, men se på prisen det har ligget på før da :S
Om førprisen på Bilradiospes faktisk var 6990,- så bør det være kvalitet.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-
- 1,5 bar
Det er 8 poler på delfilteret pga det er 3 poler til diskanten som følger med, hvor du kan dempe dem med 1db, 3db og 6db.
Men hvis man kjøper en av de front settne og den pioneer spilleren.
For så og vente litt og så oppgradere med en forsterker og en 8" bass som bygges inn i en 6 liter kasse, som er limt og skrudd fast i hattehyllen?
Er bare interesert i og spille ren musikk, så trenger ikke en bass som brummer så veldig.
Men hvis man kjøper en av de front settne og den pioneer spilleren.
For så og vente litt og så oppgradere med en forsterker og en 8" bass som bygges inn i en 6 liter kasse, som er limt og skrudd fast i hattehyllen?
Er bare interesert i og spille ren musikk, så trenger ikke en bass som brummer så veldig.
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N996
- Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
- Sted: Nordland (Br.sund)
Se på ting av annlegg dem har på http://www.netthandelen.no. Boschmann forsterkerne er ganske bra, driver det meste, Positivt overrasket.
Saab 9-5 Aero, 2001mod