Stereo og lys i dash

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
AKB
Sted: Oslo / Hønefoss

Stereo og lys i dash

Legg inn av AKB » 30 jan 2008, 23:31

I signaturbilen skal jeg bytte tilbake til stereoen som fulgte med da jeg kjøpte bilen. I mellomtiden har jeg benyttet en spiller som gjorde at jeg måtte koble om en del ting. Se på bildet her: http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... C04654.jpg

Når jeg nå kobler tilbake til den gamle spilleren begynner dashbordlyset å lyse selvom tenningen ikke er på. Det viser seg at det er den gule ledningen som er synderen. På denne står det "memory". Hva kan ha skjedd her? Litt merkelig at spilleren jeg har hatt i bilen i mellomtiden har fungert utmerket. Begge spillerne har slik standardkobling.
-900T16 '89
-900T8 '86 (solgt)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 31 jan 2008, 00:58

Høres merkelig ut. Men om du måtte "koble om litt" for å sette i den spilleren du hadde, må du jo koble tilbake slik det var da den første spilleren funket, om det er den du vil bruke ;)

Om jeg var deg ville jeg bare koblet hele rukkelet på nytt, det er fort gjort, ihvertfall om du kan bruke et koblingsskjema eller et multimeter. En ledning (sannsynligvis sort) kobles til jord, memory(gul) kobles til konstant pluss, og i tillegg trenger du en tenningsstyrt pluss til selve spilleren. Jeg ser du også har en blå ledning der, men greier ikke huske hva den er til :roll: Hva står det på den?

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 31 jan 2008, 01:14

memory er en ledning som skal ha konstant 12v.
Rød ledning skal bare ha 12v når du har skrudd på tenningen, akkurat som dashbordlyset.
La meg gjette, du kan skru på cd spilleren din selvom tenninga er av?
Du må nok skille rød og gul på et eller annet hvis, tenker jeg
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Svar