Skal sette inn eit komponentsett i dørene på min saab 900. Der har ikkje vært høgtalar instalasjon frå før. Er det noken av dei kablane som går ut der allerede som er berekna til høgtalara? Ser de blir vanskelig å borre nye hull ut. Må i tilfelle kjøpe meg ein vinkelchuck for å få plass, eller ta av døra.
Nokon som har erfaringar og vil dele dei?
Kabeltrekk til framdør 900 -94
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Kabeltrekk til framdør 900 -94
Mener der skal være trekt ledninger på noken av bilene, i så fall kan du jo bare feste den nye høgtaler ledninga i den gamle og dra den igjennom den gummigjennomførina...
Er vel bare og flekke av dørsida og sjå ka du finne ut, og borre nye hull blir for meg litt "jalla"
Er vel bare og flekke av dørsida og sjå ka du finne ut, og borre nye hull blir for meg litt "jalla"
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Medlemsnummer: N1307
- Navn: Odd-Halllvard
- Bil: NG900 2.0S
- Sted: Trondheim
Er dessverre ikkje så enkelt. Går ein bunt med ledninger fra bilen til døra som blir koplet til med ei kontakt. ledningene som er i den bunten virker litt for tynne og spinkle til lydformål.
Kan selvfølgelig borre ut noen av kontaktene som ikkje er i bruk, men er trur at ej kjem til å skade dei ledningane som er der fra før da.
mvh
Odd-Hallvard
Kan selvfølgelig borre ut noen av kontaktene som ikkje er i bruk, men er trur at ej kjem til å skade dei ledningane som er der fra før da.
mvh
Odd-Hallvard
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Jeg har en 900 91modell, og jeg har gått bort fra tanken om høyttalere i dørene, og skal støpe glassfiberoppheng i sparkepanelet i stedet (og tweetere i dasjen). Grunnen til dette var at jeg ikke ville ha høyttalere i verken dørene eller dasj, da jeg ønsker disse mer eller mindre intakt, samtidig som at dørene i en 5dørs er endel mindre enn på en 3dørs. Men for all del, det er mange som har laget gode dørløsninger både til 3 og 5dørs!ohy skrev:Er dessverre ikkje så enkelt. Går ein bunt med ledninger fra bilen til døra som blir koplet til med ei kontakt. ledningene som er i den bunten virker litt for tynne og spinkle til lydformål.
mvh
Odd-Hallvard
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
Monterte høyttalere i dørene foran på min NG900 94-modell, denne hadde ikke kabler ut i dørene orginalt. Er ikke spesielt komplisert å gjøre det, men er endel ting som må demonteres for å komme til. Den sorte "gummipølsa" som går fra bilen og ut til døra er i hver ende festet til en to-delt kabelgjennomføring. Jeg demonterte denne på begge sider av "pølsa", fant ledige plasser og boret store fine hull til høyttalerkabel. Deretter var det bare å trekker gjennom kabel og montere alt sammen igjen. Ganske rett fram, men litt fiklete og knotete
Kåre
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
-
- Medlemsnummer: N1307
- Navn: Odd-Halllvard
- Bil: NG900 2.0S
- Sted: Trondheim
Tusen takk Kåre
korleis demontera eg dei koblingane? Tok du kun vekk ledninga som gjekk frå døra til bilen eller demonterte du sjølve gjenomføringa?
korleis demontera eg dei koblingane? Tok du kun vekk ledninga som gjekk frå døra til bilen eller demonterte du sjølve gjenomføringa?