Hei
Har akkurat kjøpt en 06 mod 9.5 stasjonsvogn.
Inni kupeen på passasjerside ser jeg under dashbordet et uttak (230v) der man kan stikke en kontakt i.
Først et kanskje dumt spørsmål; kan man stikke inn det meste der som f.eks en mobillader?
Og så til det jeg lurer på; dette støpslet under dashbordet er vel ment for en Kupevarmer og ikke annet,men om jeg nå kjøper meg en defa Kupevarmer,vil denne da dukke opp i SID? Ser nemlig i instruksjonsboka at det der skal være et valg som "heater" ,men gjelder dette kupe eller elektrisk motorvarmer?
Har ikke enda hatt muligheten til å teste motorvarmer og siden jeg har parkeringsplass litt vanskelig til. Så det ser ut som det kan bli slitasje på motor i kulden her.
Kupevarmer til 06 mod 9.5.
Moderator: Moderatorer
Re: Kupevarmer til 06 mod 9.5.
Hei! Tar det første spørsmålet ditt først. Du kan godt bruke kontakta til mobilladeren, men med mindre du pleier å kjøre med laaaaang skjøteledning, ser jeg ikke helt poenget:-) Kupevarmerkontakta fungerer kun som en skjøteledning og er i direkte forbindelse med motorvarmerkontakta.
Du må ha et rele for å koble motorvarmeren på sid. Det er egentlig ikke mer enn en integrert timer. Jeg gjetter at du også må inn med tech 2 og aktivere det. Alle Biopower kom med calix motorvarmer. Sikkert en del som slang på kupevarmer og timer da de bestilte bilen. Vet ikke hvor vanlig det er å ettermontere de releet. Ligger instruksjon på saabdocs.
Vurderte å montere slikt rele, men ble i tvil om nytteverdien. Vurderte det som knot å sette opp timer med rattknappene. For min bruk var det mer praktisk med en Nexa fjernstrømbryter og timerkontroll. Da kan jeg sitte inne i varme og lys, og stille det inni ro og mak:-)
StenR
Du må ha et rele for å koble motorvarmeren på sid. Det er egentlig ikke mer enn en integrert timer. Jeg gjetter at du også må inn med tech 2 og aktivere det. Alle Biopower kom med calix motorvarmer. Sikkert en del som slang på kupevarmer og timer da de bestilte bilen. Vet ikke hvor vanlig det er å ettermontere de releet. Ligger instruksjon på saabdocs.
Vurderte å montere slikt rele, men ble i tvil om nytteverdien. Vurderte det som knot å sette opp timer med rattknappene. For min bruk var det mer praktisk med en Nexa fjernstrømbryter og timerkontroll. Da kan jeg sitte inne i varme og lys, og stille det inni ro og mak:-)
StenR