Udde problem på niofemma'n nå i romjula. Har lagt merke til at tempnåla har vært litt humørsyk i det siste, men siden vifta har gått som normalt og kupéen blir varm så har jeg skrevet det ned som tempsensor som er moden for utskifting.
På en tur her så gikk nåla i dørken og CE-lampa kom opp. Jeg har selvfølgelig reist fra alt av OBD2-lesere så jeg stakk innom en Mekonomen og kjøpte en ny sensor som jeg byttet ute på gårdsplassen. Nappet strøm av for å slette feilkoder og trodde alt var i orden. Nå viser det seg at CE ikke var borte og måleren fortsatt er litt humørsjuk. Handla meg leser på 'tema og fikk lest ut p0116 - som er typisk denne sensoren. Sletta koden og ikke fått den igjen på tur fra Arendal til Grimstad.
Nå tror jeg at det kan være en av to feil:
- Gåen sensor og termostat. Nå er den ene fikset så tempsigninger er resultat av dårlig termostat.
- Dårlig kontakt til sensoren. Det er jo strømpe på alt av ledninger her så jeg ser ingenting
Fant forøvrig en dårlig jallamekk på veivhusventilasjonen som måtte fikses i samme slengen, men ser ikke helt at det har noen sammenheng.