Demontering av stereo (AS2) i 9-5
Moderator: Moderatorer
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Demontering av stereo (AS2) i 9-5
Skal dra ut stereon min for å sette inn alupanel (har ikke fått tak i karbon til vettug pris )
Fikk en god beskrivelse på fremgangsmåte under treffet på Lånke, og jeg har til og med en monteringsanvisning.
Det jeg lurer på er disse pinnene jeg trenger for å dra ut radiodelen med (demonteringsverktøy 84 71 161 iflg. mont.anv.) Gjorde et søk på STCS hvor de diskuterer noe av det samme bl.a. her
Prøvde med strikkepinner i dag. Det gikk ikke da de bare kom ut igjen, men ikke radioen.
* Hvilke type pinner/bøyler trenger jeg?
* Hvor får jeg i såfall tak i disse?
En annen ting er at askebegeret mitt (det nye i alu) er gått i "vranglås". La sigarett-tenneren inni og nå vil det ikke åpne seg? Hvilket tjuvtrix kan en bruke her (om det finnes noe)?
Fikk en god beskrivelse på fremgangsmåte under treffet på Lånke, og jeg har til og med en monteringsanvisning.
Det jeg lurer på er disse pinnene jeg trenger for å dra ut radiodelen med (demonteringsverktøy 84 71 161 iflg. mont.anv.) Gjorde et søk på STCS hvor de diskuterer noe av det samme bl.a. her
Prøvde med strikkepinner i dag. Det gikk ikke da de bare kom ut igjen, men ikke radioen.
* Hvilke type pinner/bøyler trenger jeg?
* Hvor får jeg i såfall tak i disse?
En annen ting er at askebegeret mitt (det nye i alu) er gått i "vranglås". La sigarett-tenneren inni og nå vil det ikke åpne seg? Hvilket tjuvtrix kan en bruke her (om det finnes noe)?
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Bara en ting....
Stereon i 9-5 må skiljas från bilen med tech2 annars kommer den bara att fungera i din bil.
Det har med stöldskyddet att göra.
Men det är bara om du tänkt sälja den då....
Mvh Anders
Stereon i 9-5 må skiljas från bilen med tech2 annars kommer den bara att fungera i din bil.
Det har med stöldskyddet att göra.
Men det är bara om du tänkt sälja den då....
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Orjan N235
- 2.0 bar
Jeg må ta ut radio delen + SID + AC + alle knapper, men så setter jeg alt tilbake igjen, forhåpentligvis på rett plass! Har ikke tenkt å selge noen ting. Kanskje det gamle panelet i plast da, for en billig peng (kan jo lakkeres).
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Orjan N235
- 2.0 bar
Tyverisikringen fungerer vel slik at en ikke kan bruke radioen i en annen bil enn den som den orginalt ble satt inn i, så lenge den ikke er skilt med Tech2?
Vil det da ha noe å si om jeg tar ut radioen og så setter den tilbake igjen? Samme for SID'en?
Fra monteringsanvisning:
4) Demonter SID-enheten og rodiodelen. Anvend demonteringsverktøy 84 74 161
Demonter SID og radoenhetens festerammer.
5) Demonter varme- og ventilasjonspanelet.....
mvh,
Ørjan
Vil det da ha noe å si om jeg tar ut radioen og så setter den tilbake igjen? Samme for SID'en?
Fra monteringsanvisning:
4) Demonter SID-enheten og rodiodelen. Anvend demonteringsverktøy 84 74 161
Demonter SID og radoenhetens festerammer.
5) Demonter varme- og ventilasjonspanelet.....
mvh,
Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
-
- 2.0 bar
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar
Har nå prøvd med Biltemas pinner (15,- spenn), men radioen sitter som støpt. Nytter ikke å dra i pinnene da de kommer ut. Prøver å dra i kasett-åpningen, men frykter jeg snart får et avtagbart panel. Tror jeg drar innom Bilradiospesialisten eller Saab-forhandleren!
Askebegeret har jeg greid å få opp
Typisk meg og min flaks at relativt simple ting ikke alltid viser seg å være så lett (for meg ... )
Askebegeret har jeg greid å få opp
Typisk meg og min flaks at relativt simple ting ikke alltid viser seg å være så lett (for meg ... )
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
Hehe jeg har gitt deg noe å bryne deg på skjønner jeg...
Men bruk de biltema pinnene - Dytt de hardt inn... og så er du nødt til å enten bende de litt utover eller innover (husker ikke helt) samtidig som du prøver å dra radioen ut. Den sitter ganske hardt ja...
Men bruk de biltema pinnene - Dytt de hardt inn... og så er du nødt til å enten bende de litt utover eller innover (husker ikke helt) samtidig som du prøver å dra radioen ut. Den sitter ganske hardt ja...
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
-
- 2.0 bar
-