Bytte bærearmer Saab 9.3
Moderator: Moderatorer
Bytte bærearmer Saab 9.3
Jeg har nylig fått meg en Saab 9.3 2.0t 01 modell.
Har vært på verksted for en takst hvor de sa at bærekulene i forstillinga er litt slitt, men at dette ikke trenger å gjøres noe med riktig enda
Likevel har jeg lyst til å få det gjort rimelig snart Skal gjøre det selv, så jeg lurte på om det er noen som har gode tips til hvilket verktøy jeg trenger og fremgangsmåte?
Er bærearmene fra Speedparts gode nok, eller er ikke dette å anbefale?
Takker for alle svar!
Har vært på verksted for en takst hvor de sa at bærekulene i forstillinga er litt slitt, men at dette ikke trenger å gjøres noe med riktig enda
Likevel har jeg lyst til å få det gjort rimelig snart Skal gjøre det selv, så jeg lurte på om det er noen som har gode tips til hvilket verktøy jeg trenger og fremgangsmåte?
Er bærearmene fra Speedparts gode nok, eller er ikke dette å anbefale?
Takker for alle svar!
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Re: Bytte bærearmer Saab 9.3
Har du slegge, brekkjern og vanlig skruvertøy så er dette en kurrant jobb. Husk 32 mm pipe + momentnøkkel til driveakslene.
Er litt knot med de innerste skruene på innfestinga på bærearmen, men det går fint med litt tålmodighet.
Er litt knot med de innerste skruene på innfestinga på bærearmen, men det går fint med litt tålmodighet.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
Ok, hørtes greit ut:)
Bør foringer og bærekule smøres inn med fett av noe slag?
Er bærearmene fra Speedparts gode nok?
Bør foringer og bærekule smøres inn med fett av noe slag?
Er bærearmene fra Speedparts gode nok?
- smiggen
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1608
- Navn: Andreas Frivåg
- Bil: NG900turbo
- Sted: Sortland
Jada, bærearmene fra speedparts er ikke bare gode nok, de er billige nok også
Bærearmene som kommer med ferdig montert powerflexforinger, er de av samme kvalitet? Er det verdt å handle settet med "komplett" forstilling?
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero
M88 SAAB 900 T16 Aero
-
- Grunnladetrykk
Jeg har akkurat skiftet litt foringer i forstillinga på ng900'en min og det er vel samme forstillinga som 9-3'en?
Det kan være greit å ha ekstra krengningsstag tilgjengelig, et av mine røyk rett av når jeg prøvde å løse det.
Ellers så funger endeleddsavdrageren til biltema relativt dårlig. Jeg løsnet ikke drivakselen og da blir den for stor å bruke.
Det kan være den fungerer om du tar av kalipperen og holder akselen til siden. Jeg skiftet foringene uten å ta løs bærekulenem, så dette veit jeg ikke.
Det kan være greit å ha ekstra krengningsstag tilgjengelig, et av mine røyk rett av når jeg prøvde å løse det.
Ellers så funger endeleddsavdrageren til biltema relativt dårlig. Jeg løsnet ikke drivakselen og da blir den for stor å bruke.
Det kan være den fungerer om du tar av kalipperen og holder akselen til siden. Jeg skiftet foringene uten å ta løs bærekulenem, så dette veit jeg ikke.
Supert
Da blir det bytte etterhvert!
Sikkert ikke dumt å ha noe reservedeler i fall noe blir ødelagt under demontering
Takk for svar!
Da blir det bytte etterhvert!
Sikkert ikke dumt å ha noe reservedeler i fall noe blir ødelagt under demontering
Takk for svar!
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Du trenger ikke og ha ut endeleddene for og skifte bærearm. Så avdrager trengs egentlig ikke til denne jobben. Har forsøkt med diverse avdragere sjøl på nedre bærekula, men har ikke finni noen som fungerer noe særlig der. Blir for trangt i mellom kula og drivakselen.
Jeg pleier og bruke ei eller to slegger, en medhjelper og et brekkjern. Slå nederst på kula, gjerne i fra to sider og samtidig bryt bærearmen litt ned med brekkjernet så går det ikke mange slaga før den er løs.
Har også opplevd ødelagte stabstagholdere....
Jeg pleier og bruke ei eller to slegger, en medhjelper og et brekkjern. Slå nederst på kula, gjerne i fra to sider og samtidig bryt bærearmen litt ned med brekkjernet så går det ikke mange slaga før den er løs.
Har også opplevd ødelagte stabstagholdere....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99