Det kan nok være at de tåler 4 BAR også. Og ved 100 BAR får du væska ut enda raskere.Saabfan skrev:Luftmannen fungerer best mellom 2 og 2,5 bar har jeg blitt fortalt, mener det var Tor el Ingvar her på forumet som sa det, og de har jo mer enn middels peiling. Om du er mekaniker har du sikkert god styring du også, for all del! Men jeg erfarte hvertfall at under to bar ikke var nok til å få tappet ut noe særlig. Det bare dryppet en dråpe med noen sekunders mellomrom.. Måtte ha over 2 bar jeg hvert fall. Og da kan det være greit å ha flere dekk tilgjengelig ettersom trykket forsvinner (ikke alt seff, men det synker under to bar) etterhvert som man skrur av og på luftmannen og evt skal skifte all væska, da må man jo presse nivået ned til min-merket noen ganger.Pass på å ikke ha for høyt trykk i dekkene du bruker. Rundt 1,5bar max. Husk at det er ikke rare mengden luft du skal ha. Bremsevæskebeholderen er ikke konstruert for å holde noe trykk.
For øvrig er det ikke luftmengden du vil ha "nok av", men trykket i dekket. Luftmengden i et dekk med for lite trykk er nok til å fylle beholderen mange ganger, men trykket vil da ikke være høyt nok til å presse væska igjennom..Husk at det er ikke rare mengden luft du skal ha.
Uten å se på trykkmåleren?? Man har rimelig solid syn om kan ta 2,1 bar på øyemålMange fyller luft i dekkene til "det ser greit ut", da har de av og til opp mot 5BAR!!!
Tingen er at det er dritkjedelig at beholderen spretter opp og du får bremsevæske rundt om på hele fronten din.
Åpne luftenippelen så renner bremsevæska ut av seg selv. Så viss det bare dryppte hos deg må du åpne mer eller sjekke om luftnippelen er tett.