Hei
Jeg har ebc skiver på fram bremsene og orginale bak. har standard bremsevæske i nå men lurer på om jeg kan kjøpe ebc sin når jeg skal skifte?
bremsevæske
Moderator: Moderatorer
- doo-kie
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: bremsevæske
Klart du kan HAr den selv på min bil.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Røsvik900
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1264
- Navn: Joachim
- Bil: Saab 9-5 Aero Utengen Edition
- Sted: Kongsberg
Takker for svar tenkte å bytte før landstreffet hvis jeg lurer meg ut på banen
- laesi N1097
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 1097
- Navn: Lars-Ove Eie
- Bil: 9-5 Vector 03-mod
- Sted: Fiskå
Hei!
Du kan få kjøpt deg Delphi DOT 5.1 bremsevæske hos nermeste Hellanor butikk eller så skaffer sikkert ett Automester-verksted det til deg. Den har jo også noe høyere kokepunkt osv. Har denne selv, fynker greit den. Merker selv ingen forskjell, kommer sikkert ikke til gjøre det heller..
Men..kjekkt å ha!
Bremsevæsken må man jo bytte innimellom uansett så da er det like greit å hive på noe som er bra.
Er ikke kjent med hvordan det kan gjøres på 900, men på f.eks 9-5 bør man bruke diagnoseapparat, å kjøre avlufting for å få ut all bremsevæsken evt.luft som ligger i ABS/ESP modulatoren(pumpa). Da går det ofte mye bremsevæske til spille, så viss du får ett verksted til å utføre jobben, kan du rekne med ett par liter bremsevæske.
Du kan få kjøpt deg Delphi DOT 5.1 bremsevæske hos nermeste Hellanor butikk eller så skaffer sikkert ett Automester-verksted det til deg. Den har jo også noe høyere kokepunkt osv. Har denne selv, fynker greit den. Merker selv ingen forskjell, kommer sikkert ikke til gjøre det heller..
Men..kjekkt å ha!
Bremsevæsken må man jo bytte innimellom uansett så da er det like greit å hive på noe som er bra.
Er ikke kjent med hvordan det kan gjøres på 900, men på f.eks 9-5 bør man bruke diagnoseapparat, å kjøre avlufting for å få ut all bremsevæsken evt.luft som ligger i ABS/ESP modulatoren(pumpa). Da går det ofte mye bremsevæske til spille, så viss du får ett verksted til å utføre jobben, kan du rekne med ett par liter bremsevæske.