fra bytte eller beholde til å garantert beholde.....

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
schulb1
Navn: Geir Gulbrandsen
Bil: 20005 Saab 95 2,3T Vector
Sted: Lillestrøm

fra bytte eller beholde til å garantert beholde.....

Legg inn av schulb1 » 16 mar 2011, 13:19

Hei igjen.

fikk mange fornuftige innpsill på denne tråden: viewtopic.php?f=26&t=32997
Hentet bilen fra Speedparts i går, etter å ha byttet til Eibach og Bilstein sprint, stablinker, og Powerfleks foringer bak.

Dette er første gang jeg har kjørt tur for å lete frem svingete veier med bilen min :D Det er jo nesten litt sjukt som det sitter i svinger, selv med piggfrie vinterdekk. Ok så er den rimelig "stram" når jeg skal hjem fra jobb og svinger inn på en litt hullete vei de siste metrene før jeg er hjemme, men forvandlingen ellers er som natt og dag.

satt vel med et litt fårete glis til langt utpå kvelden i går.

Tusen takk til Bent&Co for vel utført jobb og bra service, dette blir vanedannende 8)

Gleder meg til å kjøre 12 mils omvei på tur hjem fra jobb i dag og ikke minst til å få på noen greie sommerhjul......

tut&kjør
Geir G

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Re: fra bytte eller beholde til å garantert beholde.....

Legg inn av Stalfa » 16 mar 2011, 13:47

schulb1 skrev:Hei igjen.

fikk mange fornuftige innpsill på denne tråden: viewtopic.php?f=26&t=32997
Hentet bilen fra Speedparts i går, etter å ha byttet til Eibach og Bilstein sprint, stablinker, og Powerfleks foringer bak.
Høres jevt ut. Hva er "stablinker"?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 16 mar 2011, 14:44

Hyggelig at du er fornøyd med bilen, og at du kunne få nyttige tips fra forumet! :)
Stalfa skrev:Høres jevt ut. Hva er "stablinker"?
Det er nok de såkalte kyllingbeina eller "droplinks", som sitter i endene av krengehemmeren foran.
Bilde

schulb1
Navn: Geir Gulbrandsen
Bil: 20005 Saab 95 2,3T Vector
Sted: Lillestrøm

Legg inn av schulb1 » 16 mar 2011, 20:38

Takk Eirik

og det stemmer stablink=kyllingbein....

forsøker meg med ytterligere spørsmål... før våren setter inn må jeg ha på plass et sett med
sommerdekk. har et sett originale 17" hjul som fulgte bilen. De ser skikkelig shabby ut, og har vel vært borti
hver eneste fortauskant på det sentrale østland, men de virker ok og rette. Har hvertfall ikke noe merkbare vibrasjoner.

spørsmålene er
skal man fortsette i samme størrelse eller gå opp til 18"?

Har fått et tilbud på Yokohama Advan fra Bent, noen som har erfaringer med dette dekket?

Har ve sett på noen originale 3 spoke double blade. men er åpen for forslag,ta gjerne imot bildeforslag....

Det eneste jeg har bestemt meg for er at å gå på noe BBS til en "arm og et bein" pr felg ikke blir aktuelt. hvertfall ikke på denne bilen 8)

//Geir

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 mar 2011, 21:01

Sjølv brukar eg Pirelli P Zero Nero i originaldim (225/45-17), noko eg synes passar bilen bra. Og i forhold til pris gir det bra ytelse og økonomi. Som Vestlandssjåfør set eg kanskje mest pris på våtegenskapane til dekket.
Ligg fire stykker og ventar på våren her på ALU52 (http://www.garaget.org/?car=209515&image=1989269), heldigvis var dei Goodyear exellence som stod på ifjor utslitt til denne sesongen ;)

Svar