Heter Lesjöfors ja, (ofte også kalt Kilen). Oppgitt til å senke 25mm foran/bak. Tidligere var disse røde, som du sier. Nå har Lesjöfors begynt å levere disse sorte!dj piasava skrev:ja mulig de ikke fikk det med seg men fjæran mine har vært rød. men før de ble montert fikk de seg en dusj sort tecktyl lesjefos eller noe i en duren kalles de. senker vel 35mm?
Senking i vognkort
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Senking i vognkort
- vegard N879
- 2.0 bar
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
jepp oki var litt usikkre på stavemåten men det er iallefall de fjæra som står på min 900. ligger fint på i svingene med de fjæra
saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1230
- Navn: Jon Petter Salberg
- Bil: 900 98't-talladega
- Sted: Stjørdal
tar det når vi er inne på emne. Jeg har eibach-fjærer som jeg tenkte jeg skulle få inn på vognkortet ved neste eu-kontroll. Holder selve godkjenningspapirene jeg kan laste ned fra eibach-siden, altså TuV-papirene til at fjærene blir godkjent? Og nå har ikke jeg papirer på 4hjulskontroll, siden en kompis av sist eier tok det etter fjærskift..må jeg da faktisk ha ny 4 hjulskontroll? fjærene er svarte, så den går vel gjennom uansett..men jeg tenkte greit å vite dette hvis en skulle få feil på det!
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3
- Tore N795
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N795
- Bil: SAAB 9-5 Estate
Det som kreves av Biltilsynet for å få godkjent senkesett er TuV godjkenning og dokumentasjon på firehjulskontroll.
Resultatet av firehjulskontrollen skal også være innenfor fabrikkens spesifikasjoner. Når det gjelder dette vil det nok variere mellom trafikkstasjoner og kontrollører hvor nøye de er da det er veldig vanskelig å få alle verdier innenfor spesifikasjonene (også med originalt understell). På min bil hadde jeg noen verdier utenfor, men det var såpass lite at jeg ikke fikk noen bemerkning.
Når alt papirarbeidet er i orden må du bestille time hos biltilsynet for godjkenning. Kontrolløren vil sjekke at produktnr på fjærene stemmer med TuV papirene (nr må være synlig på fjær) og at alt er montert korrekt. De sjekker også diameter på fjær samt ant vindinger. Alt dette må stemme med TuV papirer. Er alt i orden får du nytt vognkort der navn og nr på fjærer, diameter og ant vindinger er notert. Tror jeg betalte rund 300kr for denne godjkenningen.
Resultatet av firehjulskontrollen skal også være innenfor fabrikkens spesifikasjoner. Når det gjelder dette vil det nok variere mellom trafikkstasjoner og kontrollører hvor nøye de er da det er veldig vanskelig å få alle verdier innenfor spesifikasjonene (også med originalt understell). På min bil hadde jeg noen verdier utenfor, men det var såpass lite at jeg ikke fikk noen bemerkning.
Når alt papirarbeidet er i orden må du bestille time hos biltilsynet for godjkenning. Kontrolløren vil sjekke at produktnr på fjærene stemmer med TuV papirene (nr må være synlig på fjær) og at alt er montert korrekt. De sjekker også diameter på fjær samt ant vindinger. Alt dette må stemme med TuV papirer. Er alt i orden får du nytt vognkort der navn og nr på fjærer, diameter og ant vindinger er notert. Tror jeg betalte rund 300kr for denne godjkenningen.
2002 9-5 2.0t Vector Estate
1990 900i 16v
1990 900i 16v