Synspunkter på felger. Bling eller racing.
Moderator: Moderatorer
- quist
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1111
- Navn: Henning
- Bil: OG9-3
- Sted: Stavanger
Synspunkter på felger. Bling eller racing.
Hei !
Har en OG9-3 som trenger noen felger utpå sensommeren en gang. Kommer helt ann på i hvilken rekkefølge jeg legger tuningen. å også interesse.
Alternativene jeg står ovenfor er rimelige 19" felger med masse bling faktor som fyller hjulbuene fint, men som ikke er av den aller beste kvaliteten. Spørsmålene er om 19" kan bli litt for stort med tanke på 30-40mm senk i tillegg ??
Det andre alternativet å det som frister meg mest ettersom jeg er drittlei alt av krom og bling på felger er 17-18" OZ chrono eller Ultraleggera felger, med litt heftige dekk på. Blir nok mest sannsynlig 17" her da siden 18" er en god del dyrere i pris. Fargene det står mellom her er svart eller gull.
Ellers er bilen sølvfarget, med svart grill og øyelokk. Videre planer for utseende er dekaler på sidedørene, svart folie på panseret og svart evo vinge. Samt grov eksos å muligens en stor intercooler i fronten. Så det er med dette litt gatebil aktige utseende jeg føler OZ racing felgene ville passet ypperlig inn.
Noen synspunkt på dette ? Erfaringer med OZ felger å det om de finnes til min bolt dimmensjon i det hele tatt ?
Takker for synspunkter....
Har en OG9-3 som trenger noen felger utpå sensommeren en gang. Kommer helt ann på i hvilken rekkefølge jeg legger tuningen. å også interesse.
Alternativene jeg står ovenfor er rimelige 19" felger med masse bling faktor som fyller hjulbuene fint, men som ikke er av den aller beste kvaliteten. Spørsmålene er om 19" kan bli litt for stort med tanke på 30-40mm senk i tillegg ??
Det andre alternativet å det som frister meg mest ettersom jeg er drittlei alt av krom og bling på felger er 17-18" OZ chrono eller Ultraleggera felger, med litt heftige dekk på. Blir nok mest sannsynlig 17" her da siden 18" er en god del dyrere i pris. Fargene det står mellom her er svart eller gull.
Ellers er bilen sølvfarget, med svart grill og øyelokk. Videre planer for utseende er dekaler på sidedørene, svart folie på panseret og svart evo vinge. Samt grov eksos å muligens en stor intercooler i fronten. Så det er med dette litt gatebil aktige utseende jeg føler OZ racing felgene ville passet ypperlig inn.
Noen synspunkt på dette ? Erfaringer med OZ felger å det om de finnes til min bolt dimmensjon i det hele tatt ?
Takker for synspunkter....
Saab OG9-3 2.0T BSR Steg 1 - Til salgs
VW Polo 1.6 TDI Bluemotion
-
- Medlemsnummer: 1391
- Navn: Mikhael Angler
- Bil: `01 9-5 SE Estate
- Sted: Rognan
Re: Synspunkter på felger. Bling eller racing.
Store chromfelger skal kun være på blodsenka amcars. Basta.
`01 9-5 2.0t SE Estate BSR Steg 1
- quist
- 0.7 bar
Hehe, kan være enig i den.
Men dagens hit er jo svart med krom kant. Føler alle felgprodusentene kjører denne nå.
Men ja, andre synspunkter ?
Men dagens hit er jo svart med krom kant. Føler alle felgprodusentene kjører denne nå.
Men ja, andre synspunkter ?
- Endre88 N1527
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1527
- Navn: Endre Listhaug
- Bil: SAAB 9000cc
- Sted: Måløy
Krom e for amcars nothing else!
M93 SAAB 9000cc 2,0- go bilen=)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
M89 SAAB 9000cc 2,0-Delebil;) -Vraka
M91 Subaru legacy 1,8gl-kræsja, fiksa og solgt:)
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
KROM er for Store SUV'er. Jeg synes svart er litt bortkasta, da man jo ikke ser felgene.
Sorte felger på lys bil ser bare ut som stålfelger uansett, så hvis du skal ha sorte felger, kan du like godt kjøpe stålfelger
Hvorfor gå for det nest beste, når man kan gå for gull.
Sorte felger på lys bil ser bare ut som stålfelger uansett, så hvis du skal ha sorte felger, kan du like godt kjøpe stålfelger
25 Year anniversary of Saab 9000
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Med 19" og 40mm senk tror jeg det skal subbe godt...
Har 17" 225/45 og 45mm senk og det er helt nødvendig med en runde med vinkelsliper på bakfangeren i hjulbuen bak viss baksetene skulle være i bruk
Men fyy så fint det er
Har 17" 225/45 og 45mm senk og det er helt nødvendig med en runde med vinkelsliper på bakfangeren i hjulbuen bak viss baksetene skulle være i bruk
Men fyy så fint det er
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Medlemsnummer: 1391
- Navn: Mikhael Angler
- Bil: `01 9-5 SE Estate
- Sted: Rognan
Gull er blodharry på biler syns jeg da. Personlig har jeg kommet til å kjøpt "vanlige" felger og pulverlakkert dem signalhvit, spesielt på en grå bil...Eirik skrev:KROM er for Store SUV'er. Jeg synes svart er litt bortkasta, da man jo ikke ser felgene.
`01 9-5 2.0t SE Estate BSR Steg 1
- quist
- 0.7 bar
Har også vurdert den rimelige varianten med 7 x 17 felger fra biltema, få disse malt/lakkert å putte på en sykt rå gummi.
Hadde jeg sluppet å være redd for felgene, samt hatt gode veiegenskaper med bra dekk.
Evig sirkel det der me felgar ass.
Men takker for tips og synspunkter
Hadde jeg sluppet å være redd for felgene, samt hatt gode veiegenskaper med bra dekk.
Evig sirkel det der me felgar ass.
Men takker for tips og synspunkter
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Selv kjøpte jeg billige, enkle, pene felger med dyr gummi fremfor dyre felger og jalla gummi..
Styrer med DAB og AUX
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Jo... men gull er ikke svart. Valget stod mellom svart eller gull/krom.Kaim skrev:Gull er blodharry på biler syns jeg da. Personlig har jeg kommet til å kjøpt "vanlige" felger og pulverlakkert dem signalhvit, spesielt på en grå bil...Eirik skrev:KROM er for Store SUV'er. Jeg synes svart er litt bortkasta, da man jo ikke ser felgene.
Denne komboen ville jeg ha gått for.Jørgen N237 skrev:Selv kjøpte jeg billige, enkle, pene felger med dyr gummi fremfor dyre felger og jalla gummi..
25 Year anniversary of Saab 9000
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Må også ha Saab senterkopper på felgene
Saab 9-3 SS Vector 2005
- quist
- 0.7 bar
Lurer også litt på dette med dimensjoner.
Går det med senk og 19" ?
Eller bør en holde seg i 17-18" når en skal senke ?
Går det med senk og 19" ?
Eller bør en holde seg i 17-18" når en skal senke ?
19" går bra forutsatt at innpressen ikke er for hissig, og at du modder skjermkantene bak litt. Mange OG9-3er og NG900 som kjører med 19" etterhvert, kjørte f.eks. med det på min gamle. http://www.thomasknappen.com/gallery2/m ... itemId=908" onclick="window.open(this.href);return false;
MED senk selvfølgelig
MED senk selvfølgelig
Kåre
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
9-3 Turbo X
9-3 SS Steg 5 - solgt
NG900 viggen - solgt
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
19" på 9-5 kjørte jeg i fjor med 235/35 dekk. 12 ganger var jeg inne og rettet felger i løpet av sommersesongen, og komforten glimret med sitt fravær. Byttet til 18" i år. På og9-3 må du ha enda lavere dekkprofil. Da må du ihvertfall ha felger med topp kvalitet. Ville sett etter 18 tommere jeg...
Kromfelger speiler asfalten når de står på bil, jeg ville ikke kjørt med asfaltfargede felger.
Kromfelger speiler asfalten når de står på bil, jeg ville ikke kjørt med asfaltfargede felger.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
En annen ting som ingen her inne snakker noe om er jo vekta på felgene, der er OZ Superleggera fortreffelig.
En kjenning sammenlignet disse mot mange andre og en felg var 4 kilo lettere enn noen andre
Det er i allefall noe som har mye å si for bra svingegenskaper
En kjenning sammenlignet disse mot mange andre og en felg var 4 kilo lettere enn noen andre
Det er i allefall noe som har mye å si for bra svingegenskaper
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor