Tungt lastet stasjonsvogn med sportsunderstell?
Moderator: Moderatorer
- Stalfa
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Tungt lastet stasjonsvogn med sportsunderstell?
Hvordan er det å laste tungt i en 9-5 stasjonsvogn med senkesett (Eibach/H&R e.l)?
Har selv automatisk nivå regulering og kvier meg for å skifte ut med senkesett, da den automatiske nivå reguleringen fungerer nydelig når man laster bilen full av folk og bagasje. Hvordan er en 9-5 med sportsunderstell i forhold?
På den andre siden så savner jeg god følelsen med et fastere understell.
Jeg vet at man kan skifte til sports-/aero-understell med automatisk nivåregulering. Men det synes jeg er uforholdsmessig dyrt.
Har selv automatisk nivå regulering og kvier meg for å skifte ut med senkesett, da den automatiske nivå reguleringen fungerer nydelig når man laster bilen full av folk og bagasje. Hvordan er en 9-5 med sportsunderstell i forhold?
På den andre siden så savner jeg god følelsen med et fastere understell.
Jeg vet at man kan skifte til sports-/aero-understell med automatisk nivåregulering. Men det synes jeg er uforholdsmessig dyrt.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Re: Tungt lastet stasjonsvogn med sportsunderstell?
Har akkurat kommet hjem fra hytta. Hadde mye last i bilen både frem og tilbake, og det bydde ikke på noen problemer.
Har Eibach og gule Koni
Har Eibach og gule Koni
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
I sommer var Saaben lastet MYE, 4 kofferter som var tung, masse poser med alskens greier og en tur på Ikea i trondheim...
Seteryggen var lagt ned og det var fullt hele veien bak
Nå er det sportsunderstell på min, orginalt fra Saab. Bestilte meg Bilsteindempere så snart jeg kom fra ferie, aksepterer ikke at bilen skal være så si på ræva med "litt" last
Går bare å venter på pakke nå jeg, men lavere enn de 10mm senk blir det ikke!
Seteryggen var lagt ned og det var fullt hele veien bak
Nå er det sportsunderstell på min, orginalt fra Saab. Bestilte meg Bilsteindempere så snart jeg kom fra ferie, aksepterer ikke at bilen skal være så si på ræva med "litt" last
Går bare å venter på pakke nå jeg, men lavere enn de 10mm senk blir det ikke!
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Stalfa
- Overload!!!
Har du automatisk nivåregulering?Terra N837 skrev: Nå er det sportsunderstell på min, orginalt fra Saab. Bestilte meg Bilsteindempere så snart jeg kom fra ferie, aksepterer ikke at bilen skal være så si på ræva med "litt" last
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
- Stalfa
- Overload!!!
Hvordan ser bilen ut da? Steiler den eller er den "flat" og fin?Jørgen N1032 skrev:Har akkurat kommet hjem fra hytta. Hadde mye last i bilen både frem og tilbake, og det bydde ikke på noen problemer.
Har Eibach og gule Koni
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
NiksStalfa skrev:Har du automatisk nivåregulering?Terra N837 skrev: Nå er det sportsunderstell på min, orginalt fra Saab. Bestilte meg Bilsteindempere så snart jeg kom fra ferie, aksepterer ikke at bilen skal være så si på ræva med "litt" last
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Syns ikke den "Steila", ble jo litt lavere bak, men langt fra så lav som med org. senk som jeg hadde før.Stalfa skrev:Hvordan ser bilen ut da? Steiler den eller er den "flat" og fin?Jørgen N1032 skrev:Har akkurat kommet hjem fra hytta. Hadde mye last i bilen både frem og tilbake, og det bydde ikke på noen problemer.
Har Eibach og gule Koni
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
- Stalfa
- Overload!!!
Jeg er så skeptisk.
Dersom jeg kjøper senkesett og det ikke blir 100%, blir kona mi selvforskyldt enke.
Dersom jeg kjøper senkesett og det ikke blir 100%, blir kona mi selvforskyldt enke.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Jeg kjører med Eibach og gule Koni. Jeg har nedre fjærfeste i høyeste posisjon bak på Koniene fordi jeg kjører en del med tung bil og synes det funker bra. Bilen blir i utgangspunktet 1cm høyere bak enn foran da.
Foran blir det Bilstein Sprint fordi de er mye kraftigere enn Koniene, så vi får se hvordan det funker.
Foran blir det Bilstein Sprint fordi de er mye kraftigere enn Koniene, så vi får se hvordan det funker.
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate
- Stalfa
- Overload!!!
Jeg kjører kun med tung last når hele familien skal på tur, og det er ikke alt for ofte men ofte nok til at jeg ikke vil ha noe steilende kjerre.Kurt N597 skrev:Jeg kjører med Eibach og gule Koni. Jeg har nedre fjærfeste i høyeste posisjon bak på Koniene fordi jeg kjører en del med tung bil og synes det funker bra. Bilen blir i utgangspunktet 1cm høyere bak enn foran da.
Du har Eibach og gule Koni men skal skifte til Bilstein Sprint foran, eventuelt hvorfor det siden lasten som regel er bak?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Hups, sorry. Her har jeg oversett et spørsmål.
Jeg synes Koniene fungerer utmerket bak. Spesielt det at nedre fjærfeste kan settes i 2 forskjellige høyder synes jeg er veldig bra. Det er bare snakk om 1cm, men det har litt å si.
Foran synes jeg Koniene ble ganske fort litt slappe. Det hører med til historien at min bil har automat og Webasto, så fronten på den er nok blant de tyngste tenker jeg.
Årsaken til overgang fra Koni til Bilstein foran er at jeg skal bytte til forstilling fra en 2002, og da passer ikke de gamle Koniene lenger. Jeg vil prøve Bilstein for å se hvordan de er, men det er jo mulig jeg må bestille et sett med Koni hvis jeg ikke blir fornøyd...
Jeg synes Koniene fungerer utmerket bak. Spesielt det at nedre fjærfeste kan settes i 2 forskjellige høyder synes jeg er veldig bra. Det er bare snakk om 1cm, men det har litt å si.
Foran synes jeg Koniene ble ganske fort litt slappe. Det hører med til historien at min bil har automat og Webasto, så fronten på den er nok blant de tyngste tenker jeg.
Årsaken til overgang fra Koni til Bilstein foran er at jeg skal bytte til forstilling fra en 2002, og da passer ikke de gamle Koniene lenger. Jeg vil prøve Bilstein for å se hvordan de er, men det er jo mulig jeg må bestille et sett med Koni hvis jeg ikke blir fornøyd...
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate