Vi snakker 98-01 mod.
Har lest at det finnes 2 typer, med de samme calipperene.
jeg har en med de små bremsene, hva må til for å få de store? Bordsett fra skiver da...
planlegger 17" som minste hjul, så det er plass uansett. (trenger jeg nytt reservehjul?)
Tips, evt, hvor skaffe deler og priser er velkommne! Bilder er alltid en vinner!
Petter
Store/små bremser på 9-5, hvilke typer?
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
Store/små bremser på 9-5, hvilke typer?
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Re: Store/små bremser på 9-5, hvilke typer?
Hvis det er frontbremser du mener ?, Er det 2 alternativer, dvs standard og Aero , for at du skal kunne bruke aeroskiver front trenger du å kjøpe kalipper braketter til AERO , kalipper er lik.Petter 900 T skrev:Vi snakker 98-01 mod.
jeg har en med de små bremsene, hva må til for å få de store? Bordsett fra skiver da...
planlegger 17" som minste hjul, så det er plass uansett. (trenger jeg nytt reservehjul?)
Tips, evt, hvor skaffe deler og priser er velkommne! Bilder er alltid en vinner!
Petter
Kalipper braketter kjøpes hos saab, husk at du skal ha til 98-01 da ,,,, forskjell ifra 02>
Med aerobremser kan du også kjøre 16"
Mvh
Bænt " skulle du lure på noe mer i denne forbindelse er det bare å slå på tråden veit du "
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Tror ikke du får kjøpt bare brakettene til kalipperne fra Saab. Fikk ihvertfall ikke gjort det til 02->. Spurte hos Saab om dette kunne skaffes men fikk beskjed om at en måtte kjøpe komplette kalippere (snaut 3000,- med litt rabatt). PFS har sett med braketter for oppgradering til 308mm med skiver men da betaler du ca 2000 bare for brakettene kontra hva skiver/klosser koster alene. http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3131" onclick="window.open(this.href);return false;Speedparts Norway skrev:Hvis det er frontbremser du mener ?, Er det 2 alternativer, dvs standard og Aero , for at du skal kunne bruke aeroskiver front trenger du å kjøpe kalipper braketter til AERO , kalipper er lik.Petter 900 T skrev:Vi snakker 98-01 mod.
Petter
Kalipper braketter kjøpes hos saab, husk at du skal ha til 98-01 da ,,,, forskjell ifra 02>
Med aerobremser kan du også kjøre 16"
Mvh
Bænt " skulle du lure på noe mer i denne forbindelse er det bare å slå på tråden veit du "
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Reservehjulet er vel 18" så det er ikke noe problem. Ellers så går 16" på som Bent sier.
Jeg har ikke lagt ut mine aero kalipere for salg enda, men jeg må vel ha litt rydding i garasjen snart...
Jeg har ikke lagt ut mine aero kalipere for salg enda, men jeg må vel ha litt rydding i garasjen snart...
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate