Har hatt problemer i det siste med at bremsekloss(ene?) ligger innpå skiva på ene sida forran. 9kt M88
Har ikke hatt tid å kikke på det, men fint om noen har et par tips før jeg går løs på det. Lufting kanskje?
En annen ting er at motortemp måleren min har slutta å fungere. Ei stund spratt den opp og ned som en jojo men nå er den helt død. Noen som har opplevd det samme?
Mvh Runar
Bremseklossene ligger innpå skiva! 9k [overhale kalipper]
Moderator: Moderatorer
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Bremseklossene ligger innpå skiva! 9k [overhale kalipper]
Sist redigert av Runar N403 den 05 apr 2009, 19:56, redigert 1 gang totalt.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Bremseklossene ligger innpå skiva! 9k
Det har nok ikke noe med lufting å gjøre, da hadde du mistet bremseeffekt, ikke det motsatte. Derimot tipper jeg det er en gammel, treg og skitten kalipper som er årsaken. Du kan begynne med å rengjøre og smøre opp glidepinnene, det pleier å hjelpe. Hvis ikke er det innvendig i kalipperen, og da trenger den en overhaling med nye pakninger og skikkelig rengjøring. Eventuelt selger biltema kalippere for en billig penge.
Måleren din kan godt være noe så enkelt som en dårlig kontakt i printet bakpå instrumentpanelet. Eventuelt kan det jo være at kontakten på sensoren er ramlet av, den sitter på venstre side av motoren, rett ved thermostaten. Det er bare en kabelsko som står innpå, så den kan finne på å riste løs.
Måleren din kan godt være noe så enkelt som en dårlig kontakt i printet bakpå instrumentpanelet. Eventuelt kan det jo være at kontakten på sensoren er ramlet av, den sitter på venstre side av motoren, rett ved thermostaten. Det er bare en kabelsko som står innpå, så den kan finne på å riste løs.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Re: Bremseklossene ligger innpå skiva! 9k [overhale kalipper]
Takker for svar! Tempen ble i orden. var kabelen som hadde løsnet fra kabelskoen på sensoren i motoren
Har fått tak i et par brukte kalippere nå og driver og overhaler dem. har tatt ut stempelet på den første og bytta o-ringen som beskrevet i 9000 FAQ.. men jeg får ikke stempelet inn igjen!! noen knep eller er det bare å presse på?
EDIT: glem det.. fikk det til sjøl
Har fått tak i et par brukte kalippere nå og driver og overhaler dem. har tatt ut stempelet på den første og bytta o-ringen som beskrevet i 9000 FAQ.. men jeg får ikke stempelet inn igjen!! noen knep eller er det bare å presse på?
EDIT: glem det.. fikk det til sjøl
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Re: Bremseklossene ligger innpå skiva! 9k [overhale kalipper]
OT: Hva synes du om kalipperne, var de i grei stand? Og var de godt nok innpakket?
2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2