Hei har oppdaget at jeg har en "klunke" lyd når jeg kjører på ujevn vei, dette er kun på Høyreside framme, og ingen tiegn til lyd ved kjøring over fartsdumper, men ved ujevn vei som feks snølagt hører jeg det godt. Jeg trodde først at lyden var et løst plastikk deksel under bilen men den gang ei... Så nå lurer jeg på hva som kan være slitt ? Bærearm? foringer? stag? kom med tips, kan forøvrig nevne at bilen er både rettnings stabil og gynger ikke ved kjøring på veien, og oppleves som eller ok ikke er den særlig myk fremme heller. Har heller ikke sett noe tegn til skjev slitasje av dekk.
Bilen har forøvrig godt 141000km, og jeg klarte for en stund siden (før jul) å kjøre i et jævla høl i veien, men det så ut til å ha gått bra med bilen både dekk og felger er helt. husker ikke om dette var høyre eller venstre side.
Tusen Takk for alle innspill...
Møkka veier her i Norge! klonke lyd foran høyreside 9-5 My04
Moderator: Moderatorer
- Dan Magnus
- 0.7 bar
- Navn: Dan Magnus Furuvarp
- Bil: 2004 SAAB 9-5 Vector Estate
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: Møkka veier her i Norge! klonke lyd foran høyreside 9-5 My04
Kanskje støtdemper, fartshumper er jevne og du tilpasser farten, men hull i veien er ugjevne og bråe, en sliten demper vil ikke være rask nok til å kompensere for høydeforskjellen!Dan Magnus skrev:Hei har oppdaget at jeg har en "klunke" lyd når jeg kjører på ujevn vei, dette er kun på Høyreside framme, og ingen tiegn til lyd ved kjøring over fartsdumper, men ved ujevn vei som feks snølagt hører jeg det godt. Jeg trodde først at lyden var et løst plastikk deksel under bilen men den gang ei... Så nå lurer jeg på hva som kan være slitt ? Bærearm? foringer? stag? kom med tips, kan forøvrig nevne at bilen er både rettnings stabil og gynger ikke ved kjøring på veien, og oppleves som eller ok ikke er den særlig myk fremme heller. Har heller ikke sett noe tegn til skjev slitasje av dekk.
Bilen har forøvrig godt 141000km, og jeg klarte for en stund siden (før jul) å kjøre i et jævla høl i veien, men det så ut til å ha gått bra med bilen både dekk og felger er helt. husker ikke om dette var høyre eller venstre side.
Tusen Takk for alle innspill...
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est
- Dan Magnus
- 0.7 bar
- Kontakt:
mulig, det skal jeg få undersøkt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Foringer bærearm
Foring krengehemmer
Bærekule
Drop-link mellom krengehemmer og fjærbein
Foring krengehemmer
Bærekule
Drop-link mellom krengehemmer og fjærbein
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Dan Magnus
- 0.7 bar
- Kontakt:
Takker for alternativer, dette begynner å bli mye, lurer på om jeg går for den enkle løsningen å kjøre bilen på eu kontroll, den skal uannsett godkjennes i mai, så kan like godt gjøre det nå, så finner jeg vel fort ut hva som er feilen, siden jeg fikk så mange alternativer opp her, trodde det kanskje var noen standard ting som gikk i stykker jeg som feks på VAG