Jeg skal bytte skiver og klosser foran og bak, caliperne bak og bytte bremsevæske. (Saab 9-3, 1999-mod).
Er det noen som har erfaring og som kan hjelpe meg noen timer?
Helst på lørdag (28.07) en gang mellom 14 og 20 da jeg har booket garasjen. Men kan ta det en annen dag også.
Jeg skaffer deler og har som nevnt tilgang til garasje, med løftebukk og verktøy.
Send meg en PM eller ring/sms 92413155 så blir vi enig om betaling.
Mekke-hjelp (bremser) i Oslo-området?
Moderator: Moderatorer
- Dopus
- 2.0 bar
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
skulle gjerne hjulpet deg, men bor ikke i den delen av landet.......men
anbefaler deg å gå til innkjøp av en haynes mekkebok for din bilmodell.
klosser og skiver pleier som regel å være en relativt enkel jobb som ikke krever store tekniske kunnskaper. samme gjelder caliptoren også. det eneste man egentlig sparer en del tid på ved å være to om jobben er når man skal lufte bremsene, en til å trykke og holde pedalen og du selv som åpner og lukker luftenippelen. om du alikevel ønsker å lufte bremsene selv så finnes det sett for lufting av bremser som kan betjenes av kun en person.
anbefaler deg å gå til innkjøp av en haynes mekkebok for din bilmodell.
klosser og skiver pleier som regel å være en relativt enkel jobb som ikke krever store tekniske kunnskaper. samme gjelder caliptoren også. det eneste man egentlig sparer en del tid på ved å være to om jobben er når man skal lufte bremsene, en til å trykke og holde pedalen og du selv som åpner og lukker luftenippelen. om du alikevel ønsker å lufte bremsene selv så finnes det sett for lufting av bremser som kan betjenes av kun en person.
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Dette er i alle fall en meget grei jobb. Skulle gjerne ha hjulpet deg, men har dessverre litt liten tid denne helga.
Når det gjelder bytte av bremseskiver så anbefaler jeg deg å bruke en slagtrekker, tror det er det det heter. Sånn som du slår på også går den rundt. Da slipper skruene til skiva med en gang. Koster noen kroner med er verdt det!
Lykke til! Skulle du trenge hjelp under veis så har du jo forumet
Når det gjelder bytte av bremseskiver så anbefaler jeg deg å bruke en slagtrekker, tror det er det det heter. Sånn som du slår på også går den rundt. Da slipper skruene til skiva med en gang. Koster noen kroner med er verdt det!
Lykke til! Skulle du trenge hjelp under veis så har du jo forumet
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99