Saab AS3 audiosystem
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Saab AS3 audiosystem
Kan noen hjelpe meg med et spørsmål angående audio-oppgradering AS3?
Denne greia er jo ment å brukes sammen med den orignale Saab spilleren, og de kommuniserer via en 8-pin DIN kabel. Da jeg har en Pioneer spiller, funker ikke dette. Autoleads lager en adapter som gjør at man kan bruke tredjeparts forsterkere sammen med den originale Saab spilleren, men de lager ikke en som gjør det mulig å bruke AS3 sammen med en tredjeparts spiller.
Er det noen her som vet om noen som lager en slik? Eventuelt har tips til å lage sin egen?
Denne greia er jo ment å brukes sammen med den orignale Saab spilleren, og de kommuniserer via en 8-pin DIN kabel. Da jeg har en Pioneer spiller, funker ikke dette. Autoleads lager en adapter som gjør at man kan bruke tredjeparts forsterkere sammen med den originale Saab spilleren, men de lager ikke en som gjør det mulig å bruke AS3 sammen med en tredjeparts spiller.
Er det noen her som vet om noen som lager en slik? Eventuelt har tips til å lage sin egen?
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Det er fullt mulig, men du må nok lage den kabelen selv. Jeg har laget den de selger for å kunne bruke 3.parts forsterker i 9-3'n min, men slik jeg ser det er det fullt mulig å gjøre det motsatt. Det du trenger er lavnivå ut fra Pioneer spilleren din samt remote on/off. Det er som regel std utganger.
Slik ser inngangen inn på forsterker ut: (Klikkbart bilde)
Slik ser inngangen inn på forsterker ut: (Klikkbart bilde)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Mener det var 250sek for forsterkerne jegBørre N17 skrev:Får nok vel så gode sett fra 3. part for den prisen ja, men SDCC hadde salg under festivalen i år, AS3 for 350sek + høyttalere for 30sek stykket...
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Slipper å lage kabel, men blir nødt til å lage en festebrakett for forsterkeren.
Får se hva jeg gjør... Er ikke audiofil, så jeg er ikke avhengig av de aller beste komponentene. Så lenge jeg har litt mer enn bare de små høyttalerne i dashbordet, så er jeg fornøyd.
For alt jeg vet kan det tenkes jeg blir fornøyd bare jeg får inn elementer bak i hattehylla - og der ligger jo alt klart. Får se på huggeriet om de har noen stående.
Får se hva jeg gjør... Er ikke audiofil, så jeg er ikke avhengig av de aller beste komponentene. Så lenge jeg har litt mer enn bare de små høyttalerne i dashbordet, så er jeg fornøyd.
For alt jeg vet kan det tenkes jeg blir fornøyd bare jeg får inn elementer bak i hattehylla - og der ligger jo alt klart. Får se på huggeriet om de har noen stående.
1996 Saab 900 S 2.0i
- Tor 2.2TiD
- Grunnladetrykk
Man får kjøpt forsterker som bare er plug & play.. plugges i de orginale
kontaktene.
Koster ca 2000 kr mener jeg.
Du kan høre med disse: http://www.iceaudio.no
De er flinke folk som har mye erfaring med bilstereo.
Telefonnr. står på siden..
kontaktene.
Koster ca 2000 kr mener jeg.
Du kan høre med disse: http://www.iceaudio.no
De er flinke folk som har mye erfaring med bilstereo.
Telefonnr. står på siden..
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
-
- Grunnladetrykk
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
Jepp et bra originalanlegg. Men mangler både de øverste frekvensene og de laveste. Og særlig høyt kan man ikke spille før lyden vrenger seg.crissylad N1072 skrev:Har AS3 i min Saab og er superfornøyd. Er mer enn nok trøkk i dette orginalanlegget etter min vurdering selv om jeg ikke er noen lydekspert.
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
- Einar-N1182
- Sted: Asker
Jeg må si meg uenig. Har akkurat kjøpt meg saab cab. 2002 med AS3 og synes til å begynne med det var bra trøkk. Etter noen "lyttende" kilometer synes jeg nå det mangler mye i mellomregisteret.
Mulig det kommer av at det er en cab? Har jo ingen høytaler i hattehylla. Har andre 9-3'er det? Jeg mener å ha lest at AS3 skal ha 8 høytalere, men jeg har bare 6. dør foran, dashbord og sidepaneler bak.
Snakket med en stereopusher som mente høytalerne er bra nok, men at det mangler lydprosessor som gjør at lyden likevel blir mangelfull.
Må vurdere dette litt mer før jeg bestemmer meg...
Mulig det kommer av at det er en cab? Har jo ingen høytaler i hattehylla. Har andre 9-3'er det? Jeg mener å ha lest at AS3 skal ha 8 høytalere, men jeg har bare 6. dør foran, dashbord og sidepaneler bak.
Snakket med en stereopusher som mente høytalerne er bra nok, men at det mangler lydprosessor som gjør at lyden likevel blir mangelfull.
Må vurdere dette litt mer før jeg bestemmer meg...
2002 9-3 2.0t cab "Solsenga"