Politihistorier ...
Moderator: Moderatorer
Har du fått se bildet a? Hvis bildet er klart og tydelig av deg så vil jeg tro du har et lite forklaringsproblem!
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Da var rettsmøtet over..
DET er stusselige greier..
- Statuer navn.
- Statuer f.nr.
- Vil du endre forklaring fra sist?
- Er du klar over at det blir rettsak i november, senest desember.. kanskje rett over nyttår..?
- Ha en fin dag. Du får svar innen ei uke.
DET er stusselige greier..
- Statuer navn.
- Statuer f.nr.
- Vil du endre forklaring fra sist?
- Er du klar over at det blir rettsak i november, senest desember.. kanskje rett over nyttår..?
- Ha en fin dag. Du får svar innen ei uke.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
[email protected] skrev:Du ble nok lurt der kamerat! Speedometer er ingen rettskraftig måling..Rufati skrev: Målingen? Jo, speedometermåling. Ingen fancy klokke eller laser.
Prøvde å protestere, men da sa de at jeg likegodt kunne ringe om skyss og de inndro kortet mitt. Så jeg vedtok forelegget.
:/
Nekt, nekt nekt. Og har du sjansen, nekt litt til!
Er du skikkelig inni det, så kan du jo bare godta seinere..
Det var det første som slo meg også. Men de kunne jo ha inndratt kortet mitt i 3 uker i påvente av at saken må opp for en saksbehandler? I ny jobb og med 6mil dit hadde jeg uansett ikke klart 3 uker uten førerkort, så ble litt revet med.
Btw, når de to laksefiskerene som hadd tatt gullaksen (virket slik..) hadde forklart seg, hadde ikke det blitt sett på som mer troverdig enn jeg som isåfall bare hadde nektet for hele greia?
Saab 9000 2.0 T16
http://www.garaget.org/?car=35832
http://www.garaget.org/?car=35832
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Henrik: Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye energi på å nekte på noe du har gjort! Har du kjørt for fort og fått 6500 i bot så betal bota og ferdig med det! Hva er vitsen med å riskere at de går til sak for å "spare" 6500 kr???? Skjønner ikke helt poenget, greit at det ALLTID er surt med bøter og at det er urettferdig og sånt, men har man kjørt for fort så har man kjørt for fort
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Når man VET at man har gjort noe galt, så er det liksågreit og godta bota.
MEN!
Når de prøver seg på triks og lure forklaringer om "speedometermåling" eller "førerkortbeslag" for noe du IKKE har gjort, eller de bare har HØRT om.
SÅ.
Nekter du på alt, innkaller advokat og går i strupen på de med nebb og klør. Greit nok at de er politi, men det er INGEN grunn til og utøve maktmisbrukt og være drittsekk med folk!
MEN!
Når de prøver seg på triks og lure forklaringer om "speedometermåling" eller "førerkortbeslag" for noe du IKKE har gjort, eller de bare har HØRT om.
SÅ.
Nekter du på alt, innkaller advokat og går i strupen på de med nebb og klør. Greit nok at de er politi, men det er INGEN grunn til og utøve maktmisbrukt og være drittsekk med folk!
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Henrik: Du veit ihvertfall at JEG støtter deg i nektinga.. For guds skyld. Du er jo tvilling også jo Og ikke hør på Kongeru'n.. Han er full som vanlig..KongerudN344 skrev:Henrik: Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye energi på å nekte på noe du har gjort! Har du kjørt for fort og fått 6500 i bot så betal bota og ferdig med det! Hva er vitsen med å riskere at de går til sak for å "spare" 6500 kr???? Skjønner ikke helt poenget, greit at det ALLTID er surt med bøter og at det er urettferdig og sånt, men har man kjørt for fort så har man kjørt for fort
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- [email protected]
- MAX BOOST
De kan ikke bare ligge bak deg med politibilen, og se på sitt eget speedometer at dere f.eks kjører like fort, og at du kjører for fort...ParADigM N558 skrev:Hæ?Rufati skrev:Speedometer er ingen rettskraftig måling..
De må ha egen måling med (Er vel policepilot den heter)..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- Puff
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
En jeg kjenner mista lappen etter å ha blitt fulgt etter av en leiebil med to politibetjenter i. Så dem trenger ikke det,han mista lappen i 11 månder og må inn å sone noen dager.[email protected] skrev:De kan ikke bare ligge bak deg med politibilen, og se på sitt eget speedometer at dere f.eks kjører like fort, og at du kjører for fort...ParADigM N558 skrev:Hæ?Rufati skrev:Speedometer er ingen rettskraftig måling..
2003 Saab 9-5 2.0t
- Henrik N449
- Overload!!!
Det er akkurat det, jeg gidder ikke bruke noe energi, det er derfor saken er som den er i dag.KongerudN344 skrev:Henrik: Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye energi på å nekte på noe du har gjort! Har du kjørt for fort og fått 6500 i bot så betal bota og ferdig med det! Hva er vitsen med å riskere at de går til sak for å "spare" 6500 kr???? Skjønner ikke helt poenget, greit at det ALLTID er surt med bøter og at det er urettferdig og sånt, men har man kjørt for fort så har man kjørt for fort
Penger vil jeg heller ikke bruke, tilsammen heter det latskap tror jeg...
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- [email protected]
- MAX BOOST
Garantert fordi de "lurte" han til å skrive under på papiret. Det er det samme som å si at du vedkjenner deg det som står deg.Puff skrev:En jeg kjenner mista lappen etter å ha blitt fulgt etter av en leiebil med to politibetjenter i. Så dem trenger ikke det,han mista lappen i 11 månder og må inn å sone noen dager.[email protected] skrev:De kan ikke bare ligge bak deg med politibilen, og se på sitt eget speedometer at dere f.eks kjører like fort, og at du kjører for fort...ParADigM N558 skrev: Hæ?
Hadde han bare nektet, så hadde de ikke hatt noe å si!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Godt poeng Lykke til i alle fallHenrik N449 skrev:Det er akkurat det, jeg gidder ikke bruke noe energi, det er derfor saken er som den er i dag.KongerudN344 skrev:Henrik: Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye energi på å nekte på noe du har gjort! Har du kjørt for fort og fått 6500 i bot så betal bota og ferdig med det! Hva er vitsen med å riskere at de går til sak for å "spare" 6500 kr???? Skjønner ikke helt poenget, greit at det ALLTID er surt med bøter og at det er urettferdig og sånt, men har man kjørt for fort så har man kjørt for fort
Penger vil jeg heller ikke bruke, tilsammen heter det latskap tror jeg...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Claus N201
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 201
- Navn: Claus Kristoffersen
- Sted: Kjeller
Nå er Viggen uten soting på frontvinduene !
Ble stoppet igår på Østre aker vei i Oslo av en patrulje. De ba om å
få se førerkort og vognkort noe de fikk, så sier den ene (good cop) at jeg
har film på rutene foran og at den andre (bad cop) var veldig ivrig på at dette ikke var lov.
Så da måtte det av selvsagt, en flik på vært vidu tok de og skulle til å dra, men sånn kan du jeg ikke kjøre rundt sa jeg. Så da fikk jeg de faktisk til å fjerne filmen helt på begge rutene (bidro jeg også).
Jeg må si at begge konstablene var meget sindige for jeg holdt ikke kjeft og uttrykte min mening om priorteringene som de gjorde. Men de var bare høflige tilbake tro det eller ei.
Den ene av gutta presterte å spørre om når jeg ba om førerkort og vognkort tilbake, om bilen var registrert på meg, klart hadde han sett i vognkortet ville han sett at jeg ikke kler navnet Marianne.
Men det begynte jo å bli mørkt ute så ikke så lett å se, selv med en maglite.
Så spør han om jeg har tenkt til å skifte lyskombinasjon når det blir mørkere (kjører park + grøftlys). Noe jeg sier ja på, men snakk om forbyggende a dere, burde nesten fått bot sånn i tilfelle jeg skulle glemme det en gang.
En ting de ikke har greie på er biler for når jeg sa at den hadde 230 HK orginalt, spurte han om den var trimmet, så da sa jeg igjen at en Viggen har det orginalt. Så lurte han på bremsene (brembo) å da sa jeg at klucth, kasse og bremser er større på bilen enn i en "standard" 9-3.
Så han nikket fornøyd, men jeg løy iallefall ikke. Å så slapp jeg bot så litt snille var de nok. Men aller mest var de nok misunnelige på bilen min for de kjørte rundt i V50, he he.....
Ble stoppet igår på Østre aker vei i Oslo av en patrulje. De ba om å
få se førerkort og vognkort noe de fikk, så sier den ene (good cop) at jeg
har film på rutene foran og at den andre (bad cop) var veldig ivrig på at dette ikke var lov.
Så da måtte det av selvsagt, en flik på vært vidu tok de og skulle til å dra, men sånn kan du jeg ikke kjøre rundt sa jeg. Så da fikk jeg de faktisk til å fjerne filmen helt på begge rutene (bidro jeg også).
Jeg må si at begge konstablene var meget sindige for jeg holdt ikke kjeft og uttrykte min mening om priorteringene som de gjorde. Men de var bare høflige tilbake tro det eller ei.
Den ene av gutta presterte å spørre om når jeg ba om førerkort og vognkort tilbake, om bilen var registrert på meg, klart hadde han sett i vognkortet ville han sett at jeg ikke kler navnet Marianne.
Men det begynte jo å bli mørkt ute så ikke så lett å se, selv med en maglite.
Så spør han om jeg har tenkt til å skifte lyskombinasjon når det blir mørkere (kjører park + grøftlys). Noe jeg sier ja på, men snakk om forbyggende a dere, burde nesten fått bot sånn i tilfelle jeg skulle glemme det en gang.
En ting de ikke har greie på er biler for når jeg sa at den hadde 230 HK orginalt, spurte han om den var trimmet, så da sa jeg igjen at en Viggen har det orginalt. Så lurte han på bremsene (brembo) å da sa jeg at klucth, kasse og bremser er større på bilen enn i en "standard" 9-3.
Så han nikket fornøyd, men jeg løy iallefall ikke. Å så slapp jeg bot så litt snille var de nok. Men aller mest var de nok misunnelige på bilen min for de kjørte rundt i V50, he he.....
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Da de stoppet deg, måtte de jo ha en unnskyldning for og hefte deg når de siklet på bilen din "Ooh denne var fiin": JA,vi MÅ nok ta av sotingen her og nåClaus N201 skrev:Men aller mest var de nok misunnelige på bilen min for de kjørte rundt i V50, he he.....
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522