når fruen skulle på jobb i dag fikk hun ikke startet bilen.... stikker inn nøkkelen men får ikke vrid på den. når jeg ser på den i efta så tenker jeg at den er frosset( er jo -15 ute her nå) så prøver å tine og smøre på alle mulige måter uten hell... får bilen opp på henger og tar den med til et verksted der jeg skrur ut girspak med alt. jeg demonterer alt og skjønner at tenningslåsen har satt seg/ klikka på en eller annen måte.
så skal kjøpe ny.
spørsmålet er om jeg får lås til nøkkelene vi har til bilen hvis jeg kjøper fra saab orginalt? noen som vet ca pris på dette? tipper det er dyrt... kjett å måtte bytte alle låsene...
bilen er en ng900 se turbo 96 mod
tenningslås har klikka.
Moderator: Moderatorer
- Liebak
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 673
- Navn: Daniel Liebak
- Bil: saab 99
- Sted: Elverum
tenningslås har klikka.
SAAB SPORT & RALLY
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N823
- Bil: 1999 9-3 2.0t
- Sted: Trondheim
Jeg byttet tenningslås og en dørlås etter et innbrudd for et par år siden og kunne bruke de samme nøklene etterpå. Dette var riktignok på en og900, men det samme gjelder nok for de fleste nyere biler. Dette går vel på chassisnummer.
Pris aner jeg ikke. Det var en forsikringssak og alt ble fikset hos aut. merkeverksted.
Pris aner jeg ikke. Det var en forsikringssak og alt ble fikset hos aut. merkeverksted.
1999 SAAB 9-3 2.0t
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Du får låssylinder som passer dine gamle nøkkler ja, hos Saabforhandleren så kan de bestille på chassinummer.
Kan være en fordel om du tar med den gamle sylinderen eller i allefall leser av nummeret som står på siden av den ettersom jeg har opplevd at det kan være raskere, tydeligvis så må forhandleren først sende en forespørsel til Saab om koden før de kan bestille nøkkelen.
Kan være en fordel om du tar med den gamle sylinderen eller i allefall leser av nummeret som står på siden av den ettersom jeg har opplevd at det kan være raskere, tydeligvis så må forhandleren først sende en forespørsel til Saab om koden før de kan bestille nøkkelen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa