07 9-3 SS - irriterende lyd etter programvareoppgradering!
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
07 9-3 SS - irriterende lyd etter programvareoppgradering!
Hadde bilen inne til en del reklamasjonsarbeid mandag, deriblant en softwareoppgradering som skal fikse problemet med at bilen blir strømløs om nøkkelen står i et par timer. Saab kjører ikke kampanje på dette, det blir kun rettet om det kommer reklamasjon.
Ser ut som det er kommet noen nye valg i SID og det er jo bra, men bilen har fått en annen "feature" også: Når tenningen settes på plinger det høylydt fem ganger. Samme lyden som når man setter den i revers, og ryggesensoren er innkoblet. Men i sistnevnte tilfelle plinger det bare en gang...
Noen andre som har opplevd det samme? Mon tro om det går an å få vekk lyden....
[offtopic]
PS: For andre som har samme bil kan jeg liste opp reklamasjonspunktene:
1. Strømløs når nøkkelen får stå i bilen - softwareoppgradering
2. Når bilen var tre uker gammel var vindusviskertappene/akslingene
betydelig rustet - her ble det pusset ned og lakkert da det ikke finnes en forbedret del
3. Feil på viskerblader - byttet
4. Ulyd ved 12-1500 rpm i dashbord. Hørtes ut som et ac rør som forplantet vibrasjoner inn i kupeen. Imidlertid er det luftinntak+div i en innerskjerm som er dårlig festet og ligger og vibrerer. Man fester og fuger og så skal det visst bli bra. På min bil kom lyden nesten helt bort. Gjelder kun enkelte 06 og 07 modeller.
[/offtopic]
Ser ut som det er kommet noen nye valg i SID og det er jo bra, men bilen har fått en annen "feature" også: Når tenningen settes på plinger det høylydt fem ganger. Samme lyden som når man setter den i revers, og ryggesensoren er innkoblet. Men i sistnevnte tilfelle plinger det bare en gang...
[offtopic]
PS: For andre som har samme bil kan jeg liste opp reklamasjonspunktene:
1. Strømløs når nøkkelen får stå i bilen - softwareoppgradering
2. Når bilen var tre uker gammel var vindusviskertappene/akslingene
betydelig rustet - her ble det pusset ned og lakkert da det ikke finnes en forbedret del
3. Feil på viskerblader - byttet
4. Ulyd ved 12-1500 rpm i dashbord. Hørtes ut som et ac rør som forplantet vibrasjoner inn i kupeen. Imidlertid er det luftinntak+div i en innerskjerm som er dårlig festet og ligger og vibrerer. Man fester og fuger og så skal det visst bli bra. På min bil kom lyden nesten helt bort. Gjelder kun enkelte 06 og 07 modeller.
[/offtopic]
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: 07 9-3 SS - irriterende lyd etter programvareoppgraderin
Skal vel muligens være mulig å programmere bort denne lyden, om du stikker innom Saabverkstedet.KapteinSAABeltann N1132 skrev:Når tenningen settes på plinger det høylydt fem ganger. Samme lyden som når man setter den i revers, og ryggesensoren er innkoblet. Men i sistnevnte tilfelle plinger det bare en gang...
Men er det som alt anna tull med biler, så må man bare godta slike "ulyder"
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- 1.2 bar
-
- 1.2 bar
Jepp, fikk høre at setebeltevarselet kan kobles bort i sin helhet. Like greit for min del, for i alle år jeg har kjørt bil har jeg ikke hatt bruk for det en eneste gang...beltet kommer på helt automatisk når jeg skal kjøre.
Jeg har heller ikke bruk for setebeltevarsel når jeg skrur på tenningen, det er litt upraktisk å ha på seg beltet før man starter når hver kjøretur begynner med 30 meter rygging...
Jeg har heller ikke bruk for setebeltevarsel når jeg skrur på tenningen, det er litt upraktisk å ha på seg beltet før man starter når hver kjøretur begynner med 30 meter rygging...
-
- 1.2 bar
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Så bra at det ordner seg.
Du får ta en titt på denne siden med det samme dere først skal inn og programmere
http://www.mrandmrs-g.net/saabtech2.htm
Du får ta en titt på denne siden med det samme dere først skal inn og programmere
http://www.mrandmrs-g.net/saabtech2.htm
9³ TurboX
-
- 1.2 bar
Interessant lesing, men siden siden ikke er oppdatert siden 2005 og programvareversjonen som er lagt inn på min 2007 modell ble sluppet i høst regner jeg med at det kanskje er flere muligheter.
Så blir det spennende å se om BSR softwaren oppdages av tech2. Bryr meg ikke om å tilbakestille siden jeg nettopp har stilt ned og opp igjen i forbindelse med reklamasjonsarbeidet som er utført.
Så blir det spennende å se om BSR softwaren oppdages av tech2. Bryr meg ikke om å tilbakestille siden jeg nettopp har stilt ned og opp igjen i forbindelse med reklamasjonsarbeidet som er utført.
-
- 1.2 bar
-
- 1.2 bar
Det var en firkantet sak som var koblet mellom, ja. Kom oss inn og fikk bladd rundt i menyene samt lest av diverse, men når vi skulle endre noe fikk vi beskjed om at Tech`en måtte kobles til en PC for å hente en slags tilgangskode. Og PC`en måtte ha programvare som jeg ikke husker navnet på. PC blir hentet i romjula, og det hele blir utført med fagfolk på telefonen som veileder. Ikke mye å si på servicen når man får gjort dette i egen oppkjørsel.