Laseroperasjon!
Moderator: Moderatorer
Laseroperasjon!
Hei!
har akkurat kommet hjem fra Istanbul, der jeg har gjennomført en laseroperasjon for nærsynhet.. GUD BEDRE FOR EN FORSKJELL!!! Dette er definitivt noe av det råeste jeg har vært med på, samtidig som jeg sannsynligvis aldri har gjort en bedre investering. Selve operasjonen tok vel et kvarter, og da jeg gikk ut av operasjonsrommet, så jeg krystallklart! Måtte riktignok få på meg noen briller og lukke øynene den nærmeste halvtimen, slik at jeg kunne "komme meg".
Duden som gjennomførte operasjonen het Dr. Akmut, er professor og har utdannet 150 øyekirurger, så man kan si han har peil;) Samme med kona hans, som har vært tidligere elev hos han. Mer om dette kan man lese på http://www.lasikreise.no.
Jeg har fått en slik nymotens wave-front versjon, av laseroperasjonen. Dette innebærer litt mer penger, men et nattsyn som skal være 20% bedre enn et vanlig menneskes' . Naturligvis ser jeg nå bra både på kort og lang avstand, men full effekt oppnåes ikke før etter ca 3 mnd. Prisen på herligheten var 15 000 kr for operasjonen, og 3000 for wave-fronten:) Dette var inkludert reise, opphold og mat noen av dagene. gikk noen tusenlapper i shopping, og istanbul er jo en fin by med mange severdigheter:) Uheldigvis skal lasikreise slutte med turer til istanbul, fordi metoden som brukes er litt eldre enn det aller nyeste. De lærde strides visstnok om hva som er best av metodene, men den nyeste metoden skal ihvertfall være enda mer sikker enn den gamle.
poenget mitt med å skrive dette er: Dropp steg 5, gå for steg 3 og fiks øynene. Verden blir totalt annerledes når man kan slippe alt av linser og briller:) og hvor mange briller får man EGENTLIG for 20 000 kr?? 4 par? nok til ti år? laseroperasjon varer stort sett hele livet, og ihvertfall lengre enn saaben din;)
mvh oddi
har akkurat kommet hjem fra Istanbul, der jeg har gjennomført en laseroperasjon for nærsynhet.. GUD BEDRE FOR EN FORSKJELL!!! Dette er definitivt noe av det råeste jeg har vært med på, samtidig som jeg sannsynligvis aldri har gjort en bedre investering. Selve operasjonen tok vel et kvarter, og da jeg gikk ut av operasjonsrommet, så jeg krystallklart! Måtte riktignok få på meg noen briller og lukke øynene den nærmeste halvtimen, slik at jeg kunne "komme meg".
Duden som gjennomførte operasjonen het Dr. Akmut, er professor og har utdannet 150 øyekirurger, så man kan si han har peil;) Samme med kona hans, som har vært tidligere elev hos han. Mer om dette kan man lese på http://www.lasikreise.no.
Jeg har fått en slik nymotens wave-front versjon, av laseroperasjonen. Dette innebærer litt mer penger, men et nattsyn som skal være 20% bedre enn et vanlig menneskes' . Naturligvis ser jeg nå bra både på kort og lang avstand, men full effekt oppnåes ikke før etter ca 3 mnd. Prisen på herligheten var 15 000 kr for operasjonen, og 3000 for wave-fronten:) Dette var inkludert reise, opphold og mat noen av dagene. gikk noen tusenlapper i shopping, og istanbul er jo en fin by med mange severdigheter:) Uheldigvis skal lasikreise slutte med turer til istanbul, fordi metoden som brukes er litt eldre enn det aller nyeste. De lærde strides visstnok om hva som er best av metodene, men den nyeste metoden skal ihvertfall være enda mer sikker enn den gamle.
poenget mitt med å skrive dette er: Dropp steg 5, gå for steg 3 og fiks øynene. Verden blir totalt annerledes når man kan slippe alt av linser og briller:) og hvor mange briller får man EGENTLIG for 20 000 kr?? 4 par? nok til ti år? laseroperasjon varer stort sett hele livet, og ihvertfall lengre enn saaben din;)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Re: Laseroperasjon!
Dette høres jo vel og bra ut , men er det ikke slik at hvis man opereres for nærsynthet blir man etterpå nødt til å bruke briller for å lese på nært hold ? Altså at det ikke blir helt perfekt både på nært og langt hold , man får ikke både i pose og sekk ? Eller noe i den duren . Dette nevnte optikeren noe på til meg senest på tirsdag da jeg var på linsekontroll . Samma operasjonen i Norge koster vel en 30-40k?
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
Hva er optikern mest interessert i da? Ditt ve og vel, eller at du skal kjøpe linser og komme på kontroll en gang i året? You do the math;)TurboLars N383 skrev:Dette høres jo vel og bra ut , men er det ikke slik at hvis man opereres for nærsynthet blir man etterpå nødt til å bruke briller for å lese på nært hold ? Altså at det ikke blir helt perfekt både på nært og langt hold , man får ikke både i pose og sekk ? Eller noe i den duren . Dette nevnte optikeren noe på til meg senest på tirsdag da jeg var på linsekontroll . Samma operasjonen i Norge koster vel en 30-40k?
Og svaret er stort sett nei, med mindre du er ca 50 pluss. Da KAN det være nødvendig med lesebriller. Med på turen var det folk både med nærsynthet, langsynthet og skjeve hornhinner, alle ble fornøyde;)
Edit: og prisen ligger vel på mellom 30 og 40 k i Norge ja.
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- FleskepupP
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1190
- Navn: Fredrik
- Bil: Saab 93 Viggen
- Sted: Førde
ein som eg jobber med han har nettopp hatt ein slik operasjon, han betalt 34 000 det var emd slik nattsyns greier og. Det høres jo nesten litt vel at du kan få opp til 20% bedre nattsyns da
Men sikkert ein veldig god innvistering da bra det gjekk som det skulle hvertfall.
Men sikkert ein veldig god innvistering da bra det gjekk som det skulle hvertfall.
FKL Racing N1190
34 000 ja... hehe:) Egentlig latterlig at det skal være så dyrt. Greit at en slik maskin koster mye penger, men hvis man halverer prisen, vil man jo sikkert få laaangt over dobbelt så mange kunder. Tror nok kartellvirksomhet, mafiatriks og andre ulovligheter regjerer i denne bransjen også, slik som det var i dekkbransjen før sharif kom på banen:) Tror nok at f.eks. Brilleland lett kunne sponset etpar laserklinikker med noen tusinger for at de skal holde kunstig høye priser;)
Neida.. trekker den litt langt, men det er jo et poeng at "alle" opererer med de "samme" prisene, til tross for at det har kommet vanvittig mange nye aktører de siste årene..
Risikoen er jo nærmest neglisjerbar også. de med mislykkede operasjoner kan telles i promille. Med mislykket mener jeg at man f.eks. får en infeksjon på øyet, slik at man må tilbake til kirurgen og skrape vekk "grums" som har kommet etter en infeksjon. Selve infeksjonen behandles med antibiotika. Ei som var med på turen nå, var et slikt tilfelle. Der ville synet på det ene øyet bli mellom 90 og 100% korrigert over tid, og altså ikke garantert 100%, slik som hos oss andre:)
mvh oddi
Neida.. trekker den litt langt, men det er jo et poeng at "alle" opererer med de "samme" prisene, til tross for at det har kommet vanvittig mange nye aktører de siste årene..
Risikoen er jo nærmest neglisjerbar også. de med mislykkede operasjoner kan telles i promille. Med mislykket mener jeg at man f.eks. får en infeksjon på øyet, slik at man må tilbake til kirurgen og skrape vekk "grums" som har kommet etter en infeksjon. Selve infeksjonen behandles med antibiotika. Ei som var med på turen nå, var et slikt tilfelle. Der ville synet på det ene øyet bli mellom 90 og 100% korrigert over tid, og altså ikke garantert 100%, slik som hos oss andre:)
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Dette høres spennende ut=) Har selv veldig dårlig syn og de som har bra syn har ikke peil i det heletatt på hvor stor plage det egentlig er. Hvor dårlig syn hadde du??
Sist redigert av Johan N828 den 22 feb 2008, 14:11, redigert 1 gang totalt.
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
gjorde dette selv i høst i norge og er veldig fornøyd ..... har fått syn som en ørn ....
dette er og anbefale for de som vil slippe briller/linser
mvh
lkp
dette er og anbefale for de som vil slippe briller/linser
mvh
lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg hadde egentlig ikke så veldig dårlig syn, -1,75 og -1,5 ifølge optiker i norge. Tror ikke de som opererte meg kom frem til nøyaktig samme resultat, men det spiller ikke så stor rolle. På turen var det ei som hadde -8!! Vanvittig nærsynt, med andre ord:) Ho måtte ha en annen metode for å fikse synet, måtte få operert inn kunstige linser. ho så også helt perfekt etterpå, og ble kjempefornøyd, selvom ho måtte ut med 15 000 ekstra fordi operasjonen var mer komplisert.Johan N828 skrev:Dette høres spennende ut=) Har selv veldig dårlig syn og de som har bra syk har ikke peil i det heletatt på hvor stor plage det egentlig er. Hvor dårlig syn hadde du??
Når det gjelder å gjøre det i norge er det selvfølgelig ingenting i veien for det, hvis man har dårlig tid og har nok penger:)
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Jeg vil også fikse synet mitt!
Eneste fordelen med linser er at man tåler løk og bålrøyk uten grining
Eneste fordelen med linser er at man tåler løk og bålrøyk uten grining
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
oddi N108 skrev:Hei!
Jeg har fått en slik nymotens wave-front versjon, av laseroperasjonen. Dette innebærer litt mer penger, men et nattsyn som skal være 20% bedre enn et vanlig menneskes' . Naturligvis ser jeg nå bra både på kort og lang avstand, men full effekt oppnåes ikke før etter ca 3 mnd. Prisen på herligheten var 15 000 kr for operasjonen, og 3000 for wave-fronten:)
mvh oddi
Hvis du må bruke lesebriller er du langsynt, eller du begynner å bli gammal ...TurboLars N383 skrev:Dette høres jo vel og bra ut , men er det ikke slik at hvis man opereres for nærsynthet blir man etterpå nødt til å bruke briller for å lese på nært hold ? Altså at det ikke blir helt perfekt både på nært og langt hold , man får ikke både i pose og sekk ? Eller noe i den duren . Dette nevnte optikeren noe på til meg senest på tirsdag da jeg var på linsekontroll . Samma operasjonen i Norge koster vel en 30-40k?
Operasjonen varer hele livet, men øynene er ikke lenger de samme når man blir eldre, den muskelen som fokuserer øyet blir mindre fleksibel, slik at man ikke lenger ser helt klart på alle avstander, man mister fokus på korte avstander. Derfor må man ha lesebriller. Dette kan man ikke gardere seg mot med en operasjon i unge år.
Oddi, skal vi bare kalle deg Riddick nå da?
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Dette hørtes jo meget interessant ut, kanskje jeg skal ta meg en tur dit jeg også...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Jeg skal undersøke dette framover jeg også. Men jeg har desverre +6 og +5 med skjeve hornhinner. Er ikke så mange som kan korrigere så dårlig syn.
//J
//J
Var ei der med -8 som fikk operasjon.. riktignok en litt dyrere utgave, som involverte 4 sting på hvert øye (!). Tykkelsen på hornhinna har alt å si, er den tykk nok kan du stort sett opereres:)Johan N828 skrev:Jeg skal undersøke dette framover jeg også. Men jeg har desverre +6 og +5 med skjeve hornhinner. Er ikke så mange som kan korrigere så dårlig syn.
//J
mvh oddi
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Dette har vel ikke så mye akkruat med dette å gjøre, men jeg slenger det inn likevel. Jeg har aldri brukt briller eller linser (bortsett fra ølbriller), men her for en stund siden var jeg innom hos noen optikere for å se på solbriller.
Begge plassene hadde de tilbud om gratis synstest. Jeg tenkte at det skader jo ikke å prøve.
Svarte rett på nesten alle bokstavene, og så satt jeg i en sånn merkelig maskin.. Samma det.
Den ene kom fram til at jeg hadde -2 på begge øynene, og den andre kom frem til -1 på venstre og +3 på høyre... skjønte ingenting jeg... følte jeg så ganske bra jeg..
Så briller blir det ikke på meg..
Begge plassene hadde de tilbud om gratis synstest. Jeg tenkte at det skader jo ikke å prøve.
Svarte rett på nesten alle bokstavene, og så satt jeg i en sånn merkelig maskin.. Samma det.
Den ene kom fram til at jeg hadde -2 på begge øynene, og den andre kom frem til -1 på venstre og +3 på høyre... skjønte ingenting jeg... følte jeg så ganske bra jeg..
Så briller blir det ikke på meg..
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kjerringa gjorde dette for et år siden, men det var her i Norge. Er dyrere, men hun måtte ta ny operasjon noen måneder senere fordi resultatet ikke ble helt bra. Så om man skal dra til utlandet og få dette utført er en vurderingssak.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan