Hei
Jeg vil gjerne ha litt hjelp;
På tur til fjells klarte en tulling (les: meg) å åpne bakdøren samtidig som nøkkelen til skiboksen stod i. Med det resultat at nøkkelen penetrerte bremselyset på bakdøren (det over bakdørsvinduet).
Jeg har en '02 9-5 stasjonsvogn, og fant ut av Saab Skøyen at de ville ha ca 1500 for dette glasset/dekselet - selve lyskilden ligger lengre inn og er uskadet. En anelse mye for denne delen, mente jeg.
Så var jeg på bildelsbasen og fant denne til 625 SEK.
http://www.bildelsbasen.se/?index=defau ... d=14542452.
Så spør jeg;
1/ er dette delen jeg trenger?
2/ hvordan montarer man nytt deksel? Må sikkert ta av bakdørs'platen' for å komme til? Har noen en link til tegninger av dette ville det sikkert være best.
Venter/håper på svar....
Bytting av Øvre Bremselysdeksel på 9-5 Stasjonsvogn
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Bytting av Øvre Bremselysdeksel på 9-5 Stasjonsvogn
Skal være ein grei jobb. Må ta av plastdekselet øverst i bakluka. Bremselyset er skrudd med 3 mutterar er det vel. Når det er gjordt er det å demontere printet ifrå restane av glaset.
Delen du har plukka fram ser ut til å vere eit komplett høgt bremselys, og det er vel det du søker.
Ellers har fks. Speedparts komplette bremselys til ein kjekkare pris enn originalt. Kan være verdt i sjekke ut. Fraktkostnaden ifrå Sverige kan fort kome på litt den også, og ikkje minst om du må betale moms på delen...
Delen du har plukka fram ser ut til å vere eit komplett høgt bremselys, og det er vel det du søker.
Ellers har fks. Speedparts komplette bremselys til ein kjekkare pris enn originalt. Kan være verdt i sjekke ut. Fraktkostnaden ifrå Sverige kan fort kome på litt den også, og ikkje minst om du må betale moms på delen...
Takk for svar.
Kunne jeg be om en litt mer detaljert beskrivelse om hvordan man tar av det øvre plastdekselet i bakdøren?
Jeg er en absolutt nybegynner, og vet at hvis jeg skal begynne å fjærne noe uten å vite hvordan, så vil kostnaden fort beløpe seg til tilsvarende sum som Saab vil ta for å bytte lyset...
Når det gjelder delen bestiller jeg den til en svensk adresse, for transport til norge innen kort tid, så moms og transportkost er ikke problemet.
Rote
Kunne jeg be om en litt mer detaljert beskrivelse om hvordan man tar av det øvre plastdekselet i bakdøren?
Jeg er en absolutt nybegynner, og vet at hvis jeg skal begynne å fjærne noe uten å vite hvordan, så vil kostnaden fort beløpe seg til tilsvarende sum som Saab vil ta for å bytte lyset...
Når det gjelder delen bestiller jeg den til en svensk adresse, for transport til norge innen kort tid, så moms og transportkost er ikke problemet.
Rote
- Kurt N597
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N597
- Navn: Kurt
- Bil: 9-5 Aero Estate
- Sted: Tromsø
Plastdekselet er festet med klips, så det er bare å dra rett ut fra luka.
Jeg ville heller kjøpt et helt nytt bremselys fra Speedparts til 940,- kroner enn et som er brukt.
Jeg ville heller kjøpt et helt nytt bremselys fra Speedparts til 940,- kroner enn et som er brukt.
mvh Kurt N597
Saab 9-5 Aero Estate
Saab 9-5 Aero Estate
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Stemmer. Kan virke litt brutalt, men det er einaste måten å løsne det på.Kurt N597 skrev:Plastdekselet er festet med klips, så det er bare å dra rett ut fra luka.