Noen i tr.heims område som kan rep av forsterker?
Moderator: Moderatorer
Noen i tr.heims område som kan rep av forsterker?
Kjøpte meg en Rockford Fosgate 10001BD forleden da og klarte av en eller finurlig grunn å fått, mest sannsynlig, metallspon fra en eller annen kabel inni vifta eller no så ble ganske greit med røyk.... surt
Lurte på om det fantes en ildsjel som kunne ha hjulpet meg å fikse denne, er i millitæret så blir ikke overbetalt akkurat, emn kan sikkert gi noen kroner for arbeide og betaler selvfølgelig deler.. Bor i tr.heim, kan evt kjøre til nærområder.
PM meg eller send mail på [email protected]
Lurte på om det fantes en ildsjel som kunne ha hjulpet meg å fikse denne, er i millitæret så blir ikke overbetalt akkurat, emn kan sikkert gi noen kroner for arbeide og betaler selvfølgelig deler.. Bor i tr.heim, kan evt kjøre til nærområder.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Noen i tr.heims område som kan rep av forsterker?
Heisann!powermik skrev:Kjøpte meg en Rockford Fosgate 10001BD forleden da og klarte av en eller finurlig grunn å fått, mest sannsynlig, metallspon fra en eller annen kabel inni vifta eller no så ble ganske greit med røyk.... surt
Metallspon inn i en forsterker er vel noe av det skumleste du kan få til, foruten hva jeg klarte da jeg skulle selge min gamle amp, hadde demontert alt utenom en phono-ledning til en gammel line-in (skal ha 1v), og kastet mini-jack delen av ledningen bakover, og den tuppet rett ned i 220V-stikken på skjøteledningen, hurrah! Da brant det ut av den ampen!
Men for all del, ting er absolutt ikke helt der hos deg, send en mail til [email protected] og legg frem situasjonen. Dette er ett meget bra elektroverksted på NTNU som jeg har tilbragt mye tid på frem til jeg ble elektro-siv.ing Da får du svar fra hele mailinglista vår (sikkert meg også) og de inviterer på kaffe og tilbang til et hav av utstyr. Evt så kan du tilby en av studentene noen kroner for å feilsøke og rette opp ampen din (i eksamensperioden er det stooor aktivitet på verkstedet), så får du det unnagjort ganske kjapt
Andreas
Og ja, jeg bor i Trondheim selv og, men har lite tid fremover pga mye stress på jobb, ellers skulle jeg ha hjulpet deg.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
på ein gammale RF Punsch forsterkar eg hadde så knakk eine foten te ein kondensatoren. sjekka med verkstedet som reparerte for Bilradiospesialisten og de sa det va umuligt å fiksa pga printkortet bestod av overflatekomponenta( ).
ny innmat (printkort med alt som ska stå på det. dvs ny forsterkar uten boksen rundt) ville havna på 1500-2000,-
rintge te et firma som hette Hatteland og sjekka om de hadde ny kondensator og de hadde någen som va tilnærma like og fekk ein pakke (4-5 stk tor eg det va) te ein rimelig peng. (onna 100kr med frakt) fekk ein kamerat av ein kamerat te å lodda de på og det blei liv i'an igjen
ny innmat (printkort med alt som ska stå på det. dvs ny forsterkar uten boksen rundt) ville havna på 1500-2000,-
rintge te et firma som hette Hatteland og sjekka om de hadde ny kondensator og de hadde någen som va tilnærma like og fekk ein pakke (4-5 stk tor eg det va) te ein rimelig peng. (onna 100kr med frakt) fekk ein kamerat av ein kamerat te å lodda de på og det blei liv i'an igjen
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Du kan også høre med en videregående skole som har VK2 elektronikk, de har som regel elev-bedrift på slikt og kan fikse denne.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Enhver elektroingeniør (med respekt for seg selv) har brent fingrene når han (eller hun) har loddet SMD-komponenter Nå har det jo tilogmed kommet slike fancy loddebolter med varm luft som gjør jobben enda enklere, i motsetning til "i gamle dager" da vi måtte bruker loddestasjon og bolt med en saaabla tynn spiss, holde med tang, og banne høyt da vi brant fingreneFrode N073 skrev:på ein gammale RF Punsch forsterkar eg hadde så knakk eine foten te ein kondensatoren. sjekka med verkstedet som reparerte for Bilradiospesialisten og de sa det va umuligt å fiksa pga printkortet bestod av overflatekomponenta( )
(for de som lurer så er SMD forkortelsen til "Surface mount devices", som vil si overflatemontert sjiit)
A
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Hvor får man tak i dette?Andreas N1194 skrev:Nå har det jo tilogmed kommet slike fancy loddebolter med varm luft som gjør jobben enda enklere
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Andreas N1194 skrev:Heisann!powermik skrev:Kjøpte meg en Rockford Fosgate 10001BD forleden da og klarte av en eller finurlig grunn å fått, mest sannsynlig, metallspon fra en eller annen kabel inni vifta eller no så ble ganske greit med røyk.... surt
Metallspon inn i en forsterker er vel noe av det skumleste du kan få til, foruten hva jeg klarte da jeg skulle selge min gamle amp, hadde demontert alt utenom en phono-ledning til en gammel line-in (skal ha 1v), og kastet mini-jack delen av ledningen bakover, og den tuppet rett ned i 220V-stikken på skjøteledningen, hurrah! Da brant det ut av den ampen!
Men for all del, ting er absolutt ikke helt der hos deg, send en mail til [email protected] og legg frem situasjonen. Dette er ett meget bra elektroverksted på NTNU som jeg har tilbragt mye tid på frem til jeg ble elektro-siv.ing Da får du svar fra hele mailinglista vår (sikkert meg også) og de inviterer på kaffe og tilbang til et hav av utstyr. Evt så kan du tilby en av studentene noen kroner for å feilsøke og rette opp ampen din (i eksamensperioden er det stooor aktivitet på verkstedet), så får du det unnagjort ganske kjapt
Andreas
Og ja, jeg bor i Trondheim selv og, men har lite tid fremover pga mye stress på jobb, ellers skulle jeg ha hjulpet deg.
Hørtes veldig fint ut!::) Sendte en mail nå, så får håpe je får positiv respons:)
Frode N073 skrev:på ein gammale RF Punsch forsterkar eg hadde så knakk eine foten te ein kondensatoren. sjekka med verkstedet som reparerte for Bilradiospesialisten og de sa det va umuligt å fiksa pga printkortet bestod av overflatekomponenta( ).
Ja er ikke sikker på hva som er røket enda, send den på sånn unersøkelse forr 400kr så får se hva han kisen kommer frem til. brukte de over bilradioen jeg å:/
-
- Overload!!!
- Kontakt:
OmegaVerksted (som jeg kjenner til) i Trondheim vet jeg kjøpte en på Ebay, det er en loddestasjon hvor man varmer opp trykkluft da, så du må ha inntak fra en kompressor, og strøm, og så får du en "spiss" av varm luft du lodder med. Et kanon opplegg, men det koster noen kroner, så vet du det Grunnen til at de kjøpte den på Ebay, er at i Norge koster de skjorta og buksa..Henrik N449 skrev:Hvor får man tak i dette?Andreas N1194 skrev:Nå har det jo tilogmed kommet slike fancy loddebolter med varm luft som gjør jobben enda enklere
A
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Hørtes jækla stress ut, hehe. Strøm og kompressor har jeg jo, men gidder uansett ikke flytte en 50liters kompressor opp i 2. etasje ved arbeidsbenken.Andreas N1194 skrev:OmegaVerksted (som jeg kjenner til) i Trondheim vet jeg kjøpte en på Ebay, det er en loddestasjon hvor man varmer opp trykkluft da, så du må ha inntak fra en kompressor, og strøm, og så får du en "spiss" av varm luft du lodder med. Et kanon opplegg, men det koster noen kroner, så vet du det Grunnen til at de kjøpte den på Ebay, er at i Norge koster de skjorta og buksa..Henrik N449 skrev:Hvor får man tak i dette?Andreas N1194 skrev:Nå har det jo tilogmed kommet slike fancy loddebolter med varm luft som gjør jobben enda enklere
A
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
A[/quote]
Hørtes jækla stress ut, hehe. Strøm og kompressor har jeg jo, men gidder uansett ikke flytte en 50liters kompressor opp i 2. etasje ved arbeidsbenken.[/quote]
kanskje best å bare få lånt utstyr når en trenger det da ja, billigere og mer praktisk:) Venter spent på dommen fra bilradioservice nå... Håper ikke alt inni der er herpa. Onkelen til han som var der når den ble herpa mente det bare kunne være en liten ting som måtte loddes på på nytt, og at all røyken var plastikkbeskyttelses tingen rundt. husker ikke hva han kalte delen da...
Hørtes jækla stress ut, hehe. Strøm og kompressor har jeg jo, men gidder uansett ikke flytte en 50liters kompressor opp i 2. etasje ved arbeidsbenken.[/quote]
kanskje best å bare få lånt utstyr når en trenger det da ja, billigere og mer praktisk:) Venter spent på dommen fra bilradioservice nå... Håper ikke alt inni der er herpa. Onkelen til han som var der når den ble herpa mente det bare kunne være en liten ting som måtte loddes på på nytt, og at all røyken var plastikkbeskyttelses tingen rundt. husker ikke hva han kalte delen da...