Haaka skrev:Singsaker!? wtf!?
Om du vil ha noe som helst ut av såpass mange tøvete innlegg i en og samme tråd, er du snill og komprimerer dette for meg en gang for diskusjonen sin skyld. To linjer gjerne, helst mindre... Du sier så mye rart, trekker inn ene trivialitet etter den andre, og skriver så overlesset og rotete at jeg ikke helt klarer å se hva du mener i hele denne suppa.
Hva er problemet? Er det noe du ikke skjønner?
Får jeg igjen minne om at testen er fullstendig gyldig uten videre dokumentasjon. Analyser testresultatet!
Videre er jo verdens beste bil kraftig relativ å definere, enten den som er best på flest områder eller den som viser seg såpass mye bedre på sitt felt...
Ingen har da sagt at saab er verdens beste bil, og heller ikke benektet porches kvaliteter, men om noen sier at '9-3 XWD "faster than many high performance sports cars," så må du da kunne være så oppegående at du tar det med et aldri så lite snev av nyanser!?
Men det ligger noe bak utsagnet, tro meg, og denne testen kan du ikke si noe på. Den står forklart i et tidligere innlegg, og står senere også referert til kilder og opphav. Det står vel gjerne noe om distanse og tid der, gjør et regnestykke og du vet om den er kjørt på snø eller tørr asfalt om du mener det er nemlig underlaget som skulle være den store avgjørende faktor...
Jeg etterlyser testfakta, hvilket underlag etc snø og is eller fast dekke. Det finnes ingen dokumentasjon, kun en graf som hvem som helst kunne snekret sammen på en Commodore 64
Den grafen med g-meter eller hva nå det er og hastighet i snitt eller ut av slalomen sier lite om intet, ingen benevnelse,
Argumenter sak ikke bare nikk med en test som ikke har noe fakta, som ikke Saab eller Haldex vil utdype, hvorfor vil de ikke ut med fakta,
hvem vil skjule et særdeles bra resultat, hvem frykter doping kontrolørene, hvem løper fra politiet.......
Hadde dette vært sant, eller en test folk ville annerkjent så hadde den vær brukt i reklame aktivt, det ville vært en sensasjon.
na_X skrev:Singsaker skrev:
Denne testen er så sensasjonell(om den ikke er trikset med) at alle i systemet vet, hvem, hva og hvor, Dessuten har de ikke mange "ace" testførere, de vet alle i ledelsen hvem er, hvorfor fikk Haldex munnkurv???
Så SAAB har nesten ingen ace testførere..? Hørt om SAAB performance team og for å ikke nevne Per Eklund som også har endel med SAAB å gjøre..? En Porsche 911 c4 som det nok er snakk om i dette tilfellet er jo ikke akkurat sååå rå superbil heller da akkurat, så at en SAAB 9-3 med XWD kan klare noen par svinger kjappere enn en Porsche 911 carrera 4 er jo ikke så fantastisk som du vil ha det til.
Saab har ikke "mange" "ACE" testere som Eklund, de har sikkert mange som tester biler på vanlig hvis, så har de noen få eksperter.
Det står 911 turbo i første innlegg, men samme det, tror 911 C4 kjører fortere den også.
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est