Hei.
Har slitt litt med svak vibrasjon i hastighetsområde 120 - 130 ca. Merkeverksted påsto at dette "var slik" av og til på 9-5 med sportsunderstell/senking.
Da min er Originalbygget slik den er (saab/hirsch) understell, fant jeg dette mildt sagt utrolig!
Det skal ikke være slik på en bil som jo er bygget for høyere hastighet og mer aktiv kjøring enn normalen...
Etter mye om og men, kontroll av både spissing/dekk, forhjulsstilling etc, fikk jeg en kyndig kompis til å se på den.
Hans første logiske slutning var å kontrollere oppheng etc. BAK.
"Det er jo en forhjulsdrevet bil "sa han, "alt småtteri bak, vil kjennes på rattet og i rumpa"
Det viste seg at han hadde helt rett:) litt oppstramming og bytte av en foring ved en bærerarm var alt som skulle til:)
Nå er bilen helt KANON.
- Så om noen sliter med det samme- Sjekk bakstellet.
Det er som de sier om hester: " Han gjeng ikkje rett om han e for tette i krysset. he,he
svak risting på 9-5 med sportsunderstell
Moderator: Moderatorer
-
- Medlemsnummer: N1573
- Navn: Erlend
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch AERO
- Sted: Holmedal
svak risting på 9-5 med sportsunderstell
"Kulturkompaniet"
9-5 AERO SC 2009/10 HIRSCH
9-5 2,3 t SE Hirsch
Sedan 2000 - SOLGT!!
9-5 AERO SC 2009/10 HIRSCH
9-5 2,3 t SE Hirsch
Sedan 2000 - SOLGT!!
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Re: svak risting på 9-5 med sportsunderstell
Måtte sjekke om det ble skrevet 01.04, dette er tull, ingen bil som er iorden skal riste ved normal hastighet, eller opp mot det merke og modell er bygget for å klare. Det finnes jo mange 9-5'er som går 270 km/h tom. mer..... ville blitt ekkelt om den vibrerte ved 130 da vil jeg tro......
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est