Generell pratetråd

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Eirik » 28 apr 2009, 16:47

=P~ Jeg har lyst på iphone.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Skavold » 28 apr 2009, 16:48

N95 er plastikkskrangle. N-serien til Nokia generelt egentlig. iPhone er lekker, kunne egentlig tenkt meg en selv, men jeg tok meg ikke råd til det, og skaffet meg en Nokia E71. Har ikke angret :D
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Andrew N1328 » 28 apr 2009, 17:12

Eirik skrev:=P~ Jeg har lyst på iphone.
Iphone er et moteobjekt... du har begrenset funksjonalitet, og eneste stilige med den er multitouch. Gå heller for HTC, så kan du gjøre nøyaktig som du vil, og litt billigere ;)
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av Skavold » 28 apr 2009, 18:42

... men selve brukergrensesnittet til HTC-telefoner er langt mer tungvindt. For det første er det Windows Mobile. Det er noe jeg aldri har likt på touch-telefoner. På PDA og standard smart-telefoner er det suverent, men ikke på touch. Det blir for mye små-knapper og dill. Regner med at mye av dette er fikset til Windows Mobile 7, men det er en liten stund til denne blir lansert i telefoner enda.

Dessuten har de fleste (om ikke alle) HTC-modeller trykkfølsom skjerm (resisiv), og ikke berøringsfølsom skjerm (kapasitiv). Dette gjør at du må trykke ned skjermen, i stedet for å bare "touche" den, slik som iPhone, Samsung Omnia HD og Neonode (sistnevnte riktignok med annen teknologi) kan skilte med.

Men det er miiin mening. :p

Edit: Og så kan du skaffe deg en slik en. Feeet.

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Legg inn av Eirik » 28 apr 2009, 19:31

Jo jeg har forsåvidt sett på HTC Touch Diamond, jeg synes den er lekker, men dårlig batteritid og tregt (og stygt) grensesnitt gjør at jeg ikke velger den. En ting til som irriterer med denne, er at om du legger den på bordet foran deg for å bruke den ligger den og vipper pga. bakdekselet.
Touch Diamond Pro er det noe mer respons i, men den blir for tykk med tastaturdelen.

iPhone kan også skilte med rævva batteritid, og i tillegg til pris er det et av de store ankepunktene for å ikke kjøpe denne.
Men når det er sagt så er grensesnittet veldig lekkert og jeg synes telefonen er fin.
Får vel satse på at det kommer en oppgradert iPhone til sommeren, og at den har bedre batteritid.

Foreløpig bruker jeg min 3 år gamle k700i. :wink:
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!
Medlemsnummer: N1025
Navn: Aleksander
Bil: MY01 9-5 2,3t
Sted: Stange v/ Hamar og Bodø

Legg inn av Aleks_ » 28 apr 2009, 20:01

Jeg har HTC Touch pro, og kan vel innrømme at jeg angrer litt på at jeg kjøpte den. Blir altfor mye som jeg ikke bruker, og som gjør at ting jobber tregere. Skal man ha en slik mobil må man ha bruk for mye av duppedingsene.
Det du skal være klar over er at slike mobiler ikke jobber så veldig raskt. Er man vant til en "vanlig" Nokia blir HTC'n fort treg i forhold.
Men for all del, en suveren telefon om man har brukt for alle finessene.
Batteri tida er ikke noe å skryte av, akkurat. Holder vel to dager max med mitt bruk, og det er ikke så mange tunge programmer. Tar jeg en telefon eller tre så må den plugges i laderen.

En annen ting som er dumt er at skjermen ikke er ripefri. Og det er veldig synd..
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Andrew N1328 » 28 apr 2009, 20:24

Skavold skrev:... men selve brukergrensesnittet til HTC-telefoner er langt mer tungvindt. For det første er det Windows Mobile. Det er noe jeg aldri har likt på touch-telefoner. På PDA og standard smart-telefoner er det suverent, men ikke på touch. Det blir for mye små-knapper og dill. Regner med at mye av dette er fikset til Windows Mobile 7, men det er en liten stund til denne blir lansert i telefoner enda.

Dessuten har de fleste (om ikke alle) HTC-modeller trykkfølsom skjerm (resisiv), og ikke berøringsfølsom skjerm (kapasitiv). Dette gjør at du må trykke ned skjermen, i stedet for å bare "touche" den, slik som iPhone, Samsung Omnia HD og Neonode (sistnevnte riktignok med annen teknologi) kan skilte med.

Men det er miiin mening. :p

Edit: Og så kan du skaffe deg en slik en. Feeet.

Tungvindt? har du prøvd touch diamond? synes grensesnittet(når jeg ble skikkelig kjent med det) er genialt, i motsetning til de fleste mobiler med WM(eksempel: xperia) så har ikke denne standard windows grensesnitt. Er heller ikke kjent med disse "små-knappene" på touch diamond, men vet av erfaring fra tidligere HTC modeller at dette stemmer, da man må bruke penn på de.

Usikker på skjermen, men trenger ikke å trykke den ned. Står dette på htc.com:
2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with VGA resolution
da "touch" kan bety både berøring og trykk, er jeg usikker, men det jeg vet er at jeg ikke trenger å trykke ned skjermen, dette går heller ikke an da den er ganske "solid", men på P3300 som jeg bruker på jobb må man trykke ned skjermen, da merker man også en "film" på skjermen.

Batteri har jeg heller ikke hatt problemer med, vet av flere som har klaget på dette, men tror nok heller det er feil bruk som forårsaker dette, om man har på WLAN, bluetooth, automatisk nedlasting av div så blir jo batteriet tømt i løpet av en dag med normal mengde samtaler. Selv har jeg på bluetooth, 3g/hsdpa, og har da batteri i ca 3 døgn, men jeg lader hver kveld så er heller ikke noe problem.

En ting jeg fortsatt sliter med å skjønne er hvorfor SE Xperia X1 får så bra kritikk, når det er gammel teknologi i ny forpakning(selve designet på telefon er bra og solid btw). En kompis har denne, hans første smartmobil, og han skryter den opp i skyene, men den minner om en HTC for 3-4 år siden software-messig.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

zero900t
Overload!!!
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900

Legg inn av zero900t » 28 apr 2009, 20:47

Skavold skrev:N95 er plastikkskrangle. N-serien til Nokia generelt egentlig. iPhone er lekker, kunne egentlig tenkt meg en selv, men jeg tok meg ikke råd til det, og skaffet meg en Nokia E71. Har ikke angret :D
jeg var egentlig veldig fornøyd med N95 8 gigen. Men når folket på telenor sier JA den har gps og koster ikke noe å bruke den og det da viser seg at det koster å bruke den + at man må kjøpe en "lisens" hvert år på 600 kr fra nokia for å få den til å fungere 100% ble jeg forbannet og da ble det iphone i stede.

Så får jeg se om jeg blir fornøyd med den er egentlig ganske skeptisk til appel da jeg tidligere har ment at det bare er møkk... men mange som skryter + at jeg vil komme meg på nett på jobben som ikke er sperra for alle mulige sider så da er det greit å teste 8)
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896

Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av Skavold » 29 apr 2009, 22:53

Ja, jeg har prøvd Diamond. Skjermen er ikke i nærheten så responsiv som iPhone sin. Nå skal ikke jeg forsvare iPhone for alt det den er verdt, jeg eier ikke et eneste Apple-produkt selv, og jeg ser helt klart begrensingene i både iPhone, iPod og alt annet fra den gjengen der.

Nå har riktignok HTC lagt inn en del egne menyer for å enkle fingerbruken, men det er fortsatt bare et enkelt skall oppå et aldrende Windows-OS. Det er fakta, rett og slett.

Selv har jeg vært innom det ene og andre av telefoner, hvor høydepunktet kanskje var Sony Ericsson P800. DEN var kul den, sett i forhold til markedet og årstall.

zero: Det er da gratis å bruke selve GPS-funksjonen på N95? Det er ingen operatørkostnader forbundet med GPS-bruk. Det du eventuelt betaler for er trafikkinformasjon etc. via UMTS eller GSM, men det er jaggu ikke mye. Lasta ned 50kb fra Molde til Trondheim, jeg.
Det som er kjipt er at Nokia tar betalt for å la deg bruke taleguiding. Ellers er det meste fritt frem. Nokia Maps har en del funksjoner utenom å fortelle høyre/venstre.

Terra N837
Overload!!!
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 30 apr 2009, 04:19

Hmm, observerer at det har snødd litt i natt..
Endelig er det siste vakta i dag. 1 uke fri fra kl 14.30 :mrgreen:
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!

Legg inn av Aleks_ » 30 apr 2009, 11:01

Terra N837 skrev:Hmm, observerer at det har snødd litt i natt..
Dæven :|
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander

“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby

Terra N837
Overload!!!
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 30 apr 2009, 11:08

Aleks_ skrev:
Terra N837 skrev:Hmm, observerer at det har snødd litt i natt..
Dæven :|

Sånn er det å bo i nærheten av nordpolen :lol:
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Aleks_
Overload!!!