Jaja, fikk parkeringsbot på torsdag.
Makan til idioti, spør du meg!
Her kommer jeg kjørende, og skal kjøpe meg en is på en kiosk. Svinger inn på parkeringsplassen, og ser i bakkant av parkeringsplassen, der det står en stoooor vegg, at det står et stort skilt med følgende skrift:
Alle dager fra 07.30 til 15.00.
Flott, tenker jeg, og parkerer
nærmest veien, slik at det er nærme kiosken.
Jeg og ei venninne tusler ut, og kjøper oss hver vår is, og setter oss ned og nyter sola(hun satte seg i fuglemøkk forresten, noe som var litt gøy
).
Nesten ferdig med isen min, så ser jeg en forbanna ***** av ei parkeringsvakt står å tar bilder av bilen. Jeg går bort å spør hvorfor han tar bilder av bilen.
Vakt: Jeg har en parkeringsavgift til deg her.
Meg: Hvorfor det? Er det ikke helligdag idag? Det er jo alltid gratis på røde dager.
Vakt: Det gjelder ikke her.
Meg: Hvorfor står det da på skiltet bak deg at det gjelder fra halv åtte til tre, alle dager? Klokka er jo sju på kvelden nå.
Vakt: Det gjelder på andre siden av parkeringa. Ikke her du har parkert.
Meg: Jaha?
Vakt: Så her er parkeringsavgiften din. 700,- kr. Ha en fortsatt fin dag.
Så går han før jeg rekker å si noe mer.
Hvor mange parkeringsplasser er det som er delt i to, og som fungerer med to forskjellige tider som man må betale på?
Parkeringsplassen var kanskje 40x60m stor, så det var jo ikke verdens største heller.
Se bilde.
Da har Qpark, som de heter, tatt eie av det jeg har satt rød ring rundt. Det var 4 andre biler som også fikk en gul fin lapp i frontruta mens jeg stod der.
Fantastisk
Det var en forbanna dyr is