Nei det er 7 forskjellige klasser når det gjelder Maskinførerbevis F.eks M1:hjullaster,M2 graver osv..matrox N522 skrev:Flere nivåer på Mopedlappen?steff skrev:I helga kjørte jeg opp på hjullaster.. vanskeligere enn forventet.. man skulle visst kunne hele innstruksjons boka utenat fant jeg ut Nåhar jeg nesten alle M klassene
Generell pratetråd
Moderator: Moderatorer
- steff
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Re: Generell pratetråd
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Så den jeg også, litt vittig.matrox N522 skrev:Hah, la plutslig merke til at midt på vg.no så var det en bilpoleringsreklame, med en av saabs conseptbiler
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Jess, da var jeg hjemme igjen etter en dag i gummibåt på kyvannet(fikk faktisk spredd brunfargen litt, ikke noe mer t-skjorte skille her i gården), og som vi avsluttet med kamp, der så klart RBK vant igjen
Nå er det bare å slite seg gjennom 5 dager på jobb, så er det sommerferie
Flere som har hatt bra helg?
PS: Ser dere noen "idioter" i gummibåt ned nidelva(sluppen - gamle bybro) neste helg, så er jeg en av de
Nå er det bare å slite seg gjennom 5 dager på jobb, så er det sommerferie
Flere som har hatt bra helg?
PS: Ser dere noen "idioter" i gummibåt ned nidelva(sluppen - gamle bybro) neste helg, så er jeg en av de
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Har hatt jobbhelg, siste nattevakta i dag og siste nattevakta før sommerferien(knock on wood)
Neste helg settes bilen på kaia klar til transport til fastlandet, koster i år "bare" 6400 kr tur/retur
Kanskje siste sommeren med 9-5 og t.o.m Saab... Går muligens over til fienden til høsten *HostV....XC60HOST*
Neste helg settes bilen på kaia klar til transport til fastlandet, koster i år "bare" 6400 kr tur/retur
Kanskje siste sommeren med 9-5 og t.o.m Saab... Går muligens over til fienden til høsten *HostV....XC60HOST*
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
fysj da... men de er fine da!Terra N837 skrev:Har hatt jobbhelg, siste nattevakta i dag og siste nattevakta før sommerferien(knock on wood)
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
-
- Overload!!!
Hehe, jupAndrew N1328 skrev:fysj da... men de er fine da!Terra N837 skrev:Har hatt jobbhelg, siste nattevakta i dag og siste nattevakta før sommerferien(knock on wood)
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Kontakt:
Kom over denne i sted, mest morsom... liker egentlig ikke slik musikk, men måtte bare høre denne. genialt fra trøndelagen!
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xdyWvqVRFhs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xdyWvqVRFhs&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xdyWvqVRFhs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xdyWvqVRFhs&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
-
- Overload!!!
Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å knuse den fordømte bilen min!
Aldri har jeg hatt en bil som det har vært så mye kødd med og brukt så mye penger på!
Var å trente i mårres, bilen starta fint både før og etter trening. Så skulle jeg til sysselmannen med de svarte skilta for å få på hvite, som en siste finish før bilen sendes til fastlandet neste mandag....
Da starta fan ikke bilen. Ser ingen reaksjon på turtelleren. Ringte autonord i tromsø for å få bestilt en ny veivakselgiver, og den håper jeg de sender for 5 minutter siden. Har DÅRLIG tid nå
Aldri har jeg hatt en bil som det har vært så mye kødd med og brukt så mye penger på!
Var å trente i mårres, bilen starta fint både før og etter trening. Så skulle jeg til sysselmannen med de svarte skilta for å få på hvite, som en siste finish før bilen sendes til fastlandet neste mandag....
Da starta fan ikke bilen. Ser ingen reaksjon på turtelleren. Ringte autonord i tromsø for å få bestilt en ny veivakselgiver, og den håper jeg de sender for 5 minutter siden. Har DÅRLIG tid nå
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Paul N1176
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
kjedelig når sånt skjer, men er jo en selvfølge att det skjer akkurat nå. sånne ting skjer kun når man har dårlig tid, har jeg en følelse av...Terra N837 skrev:Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å knuse den fordømte bilen min!
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
- Overload!!!
JeppPaul N1176 skrev:kjedelig når sånt skjer, men er jo en selvfølge att det skjer akkurat nå. sånne ting skjer kun når man har dårlig tid, har jeg en følelse av...Terra N837 skrev:Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å knuse den fordømte bilen min!
En ting er bra sikkert, blir ny bil, helt ny bil til høsten!
Møkk lei av å å ha en bil man aldri kan stole på
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
noen som kan tenke seg hva som skjedde med føreren av dette prakteksemplaret av en halvgammel toyota ?
I morgen sies det at de skal "trekke ut pluggen" på sykehuset og guttungen vandrer hen...
Kameraten brukte derimot BILBELTE og fikk kun kuttskader i ansiktet..
Kjenner jeg blir mektig irritert når folk ikke klarer å bruke belte. Det skal sies at i denne fyrens tilfelle, så "var det ikke tøft" å bruke belte.... Han ble kasta ut av vinduet på førersiden..
-
- Overload!!!
Menneskets dumskap har ingen grenser
Trist for hans venner og pårørende
Var selv av gruppen som syntes det var flaut å bruke bilbelte da jeg var 18 og fikk lappen utlevert, er glad jeg ikke hadde noen utforkjøringer!
En venninne av meg ble drept i en trafikkulykke, hun var da 16, jeg var 15. Merchedesen hun satt på med fikk sleng og gikk rett i rekkverket, hun ble dratt ut av bilen da B stolpen ble revet av bilen. Hun ble kastet ned i en steinur og døde på sykehuset noen timer senere. Tragisk!
En annen kompis av meg kjørte utfor i en svært høy fart. Han hang opp ned festet i beltet med omfattende skader i kroppen. Han ble lagt i kunstig koma og etter lang tids rehabilitering kom han seg tilbake til livet som det skal være. Litt svekket, men ellers bra!
Det er ikke verdt sjansen og ikke bruke belte, kroppen er bygd som den skal for å fungere 100%, jeg vil helst fungere optimalt og tar derfor ingen sjangser.
Thats my 5 cents
Trist for hans venner og pårørende
Var selv av gruppen som syntes det var flaut å bruke bilbelte da jeg var 18 og fikk lappen utlevert, er glad jeg ikke hadde noen utforkjøringer!
En venninne av meg ble drept i en trafikkulykke, hun var da 16, jeg var 15. Merchedesen hun satt på med fikk sleng og gikk rett i rekkverket, hun ble dratt ut av bilen da B stolpen ble revet av bilen. Hun ble kastet ned i en steinur og døde på sykehuset noen timer senere. Tragisk!
En annen kompis av meg kjørte utfor i en svært høy fart. Han hang opp ned festet i beltet med omfattende skader i kroppen. Han ble lagt i kunstig koma og etter lang tids rehabilitering kom han seg tilbake til livet som det skal være. Litt svekket, men ellers bra!
Det er ikke verdt sjansen og ikke bruke belte, kroppen er bygd som den skal for å fungere 100%, jeg vil helst fungere optimalt og tar derfor ingen sjangser.
Thats my 5 cents
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- steff
- 1,5 bar
En kamerat av meg kaller det for "pysestrikken". Etter mye holdningsskapende arbeid og gruppe press(der alle utenatt fører hadde beltet ) har han nå begynte å se poenget.. glad for detArnljoth N1530 skrev:
noen som kan tenke seg hva som skjedde med føreren av dette prakteksemplaret av en halvgammel toyota ?
I morgen sies det at de skal "trekke ut pluggen" på sykehuset og guttungen vandrer hen...
Kameraten brukte derimot BILBELTE og fikk kun kuttskader i ansiktet..
Kjenner jeg blir mektig irritert når folk ikke klarer å bruke belte. Det skal sies at i denne fyrens tilfelle, så "var det ikke tøft" å bruke belte.... Han ble kasta ut av vinduet på førersiden..
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Kjenner jeg har lyst på nye felger og dekk nå!
Har syyyykt mye dekkstøy i bilen og det begynner å irritere meg mere å mere for hver dag...
Noen som har 18" felger som er hele og pene send meg pm med bilde!
kan få 17" 9-3 ss felger i kastebytte
Har syyyykt mye dekkstøy i bilen og det begynner å irritere meg mere å mere for hver dag...
Noen som har 18" felger som er hele og pene send meg pm med bilde!
kan få 17" 9-3 ss felger i kastebytte
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- steff
- 1,5 bar
Bilen jeg skulle kjøpe ( som selger lovte å holde av til jeg dimma) var f%&n meg blitt solgt.. nå må jeg leite på nytt igjen etter ny bil