begynner å bli arg nå. har den siste tiden vært preget av kaklelyder (får følelsen av at noe ikke er skrudd skikkelig til eller er løst) når jeg kjører i lav hastighet på ujevn vei eller humper. jeg tror ulydene kommer fremme på bilen, men siden det forplanter seg lett under bilen, er jeg ikke 100 % sikker.
Har konferert med verkstedet, å i runde 1 konstaterte de at fjærene foran var knekt nede i demperskåla, samt at topplagrene på demperne foran var gåen. Dette ble byttet. Demperne foran ble testet, men de var iorden. ulydene var der fortsatt.
i runde 2 ble det funnet ut at noen foringer foran var gåen. disse ble å byttet, men lyden er der F*** meg enda.
noen som har tips slik at runde 3 eliminerer problemet? antar jo at om det dreier seg om bærearmer eller lignende ville jo dette bli oppdaget på verkstedet.
ulyder fra forstilling/understell
Moderator: Moderatorer
- Toremann
- 0.7 bar
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
ulyder fra forstilling/understell
Saab NG 9-3
- Toremann
- 0.7 bar
- Navn: Tor-Einar
- Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
- Sted: Bodø
Re: ulyder fra forstilling/understell
come on folkens. ingen som har hatt ulyder i forstilling etc å fått det fikset?
Saab NG 9-3
- tomay.
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1030
- Navn: Tommy Dørmænen
- Bil: SAAB 9.3SS
- Sted: enebakk
- Kontakt:
Re: ulyder fra forstilling/understell
Sjekk slakk i stabstags armer, det er som regel litt slakk i disse.
Er ikke alltid like lett å sjekke disse.
Beste måten er å dra stabsteget nedover når bilen henger i luften, ikke dra i stabstags armen
Er ikke alltid like lett å sjekke disse.
Beste måten er å dra stabsteget nedover når bilen henger i luften, ikke dra i stabstags armen
Tommy Dørmænen
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.