Hva slags musikk hører dere på?
Moderator: Moderatorer
- Skavold
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: Hva slags musikk hører dere på?
Nå er det Elton John-tid igjen.
Ellers har det stort sett gått i nettradio i det siste; Radio Orenovscotia. Spiller mye bra!
Ellers har det stort sett gått i nettradio i det siste; Radio Orenovscotia. Spiller mye bra!
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Hørt mye på Dunderbeist i noen dager nå. Dette kan virkelig anbefales. Jeg kategoriserer musikken som rock, i mangel på et bedre ord. Jeg synes det er vanskelig å definere klart hvilken sjanger de spiller. Men dette er kanskje det beste jeg har oppdaget av musikk på en god stund! Norske er de også (Kan bl.a. høres på Spotify)
Jeg har også nylig fått øynene opp for et annet norsk band; Jaqueline. Spesielt det nyeste albumet, Cape Horn.
Helloween er fortsatt verdt en sterk anbefaling! Det samme er også Escape the fate og A day to remember.
Jeg har også nylig fått øynene opp for et annet norsk band; Jaqueline. Spesielt det nyeste albumet, Cape Horn.
Helloween er fortsatt verdt en sterk anbefaling! Det samme er også Escape the fate og A day to remember.
- Dumpvalve N1692
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1692
- Navn: Tomas
- Bil: Saab 9-3 1,8t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg hører på. hehe. Til tider kan det være noe rap og techno/trance. Det jeg hører aller mest på er vel egentlig metal. Favorittbandet er In Flames og Metallica. Men som sagt hører jeg på stortsett alt. Det kommer helt an på humøret
2008 Ford Focus ST 2,5 Turbo [225HP]
2006 Peugeot Expert 2,0 HDI (Arbeidsbil)
2003 Saab 9-3 1,8t "Aero" [150HP] Solgt
1997 Ford Mondeo 2,0i [132HP] Solgt
1997 Chrysler Neon 2,0i [132HP] Solgt
2006 Peugeot Expert 2,0 HDI (Arbeidsbil)
2003 Saab 9-3 1,8t "Aero" [150HP] Solgt
1997 Ford Mondeo 2,0i [132HP] Solgt
1997 Chrysler Neon 2,0i [132HP] Solgt
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Her går det mye i det siste albumet til Manowar for tiden, og ellers litt In Flames innimellom. Gleder meg stooort til NorwayRock.
For de som er interessert i rock/metal vil jeg VIRKELIG anbefale å kikke på lineupen, den er slett ikke verst for en liten norsk festival! http://www.norwayrock.no/?vis=artikkel& ... ram%202009
For de som er interessert i rock/metal vil jeg VIRKELIG anbefale å kikke på lineupen, den er slett ikke verst for en liten norsk festival! http://www.norwayrock.no/?vis=artikkel& ... ram%202009
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Mye rap og sånt, men den virkelige interessen går i rock. Ordentlig rock som du nesten ikke hører lengre, Whitesnake, Black Sabbath, Led Zeppelin, Nazareth, Uraiah Heep og selvsagt kongene; DEEP PURPLE!!
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Har gleden av å ha trommestikker fra Deep Purple-konserten i Tromsø for noen år siden, og håndduken til gitaristen
Uten at jeg skal påberope meg å være en kjempestor Deep Purple-fan.
25 Year anniversary of Saab 9000
- Skavold
- 2.0 bar
- Kontakt:
Den siste uka har det gått veldig mye i Kaizers Orchestra ("Våre demoner"), Jamie Cullum ("Twentysomething") og Eva and the Heartmaker ("Let's Keep This Up Forever"). Førstnevnte fordi jeg har hørt på Kaizers, og elsket musikken deres, siden debutalbumet, og har også hørt mye på gnom; Kaizers forgjenger. Cullum er også en "gammel traver" for min del. Fikk huken på navnet hans etter "Twentysomething"-skiva, og nå kommer han jaggu til Moldejazz! Eva and the Heartmaker er kanskje ikke helt representativt for min musikksmak, men når sommeren var på en snarlig visitt her tidligere i måneden fikk den et par gjennomlyttinger. Passer utmerket med slik lettbeint musikk når været er perfekt.
På generell basis misliker jeg stort sett det aller, aller meste fra 80-tallet. Onkelen min fant en gammel platespiller og en haug med LPer under en opprydding hjemme hos seg som jeg skulle få Han hørte visst på en del rock på 70-tallet, Rolling Stones og diverse i følge fatter'n. Gleder meg skikkelig til å se hva som ligger i den samlingen der!
... og akkurat i dette øyeblikk er det "Ten"-albumet til Pearl Jam som har æren av å flyte gjennom hodetelefonene.
På generell basis misliker jeg stort sett det aller, aller meste fra 80-tallet. Onkelen min fant en gammel platespiller og en haug med LPer under en opprydding hjemme hos seg som jeg skulle få Han hørte visst på en del rock på 70-tallet, Rolling Stones og diverse i følge fatter'n. Gleder meg skikkelig til å se hva som ligger i den samlingen der!
... og akkurat i dette øyeblikk er det "Ten"-albumet til Pearl Jam som har æren av å flyte gjennom hodetelefonene.
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Hørte mye på Jamie før. Bra musikk, og showet er helt fenomenalt. Her snakker vi entertainer med stor forbokstav. Platene hans er veldig forskjellige, men veldig gode. Du skal vel å se han på moldejazz?
25 Year anniversary of Saab 9000
- Skavold
- 2.0 bar
- Kontakt:
Han er natural born entertainer ja. Har ikke vært på konsert med ham før, så jeg gleder meg veldig. Jeg jobber i Moldejazz som frivillig hvert år, og sitter på kontor tre rom bortenfor innkvarteringen. Kanskje Jamie selv dukker opp? Tvilsomt, men det hadde vært gøy å slå av et par ord me'n
Flere som skal på Moldejazz, forresten? Planlegger å få med meg Leonard Cohen, The Low Frequency in Stereo og Jaga Jazzist i hvert fall, i tillegg til Jamie Cullum selvsagt. Vurderer også Melody Gardot, Marianne Faithfull og Priscilla Ahn.
Flere som skal på Moldejazz, forresten? Planlegger å få med meg Leonard Cohen, The Low Frequency in Stereo og Jaga Jazzist i hvert fall, i tillegg til Jamie Cullum selvsagt. Vurderer også Melody Gardot, Marianne Faithfull og Priscilla Ahn.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
er artig!!! keeper of the seven keys, hvor det omtrent kun synges om diverse dyr "I want out" og avslutningssangen "keeper of the seven keys" er favorittene mineEirik N396 skrev: Helloween
hører mye på Elbow om dagen, deres nyeste album "the seldom seen kid". er ikke i nærheten av å klare å kategorisere dem, men folk som liker modest mouse og slikt burde definitivt høre! særlig låta "audience with the pope"
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Skavold
- 2.0 bar
- Kontakt:
Edward; jeg har hørt gjennom "Seldom Seen Kid"-skiva noen ganger nå, og jeg liker den. Den blir litt tam mot slutten, men sånn generelt meget bra. Hører tendenser til Mew inni der også. "Grounds for Divorce" har blitt min favoritt, men "Audience With the Pope" funker bra også.
- steff
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1125
- Navn: Stefan Hansen
- Bil: 9000 cse 2.3 T
- Sted: Drammen
Mye j.cash for tida.. folsom prison blues er en gjenganger
- Baleni
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1668
- Navn: Espen
- Bil: Saab 9-3 98 2.0L
- Sted: Arendal
hva er det jeg ikke hører på
Går igrunn for det meste i Volbeat, Dragonforce, Hellbillies, AC\DC, The Offspring, Disturbed og masse anna norsk musikk, country og rock
Går igrunn for det meste i Volbeat, Dragonforce, Hellbillies, AC\DC, The Offspring, Disturbed og masse anna norsk musikk, country og rock
Jeg er så stor at jeg gjør hva jeg vil, lover og naturkrefter gjelder ikke meg..
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
kun Michael jackson her for tiden..
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Tromsø? Når var den? Var på den i Bodø, vært i Spektrum under Abandon, Malmø etc. Mye skal du ha for håndduken?Eirik skrev:Har gleden av å ha trommestikker fra Deep Purple-konserten i Tromsø for noen år siden, og håndduken til gitaristen
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-