8ern er rå, men for de som er interiør/utstyrs-krevende må de opp på 10ern for å bli fornøyd ;pDumpvalve N1692 skrev:Men EVO 8 er råereJoBruheim N1726 skrev:Da kjøper du deg heller Lancer EVO X, den har jo faktisk interiør ;D
Hva blir din neste NYE bil....
Moderator: Moderatorer
- JoBruheim N1726
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Re: Hva blir din neste NYE bil....
Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
[X] Saab 900S '96
- stianj
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
EVO6 T.M.E.JoBruheim N1726 skrev:8ern er rå, men for de som er interiør/utstyrs-krevende må de opp på 10ern for å bli fornøyd ;pDumpvalve N1692 skrev:Men EVO 8 er råereJoBruheim N1726 skrev:Da kjøper du deg heller Lancer EVO X, den har jo faktisk interiør ;D
Penere og råere får du det ikke.
2009 9-3 Aero XWD
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
mulig det blir en pajero eller en landcruiser ..... men bare hvis saab blir borte .... jeg vil fremdeles ha en saab da ....
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
untouch4ble N1021 skrev:For å være ærlig så vet jeg ikke?
- Japanske biler er billige men gud så kjedelig(tenker ikke på EVO-klassen osv.).
- Tyske, som Audi/BMW/Merc er jo alt for dyre for meg, særlig når jeg vil ha samme luksus og motor som jeg har nå i min gode røde racersaab
- Volvo? Ehh, vet ikke helt.
- USA/Engelsk er ikke noe å satse på for min del.
- Fransk, har alltid hatt sansen for Citroen, medeir med pappa på en god gammel "Padde". Men de gamle er også best, dagens biler er lik "alle andre".
-Italiensk, har alltid vært skeptisk til kjøretøy fra Italia, hvertfall i min prisklasse
Men skal holde på bilen en stund fremover håper jeg, den har kun gått 55" så noen gode år er igjen enda
Må være ærlig å si at jeg er redd jeg havner på et Tysk bilmerke etterhvert...
Du kan jo alltids "oppgradere" en brukt japse, men ja, de er kjedelige, har elendig lydisolasjon og komforten er skuffende, selv på de dyre...
Når det gjelder tyskere, ville jeg strøket Audi av lista med en gang, de kan ikke måle seg med BMW/Merc lengre takket være deres spesielle evne til å kun tenke ytre design siste 5-6 årene.. det er ihvertfall meninga mi. Audi gikk nedover fra 1996 føler jeg...
Kunne faktisk tenkt meg å eid en volvo, bare for å prøve det ut skikkelig, har litt trua på nyere volvo.
Skjønner hva du mener med Citroen, men desverre så er alle franske biler på bunn av statistikken når det gjelder driftsikkerhet...Renault kan ha noen bra innimellom.
I løpet av livet mitt skal jeg eie minst 1 alfa romeo, de er såpass fine at man bare må ha en... litt som ei "typisk" blondine: pen å se til og morsomt å kjøre, men et H****** å leve med!
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
- Puff
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
EVO6 T.M.E. er husmor varianten, gå heller for EVO6 RS2stianj skrev: EVO6 T.M.E.
Penere og råere får du det ikke.
2003 Saab 9-5 2.0t
-
- 1.2 bar
- Sted: Ski
Skal vi se: Og jeg legger ikke fordommer til side.
Audi:
Jeg kommer aldri til å kjøre Audi i Norge utelukkende pga imaget, gode firehjulsdriftsystemer veier ikke opp for asshole imaget her desverre, derimot om jeg bodde i Sverige kunne jeg godt tengt meg en sprek A6 Q
Honda:
Nei, har ikke noe forhold til denne bilen som person/familiebil, så denne havner i den kjønnsløse "japsekatogorien"
Toyota:
Vel Toyota er i tileg til å være ubeskrivelig kjedelig og intetsigende. Den er desutten på min liste over 3 ting man gjør når livet nærmer seg slutten
1: Ta med egen pose i butikken
2 Fryse ned halve brød
3: Vurdere ny toyota
Iom at jeg nå og da fryser ned halve brød, så styrer jeg unna i hvertfall 30 år til.
Mitubishi:
Samme bås som Honda, men Outlander er litt fin, men ikke nok til å kjøpe en ny
Datsun:
Finnes ikke lenger.
Alle andre GM produkter:
Helt uaktuelt grunnet hva GM er og står for.
Volkswagen:
Ikke helt uaktuelt, de lager fine biler til en god pris og ser ikke så værst ut. Passat med 140 diesel Hk vil nok ikke være helt utelukket.
Skoda:
Dette er jo egentlig en folkevogn, men den nye Superb stasjonsvogn kommer nok høyt på lista om nybil skal vurderes.
Det noe med merket som tiltaler meg her.
Ford:
Nye Mondeo er fin men merket tiltaler meg ikke, kanskje det bedres etter en prøvetur? Sikkert men fortsatt en Ford litt senere på dagen,
Nissan:
Kan ikke huske å ha sett noen aktuel bil i barnefamiliesegmentet i det siste, så da faller den bort.
BMW:
verdens beste motorer, og verdens beste kjøregenskaper i denne klassen, men relativt dyre i drift og dyre og kjøpe.
Jeg vil nok så vidt ha råd til en 520d Sedan, om ikke det engang nytt.
Volvo:
Jeg kjører nesten ny V70 til daglig og er jo storfornøyd med denne, iom at denne sjappa snart blir made in China, så vet jeg ikke helt. Synes fortsatt forrige generasjon (som jeg kjører selv) er finere en den nye på utsiden. MEn, vi får se Volvo blir ikke uaktuelt.
MB:
Koster like mye som den med propelllogo fra Bayern, så da bortfaller den.
Nå kommer jeg ikke på flere bilmerker, så da blir det nok en BMW jeg ikke har råd til, eller bruktbil. Blir nok det siste neste gang jeg bytter bil om jeg skal oppsummere som over,
Audi:
Jeg kommer aldri til å kjøre Audi i Norge utelukkende pga imaget, gode firehjulsdriftsystemer veier ikke opp for asshole imaget her desverre, derimot om jeg bodde i Sverige kunne jeg godt tengt meg en sprek A6 Q
Honda:
Nei, har ikke noe forhold til denne bilen som person/familiebil, så denne havner i den kjønnsløse "japsekatogorien"
Toyota:
Vel Toyota er i tileg til å være ubeskrivelig kjedelig og intetsigende. Den er desutten på min liste over 3 ting man gjør når livet nærmer seg slutten
1: Ta med egen pose i butikken
2 Fryse ned halve brød
3: Vurdere ny toyota
Iom at jeg nå og da fryser ned halve brød, så styrer jeg unna i hvertfall 30 år til.
Mitubishi:
Samme bås som Honda, men Outlander er litt fin, men ikke nok til å kjøpe en ny
Datsun:
Finnes ikke lenger.
Alle andre GM produkter:
Helt uaktuelt grunnet hva GM er og står for.
Volkswagen:
Ikke helt uaktuelt, de lager fine biler til en god pris og ser ikke så værst ut. Passat med 140 diesel Hk vil nok ikke være helt utelukket.
Skoda:
Dette er jo egentlig en folkevogn, men den nye Superb stasjonsvogn kommer nok høyt på lista om nybil skal vurderes.
Det noe med merket som tiltaler meg her.
Ford:
Nye Mondeo er fin men merket tiltaler meg ikke, kanskje det bedres etter en prøvetur? Sikkert men fortsatt en Ford litt senere på dagen,
Nissan:
Kan ikke huske å ha sett noen aktuel bil i barnefamiliesegmentet i det siste, så da faller den bort.
BMW:
verdens beste motorer, og verdens beste kjøregenskaper i denne klassen, men relativt dyre i drift og dyre og kjøpe.
Jeg vil nok så vidt ha råd til en 520d Sedan, om ikke det engang nytt.
Volvo:
Jeg kjører nesten ny V70 til daglig og er jo storfornøyd med denne, iom at denne sjappa snart blir made in China, så vet jeg ikke helt. Synes fortsatt forrige generasjon (som jeg kjører selv) er finere en den nye på utsiden. MEn, vi får se Volvo blir ikke uaktuelt.
MB:
Koster like mye som den med propelllogo fra Bayern, så da bortfaller den.
Nå kommer jeg ikke på flere bilmerker, så da blir det nok en BMW jeg ikke har råd til, eller bruktbil. Blir nok det siste neste gang jeg bytter bil om jeg skal oppsummere som over,
9-5 2002 Orginal.
Volvo V70 2,4D m2008
Volvo V70 2,4D m2008
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Artig liste! Enig i det meste også, må legge til at nye Skoda har jeg selv hatt gode tanker om men det gikk over etter å ha tilbragt tilstrekkelig tid i en. Nye Passaten ser uforskammet bra ut, man føler sikkert man har gjort et bra kjøp helt til man kommer hjem og ser at halvparten av naboene har gjort det samme...Nensin N266 skrev:Skal vi se: Og jeg legger ikke fordommer til side.
Så til en annen sak:
Subaru lurte jeg en stund på om kunne være noe å tenke på, men det er GM-produkt!!! Når blir det lagt ned??
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Skavold
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Når ble Subaru GM-produkt, Ingvar ..?
Edit: Typo.
Edit: Typo.
Sist redigert av Skavold den 30 des 2009, 21:26, redigert 1 gang totalt.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Subaru var tilknyttet GM fra 1999-2005, da GM eide en del aksjer i selskapet som produserer Subaru.Skavold skrev:Når ble Subaru GM-produkt, Ingar ..?
(PS: Tror han foretrekker å bli kalt Ingvar )
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Hva er galt med Skoda ??Ingvar N629 skrev:Artig liste! Enig i det meste også, må legge til at nye Skoda har jeg selv hatt gode tanker om men det gikk over etter å ha tilbragt tilstrekkelig tid i en. Nye Passaten ser uforskammet bra ut, man føler sikkert man har gjort et bra kjøp helt til man kommer hjem og ser at halvparten av naboene har gjort det samme...Nensin N266 skrev:Skal vi se: Og jeg legger ikke fordommer til side.
Så til en annen sak:
Subaru lurte jeg en stund på om kunne være noe å tenke på, men det er GM-produkt!!! Når blir det lagt ned??
Fadern kjøpte en Superb -09 (Nye typen) og den er helt fantastisk å kjøre rundt med Sinnsyk bagasjeplass, ENORM bakseteplass og gode kjøreegenskaper Med største stereoen/navi, DSG girkasse, 170(!) hk diesel og skinninteriør. Med noen få unntak i bilen, er dette som en litt smalere Audi A8 til halve prisen.. Etter det jeg har hørt så skal Octavia også være en god bil. Og for dem som er vant med Vw/Audi så ser det ut til at de bruker de samme delene, iallefall inni
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Etter 40 mil i en helt ny Octavia i høst så kjentes det ut som om jeg hadde fått juling. Seter og kjørestilling passer IKKE min kropp, og ikke finnes det kjørefølelse heller. Det er med andre ord en bil for folk som ikke liker å kjøre bil, men kun vil bli transportert fra A til B. Det er forresten slik med mye tysk også dessverre...
Men jeg innrømmer lett at DSG-kassa er BRA!
Men jeg innrømmer lett at DSG-kassa er BRA!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
- Stalfa
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Ny bil blir jeg neppe noen gang å kjøpe, det koster for mye kontra en som er 1-3 år gammel.
Og 9-5'en er bare gått 130,000 så den har maaange år igjen før den blir byttet ut. Så lenge den fortsatt er like sikker som de nye bilene man får så er det iallefall ingen grunn til å bytte den ut.
Jeg er så forelsket i bensin turbo for tiden, så det begrenser utvalget betraktelig.
Nå kan det se ut som GM bil produsere den nye 9-5'en under et annet merke dersom Saab blir avviklet, så kanskje det blir den nye 9-5'en med Buick merke på.
Alternativer:
-En Mondeo stasjonsvogn med 2.5 turboen fra Volvo.
-Dersom Subaru finner på og putte en av de mange turbo motorene i en Legacy stasjonsvogn så seiler det opp som en favoritt.
-Mazda 6 dersom den kommer med 2,3 turboen de i dag leverer i MPS utgaven.
-Volvo V70, bortsett fra at den nye ikke er pen.
-Bmw liker jeg, men det blir for dyrt i forhold til hva du får igjen for pengene.
-Audi; man skal aldri si aldri, men Audi missliker jeg. Og skulle jeg kjøpe det ville jeg bli mobbet til døde av alle mine kompiser.
-VW: nei, nei og atter nei.
Men mange kanskje om at dersom her....
Og 9-5'en er bare gått 130,000 så den har maaange år igjen før den blir byttet ut. Så lenge den fortsatt er like sikker som de nye bilene man får så er det iallefall ingen grunn til å bytte den ut.
Jeg er så forelsket i bensin turbo for tiden, så det begrenser utvalget betraktelig.
Nå kan det se ut som GM bil produsere den nye 9-5'en under et annet merke dersom Saab blir avviklet, så kanskje det blir den nye 9-5'en med Buick merke på.
Alternativer:
-En Mondeo stasjonsvogn med 2.5 turboen fra Volvo.
-Dersom Subaru finner på og putte en av de mange turbo motorene i en Legacy stasjonsvogn så seiler det opp som en favoritt.
-Mazda 6 dersom den kommer med 2,3 turboen de i dag leverer i MPS utgaven.
-Volvo V70, bortsett fra at den nye ikke er pen.
-Bmw liker jeg, men det blir for dyrt i forhold til hva du får igjen for pengene.
-Audi; man skal aldri si aldri, men Audi missliker jeg. Og skulle jeg kjøpe det ville jeg bli mobbet til døde av alle mine kompiser.
-VW: nei, nei og atter nei.
Men mange kanskje om at dersom her....
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Skavold
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Ah, slik ja. Uansett, jeg må innrømme at jeg er veldig begeistret for den siste Legacyen/Outbacken. Subaru generelt er knallgode biler, men har lenge slitt med et interiør ut av H****** ...Eirik N396 skrev:Subaru var tilknyttet GM fra 1999-2005, da GM eide en del aksjer i selskapet som produserer Subaru.Skavold skrev:Når ble Subaru GM-produkt, Ingar ..?
(PS: Tror han foretrekker å bli kalt Ingvar )
(PS: Ja, Ingar/Ingvar, det går surr i navn av og til, hehe.)
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg har ingen planer om nybilkjøp med det første, men når dagen kommer håper jeg det er mulig å kjøpe ny Saab. Om ikke det blir mulig kommer jeg nok til å holde meg til eldre biler i mange år fremover. Om det på et eller annet tidspunkt skulle bli aktuelt å kjøpe ny bil uten at Saab finnes på markedet, blir det nok en ordentlig billig driftssikker bil som kun "transporterer meg trygt fra A til B". Jeg kan vanskelig se for meg noe lidenskapelig forhold til et annet bilmerke, da all interesse for samtlige bilmerker bortsett fra Saab er totalt fraværende.
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Nye Passat er en gedigen skuffelse,
Nye V70 blir bra om de får Volvo-seter, setene i V70 II er mye bedre en Mod III.
BMW er mitt beste alternativ til Saab'en, men Saab'en holder lenge!
Hva med Citroen C6 og C5, kunne vært artig å prøvd Honda sin dieselmotor iom at bensin er en motor uten moment.
Audi kunne vært aktuelt, men Møller gruppen er vel ikke kjent for mye kvalitetsarbeid.
Lexus 250 er en spennende bil.
Nye V70 blir bra om de får Volvo-seter, setene i V70 II er mye bedre en Mod III.
BMW er mitt beste alternativ til Saab'en, men Saab'en holder lenge!
Hva med Citroen C6 og C5, kunne vært artig å prøvd Honda sin dieselmotor iom at bensin er en motor uten moment.
Audi kunne vært aktuelt, men Møller gruppen er vel ikke kjent for mye kvalitetsarbeid.
Lexus 250 er en spennende bil.
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est