Hei.
Kjøpe meg en SAAB 9-5 for 1 1/2 år siden og den viste seg til å ha senkesett montert, ble oppdaget på eu kontrollen i år.
Mekanikeren fortalte meg det var Eibach fjærer, jeg skaffet TuV papirer og møtte fornøyd opp hos biltilsynet idag.
Men det er ikke Eibach fjærer på bilen, det står Nordic SA98000 på fjærene. Har dere hørt om det merke før? Eventuelt hvem forhandler det, slik jeg kan få taki en TuV godkjenning. Mannen på biltilsynet var veldig grei, har ordnet alt for meg. Jeg trenger bare å levere TuV godkjenningen så er saken ute av verden.
Oppdatering: Jeg fikk kontakt med NordicUhr i Sverige, det var deres fjærer jeg hadde montert. Det finnes desverre ikke TuV på de fordi i Sverige trenger de det ikke.
Har nå montert Weitec 30mm senk sammen med gule Koni, 75av100% hard bak og 55av100% fremme. Funker veldig, veldig bra.
mvh The-Flu
SAAB 9-5, Nordic senkefjærer, ikke TuV *LØST*
Moderator: Moderatorer
SAAB 9-5, Nordic senkefjærer, ikke TuV *LØST*
Sist redigert av The-Flu den 09 mai 2010, 22:03, redigert 1 gang totalt.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: SAAB 9-5, er montert Nordic senkefjærer, finner ikke TuV
Det er mulig dette er litt "søkt", men jeg tok en kikk på Nordic sine hjemmesider, og fant dette:The-Flu skrev:Hei.
Kjøpe meg en SAAB 9-5 for 1 1/2 år siden og den viste seg til å ha senkesett montert, ble oppdaget på eu kontrollen i år.
Mekanikeren fortalte meg det var Eibach fjærer, jeg skaffet TuV papirer og møtte fornøyd opp hos biltilsynet idag.
Men det er ikke Eibach fjærer på bilen, det står Nordic SA98000 på fjærene. Har dere hørt om det merke før? Eventuelt hvem forhandler det, slik jeg kan få taki en TuV godkjenning. Mannen på biltilsynet var veldig grei, har ordnet alt for meg. Jeg trenger bare å levere TuV godkjenningen så er saken ute av verden.
mvh The-Flu
http://www.nordicuhr.se/9-5 Fjädrar
* Nordic/Eibach
* Sänker bilen ca 15-35 mm
* Pris: 3 500 kr
Om du står fast kan du kanskje prøve å sende dem en mail?
Re: SAAB 9-5, er montert Nordic senkefjærer, finner ikke TuV
Tusen hjertelig. Trudde NordicUhr kun hadde motortuning jeg. Fyrer avgårde en mail og håper på de har noe lurt å si
Re: SAAB 9-5, Nordic senkefjærer, ikke TuV *LØST*
LØST, se post 1