Forbruk.
Moderator: Moderatorer
Forbruk.
Jeg fylte super98 på 900 t8`n min etter at jeg siden jeg kjøpte den så
hadde jeg kjørt på blyfri 95. Det jeg skal fram til er at den bryker ca 1-1.5 desiliter mindre på mila og at jeg ikke har hatt motorbank siden jeg fylte 98 super på vogna mi.
Er det noen sim har opplevd det samme så hadde det vært fint og høre om.
mvh
n209
hadde jeg kjørt på blyfri 95. Det jeg skal fram til er at den bryker ca 1-1.5 desiliter mindre på mila og at jeg ikke har hatt motorbank siden jeg fylte 98 super på vogna mi.
Er det noen sim har opplevd det samme så hadde det vært fint og høre om.
mvh
n209
Jakobsen mnr 209.900 8v 1986
- turbokid N124
- Sted: Førde, Sogn & Fj.
forbruk
har samme bil, og merka at forbruket mitt også gikk ned etter at gikk over til oktan 98. Motoren går også reinere. Er det noen av dere som har målt forbruket på deres t8? noen som kan si noen om hva det bør ligge på? Min er jævli glad i suppe vertfall..
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
jeg hadde en t8 -86 og den brukte litt i overkant av literen til vanlig.
hadde den på tur til danmark en sommer og da brukte den 0,6-0,7 fra jeg reiste hjemmefra til jeg parkerte i gårdsrommet igjen. det var med 4 voksne og full lastet med bagasje.
det at den går bedre og bruker mindre med 98 bensin er tilfelle. 98 er kraftigere enn 95. vet ikke hva som er forskjellen men sånn er det.
de fleste (nye iallefall) biler som trimmes blir anbefalt å kjøre på 98.
det ble iallefall jeg når jeg var hos speedparts og "fikset" litt på min fars 9-5 estate:)
hadde den på tur til danmark en sommer og da brukte den 0,6-0,7 fra jeg reiste hjemmefra til jeg parkerte i gårdsrommet igjen. det var med 4 voksne og full lastet med bagasje.
det at den går bedre og bruker mindre med 98 bensin er tilfelle. 98 er kraftigere enn 95. vet ikke hva som er forskjellen men sånn er det.
de fleste (nye iallefall) biler som trimmes blir anbefalt å kjøre på 98.
det ble iallefall jeg når jeg var hos speedparts og "fikset" litt på min fars 9-5 estate:)
-
- 2.0 bar
Min erfaring er at forbruket varierer veldig, avhengig av "dagsform" på sjåføren.
Har en 93 -99 og en 95 -02, begge "litt" modifiserte, og jeg kjører kun 98 oktan. Dette reduserer forbruket med ca o,1 liter pr. mil ved normalkjøring.
Jeg bor rett utenfor Oslo -selvølgelig på østsiden av fjorden- og kjører ofte tur retur til Kristiansand. Ved normalkjøring bruker 93`n ca 0,73 pr mil. Og 95`n 0,8 pr mil. Dette synes jeg er hyggelige tall.
I sommer, da 95`n var tre uker gammel, kjørte jeg tur retur Spania. På veien hjem kjørte jeg strekningen toulouse-Paris (ca690 km) og hadde et forbruk på 1,7 liter pr mil. Men da hadde jeg også en snitthastighet på 167.
Ole-P N-154
Har en 93 -99 og en 95 -02, begge "litt" modifiserte, og jeg kjører kun 98 oktan. Dette reduserer forbruket med ca o,1 liter pr. mil ved normalkjøring.
Jeg bor rett utenfor Oslo -selvølgelig på østsiden av fjorden- og kjører ofte tur retur til Kristiansand. Ved normalkjøring bruker 93`n ca 0,73 pr mil. Og 95`n 0,8 pr mil. Dette synes jeg er hyggelige tall.
I sommer, da 95`n var tre uker gammel, kjørte jeg tur retur Spania. På veien hjem kjørte jeg strekningen toulouse-Paris (ca690 km) og hadde et forbruk på 1,7 liter pr mil. Men da hadde jeg også en snitthastighet på 167.
Ole-P N-154
- turbokid N124
forbruk
Hva kan gjøre at bilen min bruker 1.2 på langkjøring (rolig normalkjøring)?? Ligger på rundt 1.5-1.7 sentrum. Grisekjøring med rundt 2 liter på mila. Har flere ganger lurt på om det renner rett gjennom når jeg fyller?
hmmm...har kjørt tur-retur Jessheim-Lillehammer med tre personer i bilen og fullt bagasjerom(inkl. basskasse..) på 0,65 med T16.. Ble overraska, så jeg måtte prøve en gang til! Havna på 0,7 andre gangen..
Første gangen tenkte jeg å bare kjøre normalt, for å se hvor mye den brukte, så jeg holdt et noenlunde jevnt turtall hele veien, men girte ned og kjørte forbi tyske bobiler i to bakker med venstrefil..
Andre gangen tenkte jeg på å kjøre så økonomisk som mulig..!
Dette var på rundt 330 og 350.000 km..
Fylte på samma pumpa på samma bensinstasjonen t.o.m!
Har ingen kjørecomputer akkurat, men tallene er nok ikke langt fra sannheten..
Kjørte forresten på 95 blyfri.
Første gangen tenkte jeg å bare kjøre normalt, for å se hvor mye den brukte, så jeg holdt et noenlunde jevnt turtall hele veien, men girte ned og kjørte forbi tyske bobiler i to bakker med venstrefil..
Andre gangen tenkte jeg på å kjøre så økonomisk som mulig..!
Dette var på rundt 330 og 350.000 km..
Fylte på samma pumpa på samma bensinstasjonen t.o.m!
Har ingen kjørecomputer akkurat, men tallene er nok ikke langt fra sannheten..
Kjørte forresten på 95 blyfri.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Har klart rundt 0.75 med T16-enen, det var på strekninga Kongsvinger-Sunnmøre, + nokre mil småkøyring i Kongsvinger og området rundt.Kristian N70 skrev:Har aldri greid å få noe mindre enn 0.8, og det har vært på pen langkjøring....
Køyringa heimover frå Kongsvinger var ikkje akkurat køyrt med tanke på økonomikøyring for å seie det slik.
- turbokid N124
Forbruk
kan det ha noe med styringen til automat choken? Filteret og pluggene er nettopp skiftet. Kan seff være tenninga, men så jævli fjusker det ikke.