Saab 9-3 ss 04 mod

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gylland
Navn: Daniel Gylland
Bil: saab 9-3 ss
Sted: Stjørdal

Saab 9-3 ss 04 mod

Legg inn av Gylland » 29 jun 2010, 00:47

Skulle sette inn anlegg fra min forrige bil, la opp strøm jording, strøm va et H****** gjenom torpedoveggen, men gikk til slutt.
Så skulle jeg få noe signal "phono" til forsterkeren og søkte litt på nettet etter kontakt/adapter så jeg fortsatt kunne bruke det orginale spilleren, så sa de at en 8 pins var orginalt!. tok ut alt cd spilleren, ingen kontakt.
tok ut kontroll enheten (volum etc) ingen kontakt bare en stor rektangel formet kontakt med 2 optiske kabler.så jeg sjekket nettet forum og diverse igjen men fant ingen ting, så prøvde jeg meg med et såkalt signalstjeler oppleg som jeg kobler på høytalleren for å stjele signala derifra, tok og kobla det mot de høytallerne bakerst siden de er nermest, men får jo såvidt bass for de leverer jo ikke lav frekvens.

1. så det jeg lurer på om er det noe som kan gjøres sånn at jeg kan ha den orginale spilleren samtidlig at jeg kan koble til forsterker som fungerer 100%?

2. Evt må jeg koble til en ny spiller, hvordan er det da med de orginale høytallerne i bilen, jeg har 7 stk. på en spiller er det 4 høytallerkoblinger.

sjekket også forsterkeren under sete, bare en stor kontakt der og

har det noe og si for bilen/display at jeg sette inn uorginal spiller ? evt noen feilmeldinger?

hadde vert greit hvis noen viste noe om dette

mvh daniel
Saab e snabb

hihovda
0.7 bar
0.7 bar

Re: Saab 9-3 ss 04 mod

Legg inn av hihovda » 29 jun 2010, 01:16

Jeg har selv sett på dette en stund, men er usikker. Om du søker på dette tema på den svenske saab turbo klubben så finner du mye bra omkring dette.

vh
håk

Brukeravatar
mazlic
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: N1852
Navn: Are
Bil: Saab 9-3 1.8t.
Sted: Førde

Legg inn av mazlic » 29 jun 2010, 08:32

Den beste og nesten eneste måten for go koble til et eksternt sluttsteg er og hente lavnivå fra forsterkeren under sete. Du må åpne den og lodde deg innpå. Om du søker på det svenske forume står de mye om det der.
Her er vertfall en side om kor du skal lodde på ledningene dine http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 6&t=284899

Gylland
Navn: Daniel Gylland
Bil: saab 9-3 ss
Sted: Stjørdal

Legg inn av Gylland » 29 jun 2010, 23:43

Blir vell jeg går for å lodde de 3 punktene inni orginalforsterkeren og bynne og avisolere en haug me ledniger blir større problemer tror jeg, for de har ikke så mye å gå på de ledningene.
prøver vell til helgen.
skal se om jeg får tatt noen bilder.
takker for svar

mvh
Daniel
Saab e snabb

Brukeravatar
aarpetter
Medlemsnummer: N1669
Navn: Petter Aar
Bil: Saab 9-3 SS 2,0 Vector -03
Sted: Namsos

Legg inn av aarpetter » 06 jul 2010, 16:15

Jeg tok signal fra basshøytalerne baki bilen, koblet bare på en omformer fra høynivå til lavnivå (129,-)Man kan også koble seg på diskanten baki bilen, da trenger du ikke omformer, må bare splitte phonokabelen..

Mvh
Petter

Svar