Radio/cd 93 1999 2,2 tid
Moderator: Moderatorer
Radio/cd 93 1999 2,2 tid
Hei har en saab 93 2,2 tid hvor cd spilleren plutselig sluttet å virke. En ny orginal radio/cd var uaktuelt pga prisen. Jeg fikk tak i en brukt radio/cd fra opphugger(fikk ch nr og reg nr på bilen radioen kom fra), når jeg monterte den fikk jeg melding i sid at radioen var blokert tyverisikring på. Jeg kontaktet saab forhandler og fikk følgende svar: når en radio utmonteres av en bil må den inn på merkeverksted og elektronisk skilles fra bilen Ch nr. Det er altså ikke mulig og kjøpe en brukt radio med mindre den er skilt fra bilen den orginalt var montert i. Er det noen av dere i forumet som har tips om hvordan man unlocker tyverisikringen på radioen?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N2328
- Navn: Morten
- Bil: 9-3 SE -02
- Kontakt:
Re: Radio/cd 93 1999 2,2 tid
Hva med å bytte over bare CD-spilleren?
Sette den nye/brukte CD-spilleren over til din hovedenhet.
Noen få skruer og et par kontakter.
Jeg tror chassinr ligger lagret på radio/forsterker-kortet. Sannsynligvis i en av de kretsene som også lagrer forhåndsinstillingene.
Dermed slipper du unna gifte ut/inn-problemet.
Ellers så hører jeg fra flere at det fungerer slik det er beskrevet i den tråden Eirik henviser til (skifte chassisnr - gifte ut - skifte tilbake chassisnr - gifte inn). Men har hørt at noen Saab-verksteder ikke vil gjøre det ...
Sette den nye/brukte CD-spilleren over til din hovedenhet.
Noen få skruer og et par kontakter.
Jeg tror chassinr ligger lagret på radio/forsterker-kortet. Sannsynligvis i en av de kretsene som også lagrer forhåndsinstillingene.
Dermed slipper du unna gifte ut/inn-problemet.
Ellers så hører jeg fra flere at det fungerer slik det er beskrevet i den tråden Eirik henviser til (skifte chassisnr - gifte ut - skifte tilbake chassisnr - gifte inn). Men har hørt at noen Saab-verksteder ikke vil gjøre det ...
Morten W
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94
Oslo
9-3 SE -02
A3 -11
W202 280 Esperit -94