Hei!
I forbindelse med at jeg skiftet bremser og dekk på bilen igår, så hadde jeg den på bukk. Hadde også med meg en mekaniker som skulle ta en rask titt over bilen for meg. Vi fant ut at eksosen henger litt løst og vibrerer når motoren er i gang, slik at den ligger og slår mot noe og lager en slags tikkelyd. I den forbindelse så vi at der eksosen går opp i turboen (usikker på hva det heter akkurat her), så var den bolten som holder eksosen fast opp i turboen løs/ødelagt, slik at det lekker litt eksos ut. Har høst en slags svak suselyd når turboen blir presset litt, som jeg trodde var en idikasjon på dette.
Det jeg da lurer på, er hvordan jeg skal gå frem for å få tettet denne bolten, eventuelt erstatte den, da det var litt vanskelig å komme til under på bilen. Er det her man skal starte for å gjøre jobben? Og er det eventuelt noe annet som må byttes i denne forbindelsen? Skal også da feste eksosrøret bedre slik at det ikke ligger og vibrerer mot det som er rundt og lager denne lyden.
På forhånd tusen takk for all hjelp.
Mvh Aleksander.
9-3 Eksoslekkasje
Moderator: Moderatorer
Re: 9-3 Eksoslekkasje
Ingen? Skal ha den på EU-kontroll om ikke lenge, og vil gjerne ha det tett til dess.
På forhånd takk.
Aleksander
På forhånd takk.
Aleksander
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-3 Eksoslekkasje
Montere ny pinnbolt og mutter?? Tror ikke du kan forvente andre gode forslag gitt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan