Jeg blir helt oppgitt. Skulle demontere begge støtdempere bak på min ng900, for å skifte fjærer. Høyre side gikk helt ok, mens venstre side ble til et langt mareritt. Bolten som holder støtdemper var rett og slett rustet helt fast, kom ikke løs uansett hva jeg gjorde, varme, kulde, borr, grisepikk - ALT (over 3 regntunge dager...). Det endre dermed med at jeg måtte borre et nytt hull bare for å få festet støtdemperen (like ved siden) Dette er jo som alle skjønner ikke hel kurrant, men jeg hadde det travelt, og var avhengig av bilen. Må nå altså få tak i en ny bakaksel til denne forbanna bilen!
Lurer på hvilke opel deler som passer på min bil, ramma er vel den samme, ergo bakaksel passer vel kanskje da? Gi meg gjerne en innføring i hva som passer dersom noen vet, er nemlig flust av ting som trengs å byttes.
NG900 S (97mod) Opel deler? Bakaksel?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: NG900 S (97mod) Opel deler? Bakaksel?
Tja si det, bunnen i bilen er jo i utgangspunktet Vectra, men Saab var ikke så fornøyd med å måtte bruke den, så den ble lagt på temmelig mye vekt. Om bakakslingen er lik kan jeg ikke svare på, men det jeg etterhvert finner ut er at ting som skal være tatt fra "hylla" er modifisert av Saab fordi de ikke fant delene gode nok (er det rart butikken ikke ble lønnsom). Tror det er mer av slitedeler som går om hverandre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan