Ønsker kunnskap om bremser og understell, 9-3 SS 2004
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Re: Ønsker kunnskap om bremser og understell, 9-3 SS 2004
Hirsch senker 20 mm fra originale sportsfjærer, ergo 30 mm fra standard fjærer, samme som HR og Eibach, mener Lesjøfors senker 20 mm, men tror ikke de har TUV papirer på disse. 18" og 30 senk er ikke noe problem, bare ikke for brede og med riktig innpress, ellers subber de i innreskjærmen. Selv har jeg 17" enda, må bruke opp dekk og har alt for mye annet å bruke penger på. Men om du holder deg innenfor det soom er lovlig med tanke på rullediameter DVS omkretsen på hjulet så har det veldig lite å bety om du kjører 15-16-17-17-19 eller hva som helst, de skal ha tilnærmet lik rullediameter, altså da være tilmærmet like høye.
-
- 0.7 bar
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Da er vi enige om Hirsch sine da
Og Lesjøfors har ikke TUV papirer, jeg sjekka, står litt lenger opp i tråden her et sted.
Bra å høre om senk, jeg også tenkte jeg skulle bruke opp litt gummi først, men svippa innom Trollhettan og røska med meg noen turbinfelger 18". Får
spre kostnadene litt, så da får vi se om ikke det blir senk med nye dekk til neste sesong
Og Lesjøfors har ikke TUV papirer, jeg sjekka, står litt lenger opp i tråden her et sted.
Bra å høre om senk, jeg også tenkte jeg skulle bruke opp litt gummi først, men svippa innom Trollhettan og røska med meg noen turbinfelger 18". Får
spre kostnadene litt, så da får vi se om ikke det blir senk med nye dekk til neste sesong
Sist redigert av brynjarsa den 04 apr 2012, 23:12, redigert 1 gang totalt.
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Har nettopp montert Eibach fjører! Og nå ser det ut som en sikkelig sedan og ikke en traktor!
Skulle gjerne svippa innom Trollhettan å røska med meg felger jeg og men bor alt for langt i fra. Vectror felgene får gå en stund til...
Skulle gjerne svippa innom Trollhettan å røska med meg felger jeg og men bor alt for langt i fra. Vectror felgene får gå en stund til...
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
OT: Er jo fort gjordt å svinge en tur dit Aleks-ander Dessuten sender dei til Norge ogsåAleks-ander_N948 skrev:Skulle gjerne svippa innom Trollhettan å røska med meg felger jeg og men bor alt for langt i fra. Vectror felgene får gå en stund til...
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Hehe! Salget er vel over til eg kjem meg ned der
Men bilen blei bra og kjøre og med Eibach fjørene og den ser heller ikkje ut som en skamsenka 240
Men bilen blei bra og kjøre og med Eibach fjørene og den ser heller ikkje ut som en skamsenka 240
Saab 9-3 SS Vector 2005
-
- 0.7 bar
- Kontakt:
Bruker denne tråden til et lite løft jeg
Jeg har etter mye frem og tilbake og sjekking av priser etc etc nesten blitt enig med meg selv om at jeg nå gjør en saftig bestilling fra England.
Da blir det Bilstein/Eibach, krengestag som tidligere nevt, hyler med noe EBC skiver og grønne klosser foran, og topper det hele med fullt Powerflex-kit.
Er det noe annet jeg bør røske med meg i samma slengen under der? Bilen har vel bikka litt over 105.000 så multireim og plugger og div vesker er vel på tapetet, men det tror jeg var like greit å handle her.
Jeg har etter mye frem og tilbake og sjekking av priser etc etc nesten blitt enig med meg selv om at jeg nå gjør en saftig bestilling fra England.
Da blir det Bilstein/Eibach, krengestag som tidligere nevt, hyler med noe EBC skiver og grønne klosser foran, og topper det hele med fullt Powerflex-kit.
Er det noe annet jeg bør røske med meg i samma slengen under der? Bilen har vel bikka litt over 105.000 så multireim og plugger og div vesker er vel på tapetet, men det tror jeg var like greit å handle her.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Om det er PFS du skal handle hjå har dei OK prisar på fks. pluggar og andre servicedeler. Olje og slike ting er eg ikkje heilt sikker på om dei sender. Trur Parcelforce som dei brukar har begrensingar på slikt for utenlandssendingar. Har sjølv handla endel såper og bilpleieprodukt ifrå Elite Car Care som du sikkert kjenner til, då har jo pakka reist "Europa rundt" med DHL.brynjarsa skrev:Er det noe annet jeg bør røske med meg i samma slengen under der? Bilen har vel bikka litt over 105.000 så multireim og plugger og div vesker er vel på tapetet, men det tror jeg var like greit å handle her.
-
- 0.7 bar
- Kontakt:
Hadde i utgangspunktet sett meg ut Neo Brothers, men ser jo at PFS har mye av de samme prisene, så jeg får se litt mer på sortimentet deres. Takk for tips
Ser på endel utenlandske forumer at folk bytter støtdemperfester oppe og nede, lenkearm, krengningshemningsstag, bærearm, you-name-it-og-veit-ikke-hva-de-heter-alle-sammen-engang Er det litt overkill, eller er det noen av disse tingene som vanligvis faktisk trenger skifting etter så mange mil på veien?
Ser på endel utenlandske forumer at folk bytter støtdemperfester oppe og nede, lenkearm, krengningshemningsstag, bærearm, you-name-it-og-veit-ikke-hva-de-heter-alle-sammen-engang Er det litt overkill, eller er det noen av disse tingene som vanligvis faktisk trenger skifting etter så mange mil på veien?