Forslag til betalingssystem.
Moderator: Moderatorer
- Neteland
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Forslag til betalingssystem.
Etter å ha reg. som VIP medlem på detaliersclubnorway. Må eg sei at det var eit fantastisk system. Du betalte med Paypal og blei medlem på under 30 sekunder, det var og lagt inn slik at du fekk tilgang til lukka del av forumet automatisk.
Når nytt styre blir valgt, må dette vere noko som er mulig å få til? Om jobben blir gjort innan eller satt vekk må vel og takast stilling til. Trur ikkje det tar så mangen timar å sette opp for ein som er dreven i faget? Så prisen på eit sånt system trur eg ikkje hadde vert så høg?
Mvh
Når nytt styre blir valgt, må dette vere noko som er mulig å få til? Om jobben blir gjort innan eller satt vekk må vel og takast stilling til. Trur ikkje det tar så mangen timar å sette opp for ein som er dreven i faget? Så prisen på eit sånt system trur eg ikkje hadde vert så høg?
Mvh
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: Forslag til betalingssystem.
Hva med påfølgende år og betaling? Vi kjører hele systemet i et regnskapssystem pr nå. Har ikke vært borti systemet med paypal.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Jeg tittet litt på betalingsmoduler til phpBB. Denne virker som den meste aktive for øyeblikket: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2126610
Jeg tenkte å komme med en del forslag til forbedringer. Blant annet en STCN wiki. Tror det ville vært langt bedre enn dagens FAQ-tråder. Vurdert å finne eller programmere noe Garaget-anktig for forumet også. Får se.
Jeg tenkte å komme med en del forslag til forbedringer. Blant annet en STCN wiki. Tror det ville vært langt bedre enn dagens FAQ-tråder. Vurdert å finne eller programmere noe Garaget-anktig for forumet også. Får se.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kan tenke meg at dei som kjøper VIP på DCN kjøper for eit kalenderår i slengen, dvs ifrå xx.xx.13 til xx.xx.14. Heilt klart eit smidigt system, og en slepp sende ut giroar. Spørsmålet er jo korleis en ordna seg med medlemsbevis iforbindelse med rabattavtalar osv, men det har kanskje DCN ei løysing på?
Største bøygen er vel å få det fungerande på en måte mot rekneskapsystemet du brukar, som krev l\minst mulig manuell punching Morten?
Største bøygen er vel å få det fungerande på en måte mot rekneskapsystemet du brukar, som krev l\minst mulig manuell punching Morten?
Jeg er på et engelsk forum som krever medlemskap. Paypal har en funksjon for betaling som automatisk gjøres en gang i året med mindre du selv går inn på profil og stopper det. Dette heter recurring payment tror jeg. Paypal betalingen er på forhånd satt opp av administrator og ble gjennomført ved å trykke på en lenke på forumet.
MY07 9-5 2.0t Hirsch
1961 Vespa GL
2002 Husqvarna LT151
1961 Vespa GL
2002 Husqvarna LT151
- odin1899
- 0.7 bar
- Bil: 9000 CSE '97 2.3T Anni LPG
- Sted: Lier
Paypal må nok ikke være den enigste betalingsmåte. Finnes en hel haug med tilfeller hvor paypal har til og med stjålet penger. Reklameringsmåter finnes nesten ikke.
Saab 9000 CSE Anni '97 2,3T
Ex: Daihatsu Charade '84 RHD (solgt) - Saab 96 (demontert) - Saab 99 '70 (solgt) - Saab 96 (byttet) - Saab 96 '79 Kermit (solgt) Saab 9000 CSE '98 2,3t (solgt) Saab 9000 CSE Anni '97 2,0t (solgt)
- oyvindh N2656
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N2656
- Bil: Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Enig i at det bør være andre alternativer, men resten av det du skriver er direkte feil.odin1899 skrev:Paypal må nok ikke være den enigste betalingsmåte. Finnes en hel haug med tilfeller hvor paypal har til og med stjålet penger. Reklameringsmåter finnes nesten ikke.
Det er mange sikkerhetsfunksjoner i paypal og de har et velfungerende klagesystem.
- Øyvind
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
- TiaZzz
- Overload!!!
I modulen for phpBB jeg lenket over så finnes følgende:
The associated payment module provides these additional features
The associated payment module provides these additional features
- Selectable Payment Options
- Cheque - Done
- Bank Transfer - Done
- PayPal - Done
- One Off payments and Subscriptions - Done
- Automatic renewals with recurring payments - Done
- Paypal IPN processing - Done
- Neteland
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Vist dette blir noe som fungerer kan en bare sende ut medlemskort etterhvert.TiaZzz skrev:I modulen for phpBB jeg lenket over så finnes følgende:
The associated payment module provides these additional featuresHva som ligger i "Bank transfer" vet jeg ikke, men tenkte å titte nærmere på modulen senere.
- Selectable Payment Options
- Cheque - Done
- Bank Transfer - Done
- PayPal - Done
- One Off payments and Subscriptions - Done
- Automatic renewals with recurring payments - Done
- Paypal IPN processing - Done
Eks:
Ola Normann
Medlemsbevis STCN
Gyldig til: 07/10-2013
Da blir det mindre jobb for styret. Utsendingen kan være f.eks 1 gang i mnd? Er dog en fin jobb å bygge om, men blir innspart senere?
- oyvindh N2656
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N2656
- Bil: Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Hva med å legge en pdf på den lukkede delen av forumet som bekrefter medlemskap i inneværende år?
- Øyvind
- TiaZzz
- Overload!!!
Det å sjekke gyldig medlemskap har mange utfordringer knyttet til seg:
phpBB-modulen jeg sjekket ser ut til å løse 1 og 4 rett ut av boksen. Jeg kan lage en utvidelse som lar deg sende en URL eller QR-kode til nettbutikken som viser at du, Ola Normann, er medlem av STCN i 2013. Det vil løse 3.
Punkt 2 er det fortsatt manuell jobb med da det nesten må være noe fysisk. Mitt forslag er at man utsteder et plastkort med navn, medlemsnummer og en QR-kode første gangen et medlem registrerer seg i den nye løsningen (som utsteder medlemsnummer hvis vedkommende ikke har det, lager en side under profilen som viser at du er medlem, og lager en QR-kode for deg). Gjør man dette midt i et medlemsår så må man gjøre denne prosessen retroaktivt for aktive medlemmer også.
Dette kortet har jeg ingen formening om hvordan man utsteder. Kanskje noen har noe tips? Finnes det nettbutikker hvor man kan mate inn design og litt data for så å få en stabel kort i retur? Gjerne der man får registrere designet så nye kort er en enkel jobb, samt at det ikke koster allverden å få dem trykket (man bør gjerne gi mulighet til å utstede nye kort til medlemmer som mister sine, mot et gebyr).
Hva tror dere om noe slikt?
(Og, ja, jeg har tenkt å melde meg frivillig til IT-arbeid i STCN)
- Innbetaling fra en person og det å knytte denne til en konto på forumet.
- Mulighet for et medlem å autentisere seg overfor en fysisk butikk
- Mulighet for et medlem å autentisere seg overfor en nettbutikk
- Oppdatere medlemskap, nye, ikke betalt inneværende år, etc.
phpBB-modulen jeg sjekket ser ut til å løse 1 og 4 rett ut av boksen. Jeg kan lage en utvidelse som lar deg sende en URL eller QR-kode til nettbutikken som viser at du, Ola Normann, er medlem av STCN i 2013. Det vil løse 3.
Punkt 2 er det fortsatt manuell jobb med da det nesten må være noe fysisk. Mitt forslag er at man utsteder et plastkort med navn, medlemsnummer og en QR-kode første gangen et medlem registrerer seg i den nye løsningen (som utsteder medlemsnummer hvis vedkommende ikke har det, lager en side under profilen som viser at du er medlem, og lager en QR-kode for deg). Gjør man dette midt i et medlemsår så må man gjøre denne prosessen retroaktivt for aktive medlemmer også.
Dette kortet har jeg ingen formening om hvordan man utsteder. Kanskje noen har noe tips? Finnes det nettbutikker hvor man kan mate inn design og litt data for så å få en stabel kort i retur? Gjerne der man får registrere designet så nye kort er en enkel jobb, samt at det ikke koster allverden å få dem trykket (man bør gjerne gi mulighet til å utstede nye kort til medlemmer som mister sine, mot et gebyr).
Hva tror dere om noe slikt?
(Og, ja, jeg har tenkt å melde meg frivillig til IT-arbeid i STCN)
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
VACN har en løsning på dette, går eventuelt an å prøve å få kontakt med noen der? Der blir det produsert plastkort som blir printet på. Jeg er medlem der, og det fungerte veldig bra, med en profilside der man oppdaterer alt og kan betale for neste år. Kan se om jeg finner en kontaktperson for dette i vacn om noen ønsker dette.
Styrer med DAB og AUX