SAAB 9-5 2.0, 1998mod
Moderator: Moderatorer
SAAB 9-5 2.0, 1998mod
Når jeg svinger eller kjører ut av f.eks lyskryss kjenner jeg en slags svak knepping i rattet. Virker som det kanskje er noe med tannstanga eller noe, men jeg er litt usikker. -Noen som har noen tips på hva det kan være?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ved kjøp av 9-5 er HR fjører og Bilstein demparar obligatorisk, det seier sjølv folk i SAAB-systemet.Svein N13 skrev:Det kan være litt tørre foringer til rattstammen. Har hatt noe liknende på en 98 modell 9-5, men fikk aldri forståelse av at det var noe problem i selve styremekanismen. Derimot er bakfjærer/dempere altfor myke originalt i 98 modellen - men det visste du vel.....
Mvh Svein
jeg visste nok ikke det med bakfjærer/dempere jeg redd for. Er ganske fersk eier av en 9-5 så jeg har ikke fått med meg alle svakheter som har vært på denne modellen. Er det noe mer jeg burde se etter eventuelt??Bilen har fullt alle servicer på merkeverksted så jeg regner med at de fleste barnesykdommer er tatt..
Jeg hadde original 98 modell 9-5 2,3 før Abbott gjorde mere ut av den! Jeg monterte gule Koni rundt baut samt stivere fjærer med ca 15 mm senking samt 17" hjul (225/45). Det eneste andre som irriterte var noe seteknirk i førerstol. Ellers er 9-5 en bil med fint lite barnesykdommer i forhold til 94 modell 900!
Mvh Svein
Mvh Svein
Life begins at 400 NM
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Jepp, skulle eg ha kjøpt meg nokon nyare bil i dag hadde det vorte 9-5 sedan, det er den bilen som gir meg SAAB-feelingen både når eg ser den og køyrer den.Svein N13 skrev:Jeg hadde original 98 modell 9-5 2,3 før Abbott gjorde mere ut av den! Jeg monterte gule Koni rundt baut samt stivere fjærer med ca 15 mm senking samt 17" hjul (225/45). Det eneste andre som irriterte var noe seteknirk i førerstol. Ellers er 9-5 en bil med fint lite barnesykdommer i forhold til 94 modell 900!
Mvh Svein
Får vente eit par år til, sopass 9-5 kan verte rimlige nok, vert sikkert ein vare sidan eg treng berre to seter, og dei er nokre tusen billigare...
Stussa i å kjøpe 9-5 før eg kjøpte 900-en, men eg angrar ikkje på at eg valde 900-en framfor 9-5-en. Fikk tilbud på ein 2.3T vare til 200k, den var rett nok køyrd 100kkm, men den var godt utstyrd. Rett farge var det også... Men prisen vart litt høgre enn det eg hadde råd til, so då vart det slik det vart. Men eg har faktisk fått tilbud på 900-en som har vore so gode at eg har kunne kjøpt meg 9-5 vare, har sett enkelte bilar nedi 150k, noko som eg har vorte tilbydd for 900-en...
9-5 er jeg veldig fornøyd med. Skal bare få skiftet dempere/fjærer så tenker jeg den blir litt bedre i svinger...Har ventet en stund jeg også nå på at prisen skulle synke, og til slutt fant jeg en som ikke sto hos en Saab forhandler og da slo jeg til, fikk den for 195k ferdig reg. km.std 70000...er hvertfall sikkelig happy om dagen..