4-hjulstrekk kommer n?r?
Moderator: Moderatorer
4-hjulstrekk kommer når?
Nå har vi SAAB-entusiaster ventet noen år på trekk på alle 4. Nå vil vi ha en 9-5 Aero Sportswagon 4x4 med regulerbar bakkeklaring og Subaru type trekk på alle 4, samt skikkelig turbomotor (ikke Opel) med 2,5 liters volum og 300 hk / 420 NM og Steptronic 6 trinns automatlåda. Noen nyss om når den dukker opp?
Svein (blir grå i håret av ventinga)
Life begins at 400 NM
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Har det gått rykter om 4x4?
Hadde vært digg det, men den hadde vel blitt sykt dyr etter de spesifikasjonene.
Type 2 millioner
Hadde vært digg det, men den hadde vel blitt sykt dyr etter de spesifikasjonene.
Type 2 millioner
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: 4-hjulstrekk kommer når?
Etter det eg har høyrt og sett kjem ikkje 9-5 til å kome med 4x4, det vert visstnok ikkje aktuellt før neste grenrasjon 9-5 kjem.Svein N13 skrev:Nå har vi SAAB-entusiaster ventet noen år på trekk på alle 4. Nå vil vi ha en 9-5 Aero Sportswagon 4x4 med regulerbar bakkeklaring og Subaru type trekk på alle 4, samt skikkelig turbomotor (ikke Opel) med 2,5 liters volum og 300 hk / 420 NM og Steptronic 6 trinns automatlåda. Noen nyss om når den dukker opp?
Men når det gjeld 9-3SS er det betre håp, var det snakk om modellår M04 eller M05? (Noverande er M03). So om du er heldig kanskje det kjem til hausten?
- Rune N01
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 01
- Navn: Rune Hensel
- Bil: Saab 900 SE Turbo Cab M96
- Sted: Vinterbro
Jeg kan med engang bekrefte at Saab 9-3 Sport Sedan vil bli laget i en crossover versjon med 4wd (Haldex kobling) Dette er garantert. Når denne vil dukke opp?? Tidligst høsten 2004 som 05 modell.
Når det gjelder Saab 9-5 så vil vi nok få den med 4wd også men ikke den vi har idag, dette blir først på neste bil.
Spennende er det også at det i media har stadig vært mere prat om en Saab 9-2 bygd på Impreza understell....
Når det gjelder Saab 9-5 så vil vi nok få den med 4wd også men ikke den vi har idag, dette blir først på neste bil.
Spennende er det også at det i media har stadig vært mere prat om en Saab 9-2 bygd på Impreza understell....
MVH Rune
Saab 9-5 SE Estate MY01
Saab 900 SE Turbo Cab MY96
GM kan like godt slå sammen SAAB og Subaru - begge er dessverre for små til å overleve på sikt så sent som endringsprosessene rundt nye modeller går. Volumet må opp for å forsvare investeringene. Kjedelig men sant! (Dette er litt banning i kjerka, men vi har vel høyde under taket?
Svein
Svein
Life begins at 400 NM
- Rune N01
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 01
- Navn: Rune Hensel
- Bil: Saab 900 SE Turbo Cab M96
- Sted: Vinterbro
Du har mange gode poeng der Svein, men pr idag så kontrollerer GM ca 40% av Subaru og det er ikke nok. Så vidt jeg har skjønt så dreier det seg ofte om å få "hylleplass" dette med flere merker også. Jeg tror vi vill se mere felles plattformer og drivlinjer i fremtiden men sansyneligvis så består begge disse merkene..
Men det kunne jo ha blitt Saabaru
Men det kunne jo ha blitt Saabaru
MVH Rune
Saab 9-5 SE Estate MY01
Saab 900 SE Turbo Cab MY96
Rune!
Subaru er jo det eneste japanske merke med litt sjel - så det kunne blitt en bra kombinasjon. Vi får håpe at spekulasjonen om Impreza-chassis ikke er tatt helt ut av luften. Så får vi håpe at Spydebergekspressen greier å fullføre noen løp i år også og ikke går til Peugeot fra 2004. (I mine ungdomsdager het forresten Spydebergekspressen John Unnerud og kjørte Renault 8 Gordini. Det var dengang jeg ble kjent med SAAB ved å være med Arne Ingier på israce. Det er dog en annen historie.)
God helg fra Svein!
Stiller på treff i morgen med nye SP 9000!
Subaru er jo det eneste japanske merke med litt sjel - så det kunne blitt en bra kombinasjon. Vi får håpe at spekulasjonen om Impreza-chassis ikke er tatt helt ut av luften. Så får vi håpe at Spydebergekspressen greier å fullføre noen løp i år også og ikke går til Peugeot fra 2004. (I mine ungdomsdager het forresten Spydebergekspressen John Unnerud og kjørte Renault 8 Gordini. Det var dengang jeg ble kjent med SAAB ved å være med Arne Ingier på israce. Det er dog en annen historie.)
God helg fra Svein!
Stiller på treff i morgen med nye SP 9000!
Life begins at 400 NM