Erstatte AS3 med Pioneer AVIC-D3 i 9-5 -00
Moderator: Moderatorer
Erstatte AS3 med Pioneer AVIC-D3 i 9-5 -00
Jeg har en 9-5 Aero 2000 og vil skifte til et nytt stereo. Har tenkt på en Pioneer AVIC-D3 http://www.pioneer.no/no/products/10/20 ... index.html. Er det noen av brukerne her på forumet som har satt inn en slik spiller i et AS3 system? Jeg har lest at det er mulig med AS1, men lurer på om det er like lett med AS3. Er veldig interessert i å vite evt. problemer som kan oppstå. Har lest noe om "lavnivå utgang til forsterkaren" og at det ikke er bare bare å skifte spiller når du har AS3 system. Interessert i alle
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hei.
Det er en her som har montert D3 med AS2, i prinsippet samme som AS3, ellers har Ottorasmussen montert en Kenwood spiller i sin 9-5, denne med AS3. Har lest mye forskjellig om dette, men gikk visstnok smertefritt for Vector_95 her på forumet..
viewtopic.php?t=15967
Selv skal jeg montere Pioneer HD3 i min i løpet av uken forhåpentligvis, dette med AS2, da vil det komme en guide her på forumet..
Det som har vært problemet på det jeg kan lese meg til er at AS1 har forsterker i org spiller, mens AS2 og AS3 har seperat forsterker. Det som det har vært snakk om er at disse forsterkerne har balansert signal. Noen sier dette ikke er noe problem, andre får ikke lyd. Ser for meg som verste senario at man må trekke nye kabler for eksisterende forsterker til ny spiller, dette er høytallerkabler jeg tenker på. Vet at det går an å lage et adapter for balansert signal fra spilelr til orginal forsterker, dette står det mer om i linken under.
Her står det meste om lyd i 9-5: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
Ang D3 vil jeg som ekstrautstyr anbefale å bestille en kabel slik at rattkontrollene virker også på ny spiller.
Det er en her som har montert D3 med AS2, i prinsippet samme som AS3, ellers har Ottorasmussen montert en Kenwood spiller i sin 9-5, denne med AS3. Har lest mye forskjellig om dette, men gikk visstnok smertefritt for Vector_95 her på forumet..
viewtopic.php?t=15967
Selv skal jeg montere Pioneer HD3 i min i løpet av uken forhåpentligvis, dette med AS2, da vil det komme en guide her på forumet..
Det som har vært problemet på det jeg kan lese meg til er at AS1 har forsterker i org spiller, mens AS2 og AS3 har seperat forsterker. Det som det har vært snakk om er at disse forsterkerne har balansert signal. Noen sier dette ikke er noe problem, andre får ikke lyd. Ser for meg som verste senario at man må trekke nye kabler for eksisterende forsterker til ny spiller, dette er høytallerkabler jeg tenker på. Vet at det går an å lage et adapter for balansert signal fra spilelr til orginal forsterker, dette står det mer om i linken under.
Her står det meste om lyd i 9-5: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
Ang D3 vil jeg som ekstrautstyr anbefale å bestille en kabel slik at rattkontrollene virker også på ny spiller.
Styrer med DAB og AUX
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Det er heller ikke jeg lysten på, derfor jeg skal finne ut hva som trengs der.. Mener at på ottorasmussen sin bil var det plug and play.paskvig skrev:Hei.
Flott med raske og gode svar. Jeg ser frem til å lese hvordan du gjøre dette. Er i utgangspunktet ikke så veldig lysten på å trekke nye kabler, men hva gjør man ikke i nøden?
Styrer med DAB og AUX