Setevarmer ute av drift.
Moderator: Moderatorer
- audun-eg N228
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N228
- Navn: Audun Eggen
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000 mod - solgt
Setevarmer ute av drift.
Sluttet plutselig å virke i førerstolen. Virker på passasjerside, så prøvde å bytte kontakter, men uten resultat. Ikke sikring. Hva er feil? Er varmeelementet konka?
Varmetrådene i speilene har også takket for seg. Der er det vel ikke annet å gjøre enn å bytte speil, kan jeg tenke meg?
Varmetrådene i speilene har også takket for seg. Der er det vel ikke annet å gjøre enn å bytte speil, kan jeg tenke meg?
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Er dette et vanlig problem, også med min bil (signatur)? Ingen av setevarmerne funker, nemlig, selv om sikringen er i orden - denne sikringen gjelder for øvrig for både sentrallås og setevarmer, noe jeg synes er en merkelig kombinasjon, men det er nå så.
Er dette vanskelig å komme til/fikse?
Er dette vanskelig å komme til/fikse?
1996 Saab 900 S 2.0i
Snakker av erfaring: Når du støvsuger bilen sitter du på knærne i førersetet?
Hvis ja, og bilen er gammel vil knærne dine presse varmetrådene til brudd etterhvert
Ikke sitt på nærne i setet eller legg et underlag der for å dempe "knedykk".
Ta av setetrekket i koble til et multimeter og må deg frem til bruddet ved å bruke nål på den ene proben, nåla stikker du inn i ledningen for eksempel i hver sløyfe, til slutt finner du sløyfen med brudd. og da kan du fin-måle til du finner selve bruddpunktet (mulig det er lett synlig?). Ta frem loddebolten og fiks, på igjen med trekket and feel the heat
Hvis ja, og bilen er gammel vil knærne dine presse varmetrådene til brudd etterhvert
Ikke sitt på nærne i setet eller legg et underlag der for å dempe "knedykk".
Ta av setetrekket i koble til et multimeter og må deg frem til bruddet ved å bruke nål på den ene proben, nåla stikker du inn i ledningen for eksempel i hver sløyfe, til slutt finner du sløyfen med brudd. og da kan du fin-måle til du finner selve bruddpunktet (mulig det er lett synlig?). Ta frem loddebolten og fiks, på igjen med trekket and feel the heat
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
- audun-eg N228
- 1,5 bar
Er skinnstoler, men det er kanskje ikke verre det?Macgeier skrev: Ta av setetrekket i koble til et multimeter og må deg frem til bruddet ved å bruke nål på den ene proben, nåla stikker du inn i ledningen for eksempel i hver sløyfe, til slutt finner du sløyfen med brudd. og da kan du fin-måle til du finner selve bruddpunktet (mulig det er lett synlig?). Ta frem loddebolten og fiks, på igjen med trekket and feel the heat
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Skal ikke være verre nei. Skinnet er bare et trekk det også, og det skal være mulig å få det avaudun-eg skrev:Er skinnstoler, men det er kanskje ikke verre det?Macgeier skrev: Ta av setetrekket i koble til et multimeter og må deg frem til bruddet ved å bruke nål på den ene proben, nåla stikker du inn i ledningen for eksempel i hver sløyfe, til slutt finner du sløyfen med brudd. og da kan du fin-måle til du finner selve bruddpunktet (mulig det er lett synlig?). Ta frem loddebolten og fiks, på igjen med trekket and feel the heat
Tror ikke skinn er være, bare ta av klipsene i forkant og vipp løs stengen på sidene og løft trekket bakover. Ettersom jeg husker trenger du ikke å løsne i bakkant. Er i Cairo for øyeblikket så her det ikke mye bruk for vårmetråder Ikke mange Saab langs Nilen egentlig, men for et eldorado for de med sans for gamle franske biler
Sist redigert av Macgeier den 06 nov 2007, 20:59, redigert 1 gang totalt.
- audun-eg N228
- 1,5 bar
Min forrige 9000 var importert fra Oman. Var ikke varmetråder i setene på den hellerMacgeier skrev:Tror ikke skinn er være, bare ta av klipsene i forkant og vipp løs stengen på sidene og løft trekket bakover. Ettersom jeg husker trenger du ikke å løsne i bakkant. Er i Cairo for øyeblikket så her det ikke mye bruk for vårmetråder Ikke mange langs Nilen egentlig, men et eldorado for de med sans for gamle franske biler
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Et par Peugot 504 stv der ja, hehe. Men fy f*** for en trafikk det er der.Macgeier skrev:Tror ikke skinn er være, bare ta av klipsene i forkant og vipp løs stengen på sidene og løft trekket bakover. Ettersom jeg husker trenger du ikke å løsne i bakkant. Er i Cairo for øyeblikket så her det ikke mye bruk for vårmetråder Ikke mange Saab langs Nilen egentlig, men for et eldorado for de med sans for gamle franske biler
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
Trafikken er et kapittel for seg selv, utrolig at de i det hele tatt overlever!
Trafikkreglene gjelder ikke i kairo, midtstiper er laget for å ligge midt oppå. Antall biler i bredden er ubegrenset, hvis det ikke er plass til flere blir motgående kjørefelt tatt i bruk, motorvei inkludert. Enveiskjøring er bare på papiret, fotgjenger er for biler, hvis det er fortau så er de en halv meter høye for å hindre biler å kjøre på fortauet. Forgjengere krysser gaten som om bilene kommer i gangfart en fil av gangen, og står gjerne å venter på midtstipa til det blir klart. Lys brukes om natta hvis bilen har hele pærer, eller hele lykter. Folk kjører rundt i biler uten dører, og uten sikkertsbelte. Dørene er fjernet på grunn av kollisjonsskade.
Har sett varevogner med last flere ganger høyere enn bilen selv, med folk liggende oppå toppen for å holde saker på plass. Damer i svart burka, går ute i mørkt og krysser gata, uten refleks, i strømmen av biler.
Biler uten bulker er et skjeldent syn..
Osv osv.
Trafikksikkerhetsetaten hadde fått nervøst sammenbrudd.
Trafikkreglene gjelder ikke i kairo, midtstiper er laget for å ligge midt oppå. Antall biler i bredden er ubegrenset, hvis det ikke er plass til flere blir motgående kjørefelt tatt i bruk, motorvei inkludert. Enveiskjøring er bare på papiret, fotgjenger er for biler, hvis det er fortau så er de en halv meter høye for å hindre biler å kjøre på fortauet. Forgjengere krysser gaten som om bilene kommer i gangfart en fil av gangen, og står gjerne å venter på midtstipa til det blir klart. Lys brukes om natta hvis bilen har hele pærer, eller hele lykter. Folk kjører rundt i biler uten dører, og uten sikkertsbelte. Dørene er fjernet på grunn av kollisjonsskade.
Har sett varevogner med last flere ganger høyere enn bilen selv, med folk liggende oppå toppen for å holde saker på plass. Damer i svart burka, går ute i mørkt og krysser gata, uten refleks, i strømmen av biler.
Biler uten bulker er et skjeldent syn..
Osv osv.
Trafikksikkerhetsetaten hadde fått nervøst sammenbrudd.