Heia.
Jeg har en 02 9-3t som har stått i ro i 2 uker, da jeg har vært på ferie.
Da jeg skulle starte den i går var det noe rart, alt virket helt normalt bortsett fra at det ikke blåste luft.
På tur på jobb i morgest virket alt normalt, men etterhvert kom det en lyd, husker ikke helt lyden, men en slags skrapelyd..jeg slo da av klimaanlegget, men da jeg prøvde å slå det på igjen blåste det igjen ikke luft.
Da jeg kjørte hjem fra jobb virka alt normalt og bilen var varm og god.
Kan vel være verdt å nevne at jeg har 2 måneders bruktbilgaranti igjen på den, men vil helst ikke ha den inn på verksted for en (forhåpentligvis) bagatell da jeg trenger bil..og at det er den type klimaanlegg du trykker opp og ned etter hvor mange grader du vil ha på, ikke sånn du vrir på.
Noen som vet hva dette kan være?
Magnus.
Feil på klimaanlegg.
Moderator: Moderatorer
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Feil på klimaanlegg.
symptomene dine ligner veldig på de man får når vifta på 9-5'ene er i ferd med a ta kvelden. da er det børstene om jeg ikke tar helt feil, på vifta som enten er blitt utslitte, eller blitt sota ned.. ikke store jobben å fikse på en 9-5, så går ut ifra at det ike skal være så mye vanskeligere på en annen relativt lik bil "motorromsmessig". søk litt rundt, men med 9-5 som søkeord fremfor 9-3, tror 9-5'ene er litt mer plaga av det.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
hadde samme symptomene på min ng900 med acc. da var det bare å bytte kontakten til viften som hadde svidd seg
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Magnus N848
- 1.2 bar
- Bil: 09 9-3 Aero XWD Hirsch
- Sted: Narvik
Jeg skal prøve å søke litt rundt, men akkurat i kveld sitter jeg på verdens tregeste nett, så jeg får ta det i morrakveld heller.
Alt har de siste par dagene virket som normalt, men har vært litt "plystring", og i kveld kjente jeg litt støvlukt.
Kan dette på noe vis bekrefte/avkrefte at det er viften? Og viften er vel isåfall en garantisak?
Takker for svar, Magnus.
Alt har de siste par dagene virket som normalt, men har vært litt "plystring", og i kveld kjente jeg litt støvlukt.
Kan dette på noe vis bekrefte/avkrefte at det er viften? Og viften er vel isåfall en garantisak?
Takker for svar, Magnus.