Hei folkens.
Jeg har akkurat bedt mitt lokale bilverksted finne ut av en oljelekkasje og de kom fram til at oljekjøleren min var lekk.
Ser inne på Speedparts at her kommer det opp forskjellige størrelser i søket for min mod. i form av antall rader. Kan noen si meg hvilken av 16,19,25,28 eller 30 rader som er tilnærmet originalen i min 9-3 2,0t 2001 mod?
Prisene her er henholdsvis fra kr. 1150.- til 1550.- mens dette MECA verkstedet tok rundt kr. 4000.- for sin.
De lot meg riktignok skaffe meg en selv og gir meg pris på montering- +-3 timer.
Er det mye styr å bytte denne oljekjøleren selv eller trengs spesialverktøy for eksempel?
Blir glad for svar fra dere
Defekt oljekjøler-hvilken størrelse trenger jeg?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Defekt oljekjøler-hvilken størrelse trenger jeg?
De du mener er da ikke originale, passer de i de hele tatt? Har du tenkt på plassering osv, de er helt annerledes enn std til 9-3. Koblingene til slangene vil vel heller ikke passe uten videre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- PER B. J.
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1308
- Navn: Per B. Jakobsen
- Bil: SAAB 9-3 2001 2.0t
- Sted: Bremnes,Hordaland
Aner ikke ?!? Er bare ute etter makan eller tilsvarende til den som står i og prøvde å finne den på Speedparts.Vil ikke en av de fem alternativene passe da?
Per.
-
- Overload!!!
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Nei, det er svært lite trolig. Ring heller en eller anne bilskrot og kjøp en brukt orginal. det er ikke vanlig at disse ryker, så du kan godt kjøpe en brukt.PER B. J. skrev:Aner ikke ?!? Er bare ute etter makan eller tilsvarende til den som står i og prøvde å finne den på Speedparts.Vil ikke en av de fem alternativene passe da?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Orginal oljekjøler er veldig lav og bred. Går foran intercooleren tror jeg.. Ligger i allefall i fronten på bilen om den er lik NG900T.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- PER B. J.
- Grunnladetrykk
Takk for svar.
Over Kr 8000.- var ihvertfall tilbudet med deler og arbeid. Men det jeg lurer aller mest på er om dette kan ha noe med vannansamling i motoren min å gjøre.(litt hvitt på peilepinnen.). Det var min aller største bekymring ga jeg uttrykk for til verksted, og nevnte toppakningen som en årsak. Men det eneste de kom opp med var oljekjølerlekken.
Er temmelig forvirret om jeg har flere problem gående eller om dette også kan relateres oljelekkasjen.
Over Kr 8000.- var ihvertfall tilbudet med deler og arbeid. Men det jeg lurer aller mest på er om dette kan ha noe med vannansamling i motoren min å gjøre.(litt hvitt på peilepinnen.). Det var min aller største bekymring ga jeg uttrykk for til verksted, og nevnte toppakningen som en årsak. Men det eneste de kom opp med var oljekjølerlekken.
Er temmelig forvirret om jeg har flere problem gående eller om dette også kan relateres oljelekkasjen.
Per.
- PER B. J.
- Grunnladetrykk
Takk. Jeg får finne fram lykta og se om jeg kjenner den igjen på bildet.Rambraut N1491 skrev:Orginal oljekjøler er veldig lav og bred. Går foran intercooleren tror jeg.. Ligger i allefall i fronten på bilen om den er lik NG900T.
Per.
- PER B. J.
- Grunnladetrykk
Det kan hende det blir løsningen på dette . Takk.Ronny_N169 skrev:Nei, det er svært lite trolig. Ring heller en eller anne bilskrot og kjøp en brukt orginal. det er ikke vanlig at disse ryker, så du kan godt kjøpe en brukt.PER B. J. skrev:Aner ikke ?!? Er bare ute etter makan eller tilsvarende til den som står i og prøvde å finne den på Speedparts.Vil ikke en av de fem alternativene passe da?
Per.